Eurorack "standaard" 0 - 10Vpp of -5 - 5 Vpp

Purr

Nieuwkomer
Lid sinds
9 december 2020
Berichten
3
Locatie
Rosmalen
Een ding - zo lees ik - waar Doepfer niet erg duidelijk over is geweest is, is het specificeren of het audiosignaal tussen Eurorack modules nou van 0 tot 10 volt peak-to-peak of van -5 tot+5 volt peak-to-peak behoort te zijn. Men heeft het alleen over 10 volt peak-to-peak (voor audio signaal; CV bijv. is een ander verhaal)..
Wat komt in jullie ervaring meer voor? eurorack modules die audio signaal dmv 0 tot 10 volt of -5 tot +5 volt doorsturen?
 
sinds m'n start in euroland merkte ik hier inderdaad een discrepantie / non-standaard // aangezien ik absoluut Rossum Modules wilde, heb ik de rest van het rack hier rond gebouwd en dus altijd modules gekozen die -5 -> +5 V aankunnen - ik kan natuurlijk ook een offset doen in (percussa) SSP, maar dat schiet niet echt op - Sequencers zijn er helaas heel weinig in die uitvoering, ik ken enkel Nerdseq en SDS Digital - je zou natuurlijk kunnen MIDI sequencen en dan omzetten naar CV...
 
DC voor een audio signaal? lol

Dat kan prima met een bias voltage. Gitaar pedalen die met een 9 volt batterij werken doen niet anders.
 
Back
Top