ronnyvalder - A Sense Of Direction

mooi gemaakt, met deze synths. (klinkt een 707 zo? gebruik m nooit, de drumkits van ableton zijn ook niet mijn ding, andere oplossingen. maar klinkt hier goed.)

over de mix, ik krijg geen oorpijn, maar het hoog is wel erg hoog (en ik ken deze monitoren goed, als daar de balans niet goed is, en het hoog te aanwezig...). op andere luidsprekers is het meer in balans, maar deze hebben wel de neiging om het laag flink aan te zetten. ik zou dat nog op een referentie-set moeten luisteren.

inderdaad een soundtrack track, maar ook een mooie luistertrack waarin veel gebeurt.

lekker gemaakt.
 
De titel is goed gekozen, want die weerlegt gelijk mijn voornaamste kritiek: ik mis juist wat Sense Of Direction.
Het is nu een lange track, waar iedere keer een partij bij komt of verandert of verdwijnt, eigenlijk zonder dat daar een muzikale onderbouwing voor gegeven wordt.
het duidelijkst is dat @ 7.28: de arp/melodie stopt ineens, terwijl de beat gewoon doorloopt tot op 7:42 ineens de nieuwe synth partijen beginnen.
Je zou het nummer sterker maken door d.m.v. breaks en (de)cressendo's een structuur in het nummer te maken die door alle partijen ondersteund wordt.
De synth partijen zijn wel interessant genoeg om toch met plezier geluisterd te hebben.
 
Ik kan me niet herinneren dat ooit eerder iets van je heb gehoord. Prachtige progressies. Geluiden zelf vind ik iets minder, ben nou eenmaal een sucker voor smooth :). Maar als geheel echt een heel mooie track. Het eerste deel is mijn favoriete deel.
 
Nog een keer geluisterd naar deze track. Je moet deze echt nog een keer onder handen nemen want de progressie en harmonieën zijn echt goed. De drums iets anders mee doen en dan op 7:30 afkappen.
 
na de eerste twee minuten komt ie voor mij tot leven en zie ik het als soundtrack bij een 80ies achtige scene zoals een zwarte Ferrari Daytona in de straten van Miami...8> de eerst twee minuten konden me echter niet grijpen.
 
Back
Top