ronnyvalder - A Sense Of Direction

ronnyvalder

Ouwe rot
Lid sinds
28 juli 2006
Berichten
1.705
Locatie
Belgie
Bij deze mijn inzending voor de Synthforum Contest 2020.

Genre: Film Soundtrack


DAW: Ableton Live 10 Suite


14 tracks waarbij 1 of meerdere keren deze plugins gebruikt werden:

Arturia CS-80 V

Ableton Live 707 Core Kit

NI Kontakt Cello Ensemble

Arturia CZ V

Arturia DX7 V

Arturia Mini V

 
Ik vind persoonlijk de 2e helft van het nummer beter dan de 1e helft. Het stuk met die rare drum ritmes had voor mij niet zo gehoeven. De 2e helft is wat mij betreft een coherenter verhaal. Tweede helft zit een paar erg mooie stukjes in. Die mini moog bass klinkt lekker:)
 
In dit nummer wordt inderdaad veel verwerkt. Daar zitten soms knappe stukken tussen, andere delen vind ik dan weer wat minder. Desalniettemin is het geheel toch wel indrukwekkend :okdan:. Die bas die velen als Moog beschrijven, doen mij eigenlijk eerder denken aan een Crumar Trilogy die ik vroeger in m'n bezit had: pure nostalgie :)
 
Hier en daar klinkt het super. Vooral bij het begin hier en daar wat minder. Gooi er wat swing in. Vooral in de drums. Hoewel dat later in de track wel lijkt te gebeuren. Lastige. Als je alle goede stukjes aan elkaar plakt heb je een goed nummer.
 
De drumtrack irriteert mij bij tijd en wijle, maar verder vind ik het een mooi samenspel van fraaie klanken dat soms wat caleidoscopisch wordt, maar voordat dat vervelend wordt neemt het nummer alweer een andere wending.
Aangenaam luisteren! :okdan:
 
In't algemeen wel goed, maar hij is slecht afgemixt, die bellen doen pijn aan mijn oren, frequenties zijn te hoog. Hij kan me ook niet echt boeien, want ik ben niet zo voor trage en melancholisch muziek. Wel knap gemaakt allemaal.

Succes,

Gloomy.
 
How do they say it, "that's not my cup of tea". Prima gedaan verder.
 
De drumtrack irriteert mij bij tijd en wijle, maar verder vind ik het een mooi samenspel van fraaie klanken dat soms wat caleidoscopisch wordt, maar voordat dat vervelend wordt neemt het nummer alweer een andere wending.
Aangenaam luisteren! :okdan:

Kan het niet beter verwoorden dan dat, dus sluit me daar volledig bij aan :)
 
ja wel jammer van die drums. De rest is erg goed. fraaie sounds. ben zelf erg voorstander van synths en oranische sounds te gebruiken. mooie compositie
 
interesante elementen maar het hele geheel is niet coherent,potpourie,gemodereerd tewerk gaan in soundkeuze en arrangement en je bekomt wel een goede track
 
Helemaal niet mijn soort muziek maar vanaf 4:31 trok het meteen mijn aandacht en vind ik het best een lekker trackje worden! Al had ik wel graag gehoord dat het baslijntje wat met meer swing in geprogged werd dan wel met swing of met een pomp compressor, al denk ik niet dat dat in jouw muziek soort hoort en is dat echt mijn smaak die ik er op wil drukken. Vanaf 5:36 verliest het dan weer een beetje mijn aandacht.
 
Heb genoten van je track! Mooi gecomponeerd en je wordt meegenomen in steeds afwisselende stukjes met een 'uplifting' karakter. Zou goed bij een film passen. Bij 3:50 ongeveer zou wat mij betreft nog iets meer spanning erin kunnen om het contrast te versterken. Probeer nog wat te werken aan de mix/productie, o.a. wat diepte creeren, zeker in het begin.
 
Eerste helft: Oorpijn van het belletje wat veel te hard staat.
2e helft: Verrassend mooi stukje, staat ook geheel in contrast met de 1e helft.
Mijn conclusie is: Eerste deel korter maken en wat van die belletjes weg laten en dan heb je een hele mooie track.
 
Ik deel een aantal meningen hierboven. De bel geeft oorpijn. Daar kan ik niet naar luisteren. Het stuk vanaf de achtste minuut is mooi - maar mist een melodie. Hoor ik daar de koebel uit de TR-707? Leuk! Helaas niet naar mijn smaak door "verkeerde" keuzes maar altijd nog beter te versmaden dan sommige techno van een aantal mededingers.
 
Back
Top