Klinkske - Echoes In The Dark

Goede basis! Dit is de ideale track om wat te experimenteren met akkoorden zoals je een tijdje geleden vroeg. De sequence meer richting een baslijn doen functioneren en dan erboven een vuile lead toevoegen die wat akkoorden (of wat mij betreft zelfs enkelvoudige noten) eruit trompettert. De zang past mooi in de sfeer, wordt misschien wat krachtiger als je de "Hoe praat ik mijn therapeut een depressie aan" cursus van Anne Clark volgt, vervolgens je soldeerbout bij het verkeerde einde vastneemt en de lyrics dan opnieuw inzingt. De titel is al Clarkiaans genoeg. :)

(en dit doet me dan weer denken aan die keer dat ik met R-Ond een 808 op een JX-3P aansloot en een instant Anne Clark setup had. Heimwee...)
 
Knap hoor, dit is inderdaad de juno op een 808, als 't je deed denken aan de jx3p en 808
 
Goed hoor. Ik hou sowieso van inzendingen die een beetje afwijken van 'de norm'.
Sfeer van een postpunk-hol in Berlijn, vroege jaren 80, het regent buiten, binnenin stampvol zwetende lijven ... :mega:
 
Kijk eens aan, iemand snapt mijn inspiratie :D
Was er trouwens net nog aan het sleutelen. Zullen morgen horen of ik gelukkig ben met de toegevoegde dingen (die ik dus nog bewust niet upload)
Dank
 
Twee muzikanten stappen schuchter het podium op.

De vocalist start de drummachine.
De ander ramt verwoed op het toetsenbord maar lijkt soms de draad kwijt.
Ietwat arrogant spuugt de zanger zijn verhaal in de microfoon.
Als de tekst op is kijkt hij vragend naar de toetsenist die het eindriedeltje inzet.
Een mager applaus.

Ze kijken elkaar aan en spelen het nummer opnieuw.
Gelach. Iemand roept "Nog een keer!"

Nogmaals hetzelfde nummer.
Er ontstaat wat beweging in de zaal.

Bij de vierde keer wordt er volop gedanst.

edit: Ah shit, @Mr. Muzak was me voor! :{
 
Laatst gewijzigd:
ik kan eerlijk gezegd geen tien tellen naar die springende square wave luisteren zonder het volume naar het laagst mogelijke tandje te tikken. Die komt zo fel mijn oorschelp binnen dat ik eigenlijk al afhaak. Misschien zijn mijn oren te gevoelig?
 
Klinkse, probeer minder te stressen en je te verplichten. Verlaag je lat, stop met verwachtingen en doen gewoon lekker wat je leuk vind, lekker kloten met synths.
En gewoon altijd opnemen, dan heb je echt wel dingen waar je blij mee bent.

Ik vind de sample lekker spooky erin. Ik mis mooie strings, dat maakt het gelijk een stuk meer af.
 
Benieuwd welke sample je bedoelt. Is de j60 en ms20 en 808 en mijn stem, laagjes apart opgenomen. Zelfs niks loops en herbruikt.

dank allen voor t luisteren!
 
Back
Top