Hier ook maar wat dub techno dan

Eclectic

Virtueel Analoog
Lid sinds
8 november 2020
Berichten
1.649
Locatie
Flevoland
Sinds we toch op een dub vibe zitten, hier ook maar een DT trackje :engel:
 

Attachments

  • dubby_01.mp3
    6,6 MB · Bekeken: 82
Leuk melodietje dat ik ken van een fout trance nummer :P
Die stabs zijn lekker dik zeg. Als ik een suggestie mag geven voor een verbetering:
Gooi die stabs er al vanaf het begin in maar dan met een hi-pass of lo-pass filter erover.
 
Hij is heel mooi, maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het repetetiviteit van de percussie mij een beetje opviel. Voor de rest niets dan lof.. Heel erg chill! :)

Gloomy.
 
ThnX Yep, idd, ik kan uren naar dansende tom patroontjes luisteren, groove die ontstaat door de tape-echo, hij heeft nu wel iets te veel verb hoor ik, dus dat mag beter, bepaalde versnaperingen beïnvloede blijkbaar mijn beoordelingsvermogen :baco::baco::baco::baco::baco: Het melodietje van KernKraft 2000 - Zombie Nation en die doet eigenlijk precies wat die moet doen, "Heej die ken ik" maar niet precies meer waarvan :okdan:
Ik ga nog ff slijpen, maar dit is wel een hypnagoge dub track. Niet eentje waar je echt voor moet gaan zitten zeg maar :D Binnenkort een update met verwerkte feedback. :okdan:
 
Zitten leuke dingen in maar idd, voor mij mag hij beginnen op het punt waar het eerste melodietje erin komt, en de continue delay op de percussion wordt een beetje saai. Is het niet een idee daar veel meer mee te doen, bijvoorbeeld meerdere verschillende delays die je met elkaar afwisselt, ook stukken zonder die percussie delay, spelen met de filters van de delays, dat soort dingen? Verder klinkt het wel dik allemaal!
 
ThnX, eens, kan er meer uithalen: Eerst ff de mix opgeschoond, vanavond eens kijken naar de percussie
 

Attachments

  • Dubby_03.mp3
    6,6 MB · Bekeken: 78
ThnX, eens, kan er meer uithalen: Eerst ff de mix opgeschoond, vanavond eens kijken naar de percussie

Klinkt beter dan de eerste mix, wat mij betreft, mag de open hihat wel wat meer crispy klinken + wat variatie in velocity. Vind de bass line erg lekker 8~
 
Back
Top