CreOn - Quantum Tunneling Part II

CreOn

Alles naar de knoppen....
Lid sinds
6 februari 2002
Berichten
1.150
Locatie
Terneuzen
Een tweede nummer van het eeuwig durende project... :D
Ik had er meer aandacht aan moeten besteden maar dan had ik waarschijnlijk de deadline nooit gehaald en dus te laat met inzenden.
Aan de andere kant, een nummer raakt nooit af bij mij.
Ik kijk uit naar de reacties, hoor graag hoe het beter kan of het beter anders kan.

 
De melodie voor de pads is wel hééééél mooi. De constante sequence had ik persoonlijk wat minder "constant gevoel" gemaakt door één of andere parameter traag te laten evolueren. Maar heel mooi. :okdan:
 
Mooi sferisch, toch nog een beetje drums erin is wel erg fijn. Eens over de opmerking over de sequence die constant is. Maar dat bind ook wel weer een beetje het geheel. Goed gedaan!
 
In het begin hoor ik een vleugje tangerine Dream, later hoor ik ook wat Jean Michel Jarre, en dat is helemaal niet erg. Komt het door mijn koptelefoon of is er weinig bas? Eeuwig durende projecten, dat klinkt bekend!
 
Het gaf me een retro gevoel naar mijn jonge jaren terug.En dat zijn altijd mooie herinneringen.
 
Bedankt voor de reacties, leuk om te lezen. Ik begrijp dat de sequence voor sommigen wat teveel van het goede is. Zelf hoor ik dat graag, vind het altijd een fijne tegenhanger tegenover langgerekte pads. Het is ook een flinke intro met alleen de sequence. Het idee is om de track uit een andere track te laten verschijnen. Wat de bas betreft. Door mijn koptelefoon klinkt het ook minder dan over de sub. Maar had wel moeite om er een mooie bas in te verwerken. Een langgerekte bas onder de akkoorden begon me op een gegeven moment te storen. Alsof het een brom van een slechte massa is zeg maar. Het lijkt ook of er een gat zit tussen de lage frequenties van de pads en de bas. Heb geprobeerd de pads wat naar beneden te trekken, richting het laag van de bas. Maar dat klonk ook niet echt lekker. En daarbij komen bepaalde noten van de bas doordringender over dan andere. Ik moet me daar echt eens in verdiepen, is nog een grijs gebied voor me. Thx.
 
Voor mij staat de sequence te hard
De pads zijn erg mooi, ook mooie noten:okdan:
Misschien de sequence een octaaf omlaag als de drums beginnen?
 
Op 1.23 vind ik de sequence niet echt klinken met de pads, of het akkoord komt niet overeen of het is te laag. Goed gemaakt, alleen niet mijn muziek.
 
Ik stoorde me behoorlijk aan de sequence: te hard, het laag ontbreekt en je mag echt wel met het filter spelen.
De rest vind ik mooi gedaan. Toen de drums erin kwamen vond ik 'm een stuk beter worden.
 
Ik vind het erg mooi maar de contrast tussen de mooie zachte geluiden van de Pads en de ietwat Distorted arp sequence verknalt het een beetje, Ik had voor een ander geluid gekozen, als ik de Arp weg denk dan komt er een hele fijne track tevoorschijn, al een beetje hoorbaar vanaf 6:30 bijvoorbeeld, maar dan is de track helaas al afgelopen.
 
goeie (minimale) basis,maar ik had voor quasi alles andere geluiden gebruikt die beter op mekaar afgestemt zijn en met mekaar smelten.

Je kan er een leuke track van maken maar er is werk aan de winkel.
 
Die sequence is voor mij ook veel te statisch. De rest is mooi gedaan. Ik zou ook een minder prominente sound pakken voor die sequence en hem meer beweging geven. Die drums zijn een originele toevoeging. Mooie akkoordjes.
 
Haha, die sequence is echt een dingetje hè? Is een heel persoonlijk iets denk ik. Ben altijd gefascineerd geweest door analoge synths die gewoon constant een riedeltje laten horen, pas veranderd als iemand aan een knop draait. Het is overigens geen distorted sequence. Gewoon 2 Doepfer VCO's op square wave, het ene kanaal een octaaf hoger dan het andere en met minimaal reverb. Ik heb daar wel bewust voor gekozen. Wilde het allemaal niet te zoetsappig maken en al een beetje toewerken naar de forse drums, later in het nummer. Ik ga zeker wel kijken of er iets meer geschikt is en hoe het klinkt zonder. Met filters is wel gespeeld, misschien wat te weinig. Voor de drums inzetten hoor je het laag van de pads wegvallen alsook op het einde. Het hoog van de sequence is aan het begin ook wat gefilterd maar misschien verstandig het wat minder door te laten komen. Ook de lead opent meer naarmate het nummer vordert. Nogmaals bedankt voor alle opmerkingen, ik ga de mouwen eens opstropen. Beginnende met de pads en het laag om er een mooie volle sound van te maken. Fijne dagen mensen.
 
Ik vind het heel mooi. Zelf had ik de sequence wat variërende envelope amount gegeven (denk even aan mijn pro 1) en de percussie laat wel erg lang op zich wachten.
Ik begrijp je crave naar een eeuwige sequence. mijn uitdaging is om 'm zo eenvoudig mogelijk te lijken klinken en toch boeiend te houden, wat voor mij een kunst op zich is die ik niet genoeg beheers.
Ik denk dat ik aan art of noise ga denken eens de drums invallen. Kan enkel niet zeggen wel nr :)
 
Art of Noise... Laat ik daar nu net wat maxi's van hebben staan. Misschien toch onbewust er in verwerkt dan? Ik ben al wat bezig geweest met de sequence. Heb het ingespeeld op de DSI Pro2.
Ik ga eens kijken of ik wat kan met die variërende envelope amount. Hoe zie jij dat voor je? Thx!
 
Alles naar de knoppen. Wow, deze was zeer zeer mooi. Ik heb hem als achtergrond muziek beluisterd, maar steeds meer kwam het leuke eraan naar de voorgrond. Zeer professioneel en mooi. Goed zo!! :)

Gloomy :)
 
je hoeft niet altijd de volle laag te geven, soms is het verfrissend, dat niet het gehele spectrum bezet is, wanneer het niet nodig is.

met groot plezier geluisterd, en ik houd van doorlopende sequences... tangerine dream, yeah... maar zeker met een eigen draai, dus reminiscenties van tangerine dream (hun beste platen dan, sja, die ik de beste vind..)
 
Back
Top