CreOn - Quantum Tunneling Part II

Heel mooie sfeer melodie. Alleen die sequence he... op een gegeven moment klinkt ie ook nog vals in mijn oren (2:14 en 2:46) en daar kan ik niet goed omheen luisteren....
 
Ik hou ook wel van doorlopende sequences en op zich is deze wel lekker, maar ik ben het er wel mee eens dat ie wat te constant is. Beetje spelen met de filter of filter envelope had wel gemogen. Verder mooie sounds bij elkaar, lekker om naar te luisteren.
 
Het idee van een statische sequence als tegenhanger van langgerekte pads snap ik wel. Wat ik niet snap is dat die sequence in mineur blijft als de pads naar majeur gaan. Was dat bewust? Als de drums erin komen, wordt het ineend een hel ander verhaal. Lekker zeg. Hadden ook nog wel koortjes bij gekund eventueel. Kun je meteen dat gebrek aan laag mee opvullen. Ik hoor ineens van die Genesis choirs erbij (in m'n hoofd dan). Wauw, mooi.

Voor het outro nog even de drums half time laten spelen zou ook nog wel aardig zijn geweest. Ik ben geen liefhebber van "synthmuziek", maar deze blijft zeker wel hangen.
 
Bedankt voor de reacties weer. Ik snapte maar niet dat jullie hoorden dat er iets niet aan klopte, maar de opmerking van Dr van Lansberg deed me een lichtje branden. De Metropolis sequencer staat ingesteld op C mineur (waar het nummer ook in geschreven is) en wordt met 1 toetsaanslag dus veranderd. Met het eerste akkoord klopt het (denk ik) vrij aardig, maar met de andere akkoorden (welke inderdaad Majeur zijn) niet. Het eerste akkoord is dus Cm en de sequence Cm7. Het tweede, derde en vierde akkoord respectievelijk Bb, Ab en Eb. Om die Bb7, Ab7 en Eb7 te krijgen zal ik de laatste noot van de sequence een halve noot moeten verhogen. Ik vermoed dus dat daar het probleem zit. Vermoed, want ben niet zo muzikaal onderlegd. Ik ga aan de slag en kijken hoe het uitpakt. Nogmaals bedankt voor tips en opmerkingen :okdan:
 
Dit is wel lekker synth muziek! Die piew-vogel sounds vind ik echt heel cool gemaakt! Beetje magnetic fields 4 - achtig. Ik vind het aanblijven van de sequence ook zeker niet storen. Wel zou ik deze wat filteren soms, bijvoorbeeld door een formant filter om hem wat te laten 'spreken' of juist de pulsbreedte te varieren van dun naar breed. Op momenten dat de sequence transponeert, zoals bijvoorbeeld op 1.25 en 1.37, lijkt de sequence ook niet altijd in tune te zijn met de rest. Wellicht dat de sequence dat op enkele noten individueel nog een halve getransponeerd moet worden. Voor ik het wist was het nummer al voorbij en waren ongemerkt al 8 minuten omgevlogen! Voor mij ook zeker niet te lang dus, top!:)
 
Mooie track. Een liggende subbass zou denk ik heel goed kunnen werken, al komt hij er pas later in.
 
Thx. Een liggende subbass ken ik niet, dat wordt weer ff googlen 😬. Wat ik eerder schreef, de bass die eronder zit ging me een beetje storen. Dit was alleen een sinus en kreeg er een beetje “slechte massa brom” gevoel bij. Ik heb nu een combinatie gedaan van sinus en (ik meen) een saw en dat klinkt al beter. Vult het spectrum wat beter aan.
 
Evengoed bedankt voor het luisteren en de feedback :okdan:
 
Verbeterde versie (hoop ik) geüpload. Zie hier.
 
Back
Top