voorstel rondje

joey

Nieuwkomer
Lid sinds
10 december 2020
Berichten
8
Locatie
gelderland
Hallo mijn naam is Joey en sinds vandaag lid van synthforum. Ik hoop hier kennis op te doen over hardware en het aansluiten daarvan.
Ik tik mijn beats op een mpc5000, sample van vinyl en soms van mijn korg triton extreme.
De laatste tijd meer bezig met oldschool jungle te maken met Renoise maar mis nog de juiste hardware om de echte sound van de jaren 90 te krijgen en de manier van werken spreekt mij ook aan.
Hopelijk komt er wat mooi langs via synthforum.
Groet Joey
 
Hey welkom ! Renoise is een oude liefde van me. Ik voel nu al een band. :)

Aha nice. Wat maakte je met renoise.
Ik werk er voornamelijk mee om drumbreaks op te knippen en te programmeren tot vette jungle loops. Niet te doen op een mpc, behalve als je Spinscott heet.
Momenteel aan het stoeien met midi. Heb het nog niet helemaal voorelkaar maar het geluid van mijn korg komt binnen in renoise:)
 
Aha nice. Wat maakte je met renoise.
Ik werk er voornamelijk mee om drumbreaks op te knippen en te programmeren tot vette jungle loops. Niet te doen op een mpc, behalve als je Spinscott heet.
Momenteel aan het stoeien met midi. Heb het nog niet helemaal voorelkaar maar het geluid van mijn korg komt binnen in renoise:)

Tja net als nu veel verschillende dingen. Ik kan me niet aan één stijl houden is gebleken. Maar Renoise is erg geschikt voor dat soort dingen idd.

Mbt de midi: het geluid van je korg komt binnen zeg je, ik ga er van uit dat het aansturen van uit Renoise nog niet lukt ? Daarvoor moet je een midichannel aanmaken/instellen en het zelfde midi kanaal instellen op de korg. En natuurlijk een midikabel van je geluidskaart midi-out naar de midi-in van de korg. Of is het iets anders?
 
Tja net als nu veel verschillende dingen. Ik kan me niet aan één stijl houden is gebleken. Maar Renoise is erg geschikt voor dat soort dingen idd.

Mbt de midi: het geluid van je korg komt binnen zeg je, ik ga er van uit dat het aansturen van uit Renoise nog niet lukt ? Daarvoor moet je een midichannel aanmaken/instellen en het zelfde midi kanaal instellen op de korg. En natuurlijk een midikabel van je geluidskaart midi-out naar de midi-in van de korg. Of is het iets anders?

Ik heb alles via mijn mpc lopen, zeg maar de centrale midi hub.
Mpc naar kanaal 1 van mijn audiomixer (usb audio interface mixer) naar versterker.
Korg naar mpc via midi in/out naar kanaal 2 audiomixer
Laptop via usb midi converter naar midi kanaal 2 in/out mpc
De usb audio interface mixer gekoppeld aan mijn laptop waardoor ik ook kan in sampelen op mijn laptop (vinyl, synth en mpc).
Mijn mpc zet ik op midi kanaal 1 en in midi kanaal 1 renoise ook. Geluid komt binnen van de korg en ik kan noten spelen via het toetsenbord die geregistreerd worden in renoise.
Als ik op de keys druk van de korg worden die niet geregistreerd in renoise.

Ik had gehoopt dat als alles op midikanaal 1 zou staan alle gegevens doorgegeven zouden worden, dus van korg naar mpc van mpc naar renoise.

Of kan dit niet?

Gr
 
Back
Top