[dub techno] Up Next!

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.262
Locatie
Grou
Het lijkt wel of iedereen met Dub Techno bezig is en ook mijn nieuwste track valt in dit genre.

.

Goed geluisterd naar forum lid Modus Operandi die af en toe een acid bass aan zijn dub techno toevoegt.

Synths in deze track: Massive, Arp2600, ABL3, Operator (high stabs), Wavetable (low stabs), drums en percussie uit de TR-8s
 
Klinkt lekker zo op het eerste gehoor. Valt me wel direct op dat het sub laag mist of zelfs het laag. Dit soort muziek moet het naar mijn smaak wel hebben van diepgang.
Ik ga hem nog eens goed beluisteren op een beter soundsystem.
 
De dubtech sound zit er goed in en de effecten zijn mooi in balans maar die kick vind ik wel erg scherp en hard. Zou denk ik mooier zijn als de kick wat meer body krijgt en wat donkerder afgesteld maar is wellicht puur persoonlijk
 
Lekker trippy. Eens met de feedback op de kick, maar wat ronder. En inderdaad het sublaag mag nog wat meer body hebben terwijl ik de mix in het laag juist weer wat muddy vindt. En misschien nog iets van een lead sound in het spectrum rond de high mids, vooraan in je mix, om de track wat meer presence te geven. Daar is het nu vrij leeg...
 
De dubtech sound zit er goed in en de effecten zijn mooi in balans maar die kick vind ik wel erg scherp en hard. Zou denk ik mooier zijn als de kick wat meer body krijgt en wat donkerder afgesteld maar is wellicht puur persoonlijk

Bedankt, dat van de kick viel me vanochtend ook op toen ik de track nogeens via mijn laptop(speakers) luisterde. Op mijn (Tannoy active) monitoren van 15 - 20 jaar oud hoor ik dit veel minder. De kick opnieuw ge'equed.
 
Lekker trippy. Eens met de feedback op de kick, maar wat ronder. En inderdaad het sublaag mag nog wat meer body hebben terwijl ik de mix in het laag juist weer wat muddy vindt. En misschien nog iets van een lead sound in het spectrum rond de high mids, vooraan in je mix, om de track wat meer presence te geven. Daar is het nu vrij leeg...

Ik heb de stabs een half octaaf getransponeerd. Ze komen daardoor idd beter naar voren. Daarnaast de master track 0.9 dB erbij gegeven in het bereik van 2-3 hz.
 
Beter, maar mag nog wel een oktaaf onder hoor, vind hem nog redelijk dun, misschien een lange decay 808 sub er onder layeren? Verder lekkere track! wel mag de "spacializer" (weet niet welke plugin je hiervoor gebruikt) iets minder, het wordt net een beetje te "vissekom"(fase) qua geluid. op een schaal van 1-10 misschien 3 minder, krijg je de focus in het midden weer een beetje terug.
 
Stuk beter zo. Je kick tunen naar de grondtoon en een sidechain gebruiken op de bas, dan ben je er wel

Dat is een goede tip, gedaan, zeer merkbaar. Daarmee gelijk het nut van de tuner plugin in Ableton ontdekt. Wist eigenlijk niet dat deze erin zat. :okdan:. Ook handig om mijn synths te stemmen. Ging tot nu toe steeds op gevoel. De nieuwste versie staat inmiddels op SC. Bedankt voor de gewaardeerde tips!
 
Back
Top