Ion - Coming Back Stronger

Ja die 80ies sfeer heeft goed te pakken, beetje 90ies vleugje ook wel! Meteen nog maar eens geluisterd. Strakke heldere sound ook, heel goed, maar mist daardoor inderdaad wel ieder mogelijk rafelrandje. Wel wat kazig inderdaad (zoals ook Computer Weekend van Jarre kazig wordt), maar dat is inherent aan het genre en heeft mijn eigen track ook. De melodie blijft wel in het koppie hangen!
 
Mooie track met een heldere mix. Ook wat mij betreft staan de drums te veel op de achtergrond, die wat meer naar voren halen zou echt een verbetering zijn denk ik.
 
De drumgeluiden hadden wat meer 80's power mogen hebben. Beetje overdreven zoals bij een Alesis SR16 drumcomputer, met zo'n dikke akoestische kick en snare met wat galm erop. Voor de rest een prima track die het gevoel oproept van een tv-serie waarbij net een nieuw seizoen is gestart. Je krijgt dan vaak zo'n montage van wat er allemaal in de zomervakantie is gebeurd en zo.

Deze track staat in mijn top 10 dit jaar en krijgt één van de tien stemmen die ik ga uitdelen.
 
De synths vind ik super vet, de drumtrack maakt het helaas een beetje kazig. Track had nog sterker geweest met wat meer bombastische beats. Maar ik vind 'm goed genoeg voor een stem.
 
Back
Top