Ion - Coming Back Stronger

Ion

Ingeburgerd
Lid sinds
2 juni 2010
Berichten
76
Locatie
Nijmegen
Onder mijn artiestennaam Tonal Assembly maak ik elektronische muziek. Dit jaar had ik tijdens E-Live in april moeten optreden, dat ging niet door. In oktober ging het festival opnieuw niet door. Dit is natuurlijk het verhaal van talloze artiesten. Het was één en al ellende. Je kunt dan bij de pakken neer gaan zitten. In plaats daarvan ben ik bij mezelf te rade gegaan en ben ik juist meer energie gaan investeren in wat mij op de been houdt: het maken van muziek. Dit werkte inspirerend, ik heb een mooi album met meditatiemuziek gemaakt, en ik ben begonnen met een opleiding Audiotechniek en Audioproductie (bij Sound Education).

Half december kwam veel samen in de track die ik hierbij als inzending voor het Synthforum Contest 2020 instuur: "Coming Back Stronger". De mood is enigszins melancholisch maar de melodie is hoopvol. Ik heb hoop dat 2021 uiteindelijk anders gaat worden, ik houd hoop. De track is dus energiek, enigszins bombastisch, uplifting, en hoopvol. De muziek is een combinatie van traditionele, melodieuze jaren '80 synthpop en meer hedendaagse synthwave. Alle gebruikte synths zijn plugins: zoals Diva en Zebra van U-He; Legend en Obsession en Dune 3 van Synapse Audio; en de Korg Polysix plugin.

Dat 2021 voor ons allen een muzikaal baanbrekend jaar mag worden! :mega:

 
Dit vind ik inderdaad hééél mooi. De leadsound klinkt heel open en fris. Balans zit overal heel goed. Muzikaal gezien komt bij iedere herhaling wel één of ander detail er wel bij en dat is een techniek die ik zelf ook heel dikwijls hanteer omdat ik het zo goed vind werken. Zo ook dus bij deze track. Persoonlijk vind ik dit één van de beste inzendingen van vandaag (samen met nog een paar anderen).

:okdan:

:doei:
Danny
 
Hij is mooi ende lieflijk, maar eerlijk gezegd vind ik'm redelijk "melig". En daar hou ik eerlijk gezegd niet van. Maar hij is wel top-geproduceerd.

Succes ermee!

Gloomy :)
 
# Fijne track om naar te luisteren en zit sterk in elkaar qua sounds en opbouw. Ik hou wel van deze stijl. :okdan:
 
Mooi,zo zie je maar met plugins kan je top producties maken.
 
Zit erg mooi in elkaar en goede balans. Maar toch is het vrij braaf. te braaf voor mijn smaak.
 
Onder mijn artiestennaam Tonal Assembly opleiding Audiotechniek en Audioproductie (bij Sound Education)

Wat leuk, laat je mijn track ook even horen aan Ignace Dhont? :D Voor mij al weer lang geleden (12/15 jaar?) wel een van de leukste leraren ooit.
Ignace deed mij denken aan mijn blowende hippie electronica leraar vroeger op de mts - net als ignace categorie verstrooide professor - en is ooit vertrokken naar africa om water pompen aan te leggen voor de lokale bevolking.

Je track, ja totaal niet mijn sound (80ies) maar het is wel dromerig, kan er geen aanvulling aan bedenken die er zou missen. Wel iets wat statisch en verder ja niet mijn hokje, totaal persoonlijk!
 
Laatst gewijzigd:
Mooi productie en goede melodie. Voor mij persoonlijk ook iets te braaf.
 
Grappig, heb ook een opleiding gedaan bij Sound Education. :)

De muziek klinkt vrij zoetjes. Beat had iets meer aanwezig mogen zijn van mij.

Melodievorming is iig dik in orde.
 
Leuke track! Mooie heldere lead sound en optimistische melodie.
Mix lijkt niet helemaal in balans: volgens mij overheerst de lead een beetje en/of zijn de drums iets te soft.
En ja, beetje "kazig" is 't wel, en dat wordt ook over mijn inzending gezegd en vind ik wel prima. Synthwave balanceert vaak tussen supercool en supercheesy. :D
 
ik vind juist de drums niet te zacht, vind het wel passen. de melodie is euforisch maar ik hoopte in de 2e ronde op een verandering waardoor het echt ff hemelen zou worden
 
Filosofen uit Nijmegen die mooie elektronische muziek maken.. hmmmm: :okdan::D
 
Back
Top