NorthernlightX - Elysium

Totaal niet mijn muziek, maar wel erg goed gedaan! Goede productie.
 
De tik in de kick vind ik niet mooi. Sferische geluiden zijn super. Opbouw en geluiden ook, maar de mix vind ik té. Het is allemaal heel erg gecompressed en het ademt niet. Ik heb het ook even vergeleken met A State Of Trance Yearmix en dat is echt allemaal organischer. Mijn ervaring is dat je ook helemaal niet zoveel hoeft te compressen, zeker niet met samples. Die zijn vaak al gecompressed. In zijn genre verder een prima track :okdan:

P.S. Dit bedoel ik, luister even hoe hij hier valt en in jouw track:

Bericht door een moderator:
Link verwijderd ivm spelregels.


De kick heeft meer punch en staat staat niet zo hard. Het zijn echt de drivende bas en de leads die het dansbaar maken.
 
In de basis een zeer geslaagde trance track.
Qua sound klinkt het ietwat "overgeproduceerd" (past wellicht bij het genre maar toch). Zal idd met compressie te maken hebben.
En van mij mocht de opbouw iets vlotter.
Verder :okdan:
 
heel lekker nummer. de vocals zijn echt erg goed.
de tik van de kick, lekker. maar de kick (of je hebt m gelayerd, de decay, een soort van sinus?) is wel snoeihard. geluisterd op 2 systemen, 3 luidsprekersets.
toch komt het hoog nog goed door, sidechaining gebruikt? zal wel, denk ik. het pompt net té hard. maar wellicht op een PA installatie werkt dat goed. op mijn referentieset, waaiden mijn haren... en mijn oren werden wel onder druk gezet. toch lekker...
 
Het commentaar over de kick snap ik, maar ik vind het juist lekker dat hij van hoog tot laag hard doorkomt. De kick is een sample zonder layers o.i.d., maar wel extreem ge-EQ-d op 5500 Hz voor de tik en op 60Hz met de Pultec "trick" voor het laag. De decay is een sub-bass die off beat meeloopt. Als de nieuwe monitoren er zijn ga ik de mix nog eens beoordelen, en ook een nieuw thema voor de track schrijven om hem als eigen werk uit te kunnen brengen.

Wat betreft de comressie, "overgeproduceerd" etc. dat hoort wel bij het genre eigenlijk. De opbouw van de track is ook een "Extended" versie met aan het begin 32 maten zodat de DJ hem in kan mixen en aan het einde 32 maten om het volgende nummer in te mixen, is ook weer gende specifiek (en functioneel).
 
Zeer nette track die met een beetje schaafwerk zo op de commerciële compilaties mee kan. In Search of Sunrise kan het zo op mee. Alleen al met een paar tracks uit deze contest kan een halve In Search of Sunrise gevuld worden!

Terug naar deze track, ik luister op een AKG K240 mk II en die is niet bepaald bassy in zijn klank. Toch klinkt de kick en de bas erg diep en stevig aanwezig. Ik heb ter vergelijk ook even een recente In Search of Sunrise opgezet en die klinkt lang niet zo bassy. Ik zou de tip van Bombario over tegenluisteren met commercieel beschikbaar materiaal ook ff doen. Ook die korte synth stab sound die helemaal naar links en rechtsbuiten is geplaatst op de offbeats die staat best hard. Kan zijn dat het op de koptelefoon zo eruit komt.

Dat was misschien even heel specifiek allemaal, maar ik vind het dus eigenlijk wel een hele vette track he!:halleluja
 
Vind het zeker een goede track! Misschien idd net iets "te" waardoor het niet heel ontspannen luistert, maar misschien word ik ook wel te oud hiervoor. Vocal past mooi en de track gaat wel echt de richting uit van de kwaliteit van een goede commerciele productie, dat zit er echt niet ver vandaan imho, chapeau!
 
Back
Top