NorthernlightX - Elysium

NorthernLightX

Prutser
Lid sinds
18 april 2002
Berichten
1.797
Locatie
Velserbroek
Deze track heb ik gemaakt voor een remix contest (helaas niet gewonnen). Nu in de herkansing voor de SF contest.

 
Dank voor de fijne commentaren :halleluja

Ik ben met name trots op de "risers" (de overgangen tussen intro / thema / outtro) en de drive die ik er in heb gekregen. Ik ga begin 2021 het stuk wat er "verplicht" voor de remix contest in is gekomen (de vocal, piano partij en akkoorden progressie) uit slopen en een nieuw thema voor deze track maken, en hem bij wat labels aanbieden als demo. Zonde om hem met de status "remix die de contest NIET gewonnen heeft" te laten wegstoffen. Benieuwd hoe hoog hij in de SF contest kan komen al heb ik zeker al een aantal inzendingen gehoord die de lat erg hoog leggen :okdan:
 
Het klinkt een beetje sportschool muziek, en ik heb een hekel aan de sportschool!

Het is inderdaad de bedoeling dat er een uitzinnige menigte op gaat staan springen, als dat een menigte van 10 man in een sportschool is ben ik ook tevreden. :dj:

En als je dat niet wilt hoef je niet mee te doen met springen hoor :biertje:
 
na 4 min had ik het wel gehoord. MAar echte vette sounds en mooi hoe je het poppy met trance mengt. Nice
 
Het is dat,hij klinkt erg amateuristisch wat de mix betreft,echt niet goed,als je dat kan fixen dan heb je wel een goede track
(en je moet niet naar mijn inzending luisteren als refferentie want dat is nog slechter..)
 
Met alle respect voor Egres, ik heb denk ik een compleet ander setje speakers als egres zo te lezen, en mijn afluister setje (in de woonkamer) is vlak gemaakt met sonarworks 4 zodat ik altijd hetzelfde kan luisteren als in de studio.
Mix klinkt hier in elk geval wel erg gebalanceerd en van laag tot hoog eigenlijk perfect.
Al moet ik wel zeggen dat het laag goed aanwezig is, en ik een mid-laag gat heb nu ik wat langer luister, ik denk als ik dit in de auto luister dat ik een enorme bass boost heb ;) een 30 hz cut zou wel op z'n plaats zijn denk ik.

Vocals met reverb en delay ook perfect eigenlijk jee, en vocals blijven verstaanbaar met alle synths en drumtrack. Knap gedaan, totaal niet mijn muziek, maar heb hier wel bewondering voor, ook de sound die je hebt bereikt, klinkt erg profi.
 
Ik vind Egres reacties onder heel veel nummers hier een beetje raar. Dat ik denk 'hoe luister jij dan?' :D Soms kun je ook het beoordelingsvermogen een beetje betwijfelen van mensen (niet lullig bedoeld).

Dit is imo gewoon hartstikke goed. :) Zeer lekkere sound en afmix. Super gedaan! Mooie rijke sounds.
Kick/bass heeft zelfs behoorlijk véél laag. Maar kan prima. Pompt lekker.
 
Er is behoorlijk wat werk gestoken in de mix maar het kan altijd beter. Het (sub)laag is iets wat nog een uitdaging is; mijn monitoren gaan maar tot 45Hz dus alles eronder is gokken. Over een ruime maand komen er nieuwe monitoren dus dan zou ik ook het laag goed moeten gaan horen en de juiste beslissingen kunnen nemen.
 
Niet mijn genre, maar echt een professionele productie in mijn ogen (oren). :halleluja
 
nou, vind 'm wel heeeeeel gecompressed *D gaat ten koste van de dynamiek en impact imo
 
Prima mixje hoor.
De kick heeft m.i. wel erg veel "tik" (of de tik die je op de kick hebt gestapeld staat erg hard), maar dat kan de bedoeling zijn (of horen in dit gerne?).
Grappig om te lezen dat je de vocals er uit wilt slopen; ik vind de instrumentale stukken namelijk sterker dan de vocal, die met name in het couplet wat klinisch is.
:okdan:
 
Back
Top