scarum - Coda

scarum

Ouwe rot
Lid sinds
12 juli 2005
Berichten
2.308
Locatie
Nijmegen
CausaliDox - Coda (08:20)

De opener en titeltrack van mijn recentelijk bij Diffuse Reality / Teorema verschenen CausaliDox album Coda.

Bericht door een moderator:
Link verwijderd ivm spelregels.


De track is opgebouwd uit 4 lagen.
Laag 1: 9 analoge synths
Laag 2: 3 TB-303 clones
Laag 3: 2 digitale synths (lead 1)
Laag 4: 3 digitale synths (lead 2)

 
China town? ik mis eigenlijk drums enzo ,maar ik begrijp dat het een intro/titeltrack is van een album.
Ik weet niet heel goed wat ik er van moet vinden, sommige dingen kan ik niet zo heel veel mee maar dat zal aan mijn tunnelvisie liggen denk ik.

Omdat je meer verdient dan mijn ongezouten antwoord heb ik je link bekeken en daar de tracks geluisterd, het lijkt erop dat het allemaal een soort van soundscapes zonder drums zijn, lying on the winter forest pakt mij dan weer een beetje. Verder weet ik niet zo goed wat ik er mee moet.
 
edit: eigenaardig dat je de intro post en dan een link naar een album..
 
Laatst gewijzigd:
Ongelooflijk mooi stuk als je het mij vraagt, qua sounds, compositie en mix. :okdan::okdan: Naast aandachtig luisteren kan ik dit zo op de achtergrond op repeat zetten
 
Ik hoor Tangerine dream sounds, maar had na de eerste minuten meer verwacht. Het kabbelt wat door en dat is m.i. Jammer. Met 9 analoge synths in je wapenkamer zou je denk ik meer kunnen doen. Ik mis iets spannends...
 
Ik vind het best een mooie compositie. Maar het is inderdaad een beetje wat ze in televisie termen noemen 'slow TV' Sounds zijn mooi en passen geweldig bij elkaar. Maar toch raakt het mij niet echt. Terwijl ik soundscapes en dergelijke best wel kan waarderen. Toch gefeliciteerd met je release!
 
Wat een sfeervolle track. Knap hoe je de tijd neemt om 'een verhaal' te vertellen.
Ik ga zeker de link beluisteren.
 
vreemd? gisteren 2maal geluisterd, kon er niets over zeggen. waarom? voelde het niet, en hoorde toch bizondere dingen.

zojuist geluisterd, komt het vanzelf binnen....

mooi. erg mooi.

(en gisteren had ik tevens het gevoel, het kan beter aangepakt worden, nu niet. stemmingen... verwachtingen (niet speciaal voor dit nummer)... er speelt veel mee, wanneer je muziek gaat beluisteren.)
 
Leuk, "coda" als opener. :)
Ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
Het is een beetje een statisch geheel met veel herhaling, weinig subtiel qua sounds.
 
Ik zou dit wel kunnen zien (horen) onder een bepaalde film scene. Als muziek stuk mis ik denk ik wat bas waardoor het niet helemaal direct over komt. Wat wel spijtig is want het stuk zelf vind ik best ok.
 
Gaaf, doet me erg aan de TRON soundtrack van Daft Punk denken. Fijne sounds en sfeer!
 
Back
Top