metatron - Omicron

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Lid sinds
25 juli 2002
Berichten
3.879
Locatie
Alto Paraiso, Brazil
Dit is mijn inzending voor de Synthforum contest van 2020. Het is de eerste keer dat ik mee doe. Ben benieuwd wat je er van vindt, en ben ook erg benieuwd naar alle andere inzendingen :okdan:

 
Doet me wel aan Stardust van JMJ en Van Buren denken. Is niet echt mijn ding maar net zoals ik naar Stardust kan luisteren en herbeluisteren, lijkt dat met deze track ook zo te zijn ;).
 
... wacht, even mijn dans schoenen opzoeken... lekker trackie hoor. Techno is mijn ding niet zo, dus kan er ook technisch niet zoveel over zeggen, maar vind deze best prima te pruimen.
 
Klinkt een beetje retro. Vind dit soort trance niet zo. Maar deze plaat staat als een huis.
 
De freq cuts breken een beetje te veel de flow,in plaats van afsnijden eerder hi-pass gaan,mix kan ook beter,meer detail,ik vind de kick ook iets te droog in begin doorkomen (layeren met andere waar reverb op zit?)

Track is verder basic kwa thema
 
Hupsakee dat knalt er meteen goed in, oe die clap die er nu in komt had ik een in de verte gefilterde reversed reverb op gezet.

Ohja lekker gebruik van filters in combi met reverb, houd ik van, en sound is erg goed alhoewel iets wat plat, had misschien iets breder gemogen kwa sound, waarbij het meteen opvalt dat de kick en bassline 100% midden/mono zijn.

Op 3:03 (ja ik zie nog altijd 9:09 1:01 en 3:03 op de wekkerradio) klinkt het erg lekker, pakt mij best wel en als hardcore liefhebber moest ik als jong mannetje hier weinig van hebben.
Klinkt erg af, ik had nog wel graag een subtiel sweeping filter of eq gehoord op de synth lijntjes zoals ruffneck graag al deed in de jaren 90 ;) dat zou het iets levendiger maken.

Mooi gedaan!
 
Ik ben het met Egres eens dat de HP cuts iets te drastisch zijn maar de rest klinkt echt super goed voor zover ik over dit genre kan oordelen. :)
 
Helemaal niet mijn genre, teveel van dezelfde elementen altijd, maar desalniettemin vindt hem wel goed inelkaar gezet. Prima productie/mix!
 
Back
Top