Gezocht: voeding van of in een Yamaha SU700, A3000, A5000, EX5, EX5R of EX7

Nap

GAS-arbeider
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
14.793
Locatie
Den Bosch
Ook in te koop gevraagd geplaatst, maar misschien is dit nog wel een betere plek:

De voeding van mijn EX5r is gisteren geexplodeerd dus ik ben op zoek naar een donor voeding. Ik begrijp dat de Yamaha SU700, A3000, A5000, EX5, EX5R en EX7 allemaal dezelfde voeding gebruiken. Graag zou ik dus ofwel de voeding dan wel het hele toestel overnemen voor een leuk prijsje. Apparaat mag defect en afgetrapt zijn, mits het niet de voeding is die defect is.

Eventuele briljante reparatietips of aanbiedingen zijn ook welkom, hou er wel rekening mee dat ik geen soldeerspullen en heb en vrijwel 0 elektronisch kennis. Hierbij het euvel:

 
Geen idee van de yamaha, maar ik zie veel bvb voor de S1000 dat mensen bepaalde generische voedingen van het merk "Mean Well" plaatsen.
Maar als je echt 0 kennis elektriciteit hebt is dat mss geen goed idee
 
Ik heb inmiddels een vervangende voeding besteld bij Reverb die was gevonden door ons aller hr. Blom.
 
Als je wat electronica ervaring hebt zou beginnen het ding te recappen en de onderdelen die zwart kleuren vervangen.
Daarna doormeten.

Ik krijg van de week de componenten om een Yamaha SP90II te fixen.
Die deed het alleen als ik er op sloeg.
Een tweede hands voeding is geen goed idee omdat de caps dan ook zo weer op zijn.

https://elektrotanya.com/yamaha_ex5_synthesizer_sm.pdf/download.html

Als je geen ervaring hebt zou ik niet aan de voeding komen maar het samen met een service manual naar iemand brengen voor een re-cap en fix.
 
Aan de andere kant zijn die dingen ook weer niet zó stokoud. Wellicht dat een voeding met wat minder branduren het weer een goede tijd volhoudt. Gokje. Als ik hem binnen heb en de oude eruit heb geschroefd zal ik daar wel eens de boer mee op gaan om te kijken wat er allemaal mogelijk is.
 
Ja idd je kunt nog een poging wagen om de originele te fixen. Je kun nog steeds proberen alleen de caps en de verbrande dingen te vervangen.
daarna telkens meten tot je het punt vind waar de stroom ophoud en dat component vervangen.

als je hem aan de praat krijgt voel je we ff een yes moment.

Sucsess iig
 
Ik zou iemand die al aangeeft dat hij 0 ervaring heeft geen metingen laten doen aan een geschakelde voeding onder spanning....
 
Ja idd, had ik eerder al gezegt.
Maar wist niet of hij wel of geen ervaring had. Overheen gelezen.
 
Zonde om zelf te gaan hobby-en met zo'n zeldzame (en vette) synth. Ga naar een reparateur, dat zou ik ook doen en ik doe al jaren synth diy.
 
Back
Top