Future-House project met een leerling.

Druiloor

Stamgast
Lid sinds
22 juli 2009
Berichten
106
Hallo allemaal,

Ik ben werkzaam als docent op een middelbare school. Nu hadden ik en een leerling tijdens de lockdown het idee om een liedje te maken. Normaal maak ik echter alleen hardstyle, dus ik ben benieuwd naar eventuele feedback!
Het gaat om deze track:

 
Ai, heel veel mid, weinig laag, op de koptelefoon gemixt? Het klinkt erg rommelig en scheef allemaal.

Werk aan de kick, je stereobeeld, je frequentiebalans tussen vocals en de rest, de vocal sound an sich... Er zit meer in dan je er nu uit haalt.

Nog ff aan de slag dus. :P
 
Hi Druiloor,

gaaf dat je een track maakt samen met een leerling:okdan:
Ik vind het best een leuk nummer.:walker:

Ja qua mix/master kan het beter.Ja de kick verzuipt een beetje maar als geheel vind ik het best oke klinken.

Aan het volume van de track kun je wel zien dat je een hardstyle man bent.....denk dat de track tegen de -5 lufs aan zit.:bekdicht::dj:

De timing van de zang is niet altijd on point en er zit iet wat teveel delay op de zang ....misschien wat kortere delay time proberen.
Als de omliggende instrumenten al veel reverb enzo hebben heeft de stem dat vaak niet zoveel nodig ...die verdrinkt al in de rest van de reverb/delays/galm.

Nogmaals, ik vind het leuk initiatief en goed gedaan!:okdan:

Nu nog op schoool of in de klas op een goed soundsystem laten knallen en iedereen dansen.:eureka:
Of een keer een school optreden doen met live zang...moet hij wel aan de bak met oefenen.:)
 
Bedankt voor de feedback! Ik zit momenteel in een verhuizing dus ik produceer nu niet met monitoren, dus vandaar dat ik er qua mixdown wel aardig naast zit. Moeilijk te horen zonder referentie. Ik ga er mee aan de slag in ieder geval. Nogmaals bedankt!
 
Heel bijzonder :)

Knap nummer, maar ik zou er een radio edit van maken, want voor mij klinkt ie te lang... een beetje repetitief moet ik zeggen. Wel een zeer mooie basis. Genoeg voor een hit te maken. Veel succes daar allemaal.

Gloomy :)
 
Back
Top