[Dubtech House] Feeling

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.899
Locatie
Utrecht, NL
Wederom een nieuwe track gebutst:
https://hearthis.at/modi-operandus/feeling

123bpm Bmin

Gebruikt:
NI Massive voor de meeste sounds en ook de standaard synths van Ableton Live.
Voor de 303 Audiorealism ABL3
De Reese bas is een sample van het origineel.

Ik ben dit nummer begonnen in Emin maar heb hem helemaal omgebouwd naar Bmin omdat ik de baslijn dan mooier vind.
Voor de vocalen heb ik Antares Autotune gebruikt om het strak te trekken maar Emin en Bmin lijken aardig goed uitwisselbaar.
Hij was eerst ook een halve minuut langer en ik heb hem een stuk ingekort. Ik vind eigenlijk dat nummers niet langer dan 5 minuten moeten duren tenzij het een extranded club versie is.
Lang mee bezig geweest en veel geluiden gebruikt maar ik denk toch dat het allenmaal wel goed bij elkaar past.

Ik heb echt de smaak te pakken met muziek maken.
Ik ben de afgelopen jaren te veel met DJ werk bezig geweest :dj:
Daar kon ik mijn ei kwijt op muziekgebied dus lang niet de behoefte gehad om muziek te maken.
Met dank aan de Corona crisis dat ik het nu weer doe dus maar ik denk dat ik het nu blijf doen ookal kan ik straks hopelijk weer draaien.

Ik ben benieuwd naar de reacties.
 
Hele mooi track over het algemeen, ik vind persoonlijk de open hi-hat en ride er niet helemaal bij passen. Misschien kan de OH wel wat te hard staat en het beter past op een lager volume. Maar verder erg lekker dus :)
 
Nice zeg! Mooie opbouw. Als ik dan toch nog iets mag toevoegen: de drums zijn nu wel heel erg rechtdoor. Mist daardoor een beetje die lekkere dubtechno groove. Probeer volgende keer nog beetje te spelen met syncopen of speel bepaalde elementen zonder quantize in
 
Vanaf 1.50 lekker. De chordstab sample waar je mee opent verveelt na 4 maten al, de progressie na 1.50 tot de Chordtab sample weer terugkomt is zeer lekker, zeker samen met de vocal. Zou de drums idd veel minder kloenka kloenka maken. en verder bouwen op de progessie vanaf 1.50, daar de de kracht de rest is voor mij een beetje rekken.
 
Vanaf 1.50 lekker. De chordstab sample waar je mee opent verveelt na 4 maten al, de progressie na 1.50 tot de Chordtab sample weer terugkomt is zeer lekker, zeker samen met de vocal. Zou de drums idd veel minder kloenka kloenka maken. en verder bouwen op de progessie vanaf 1.50, daar de de kracht de rest is voor mij een beetje rekken.

Dank voor deze kritische kijk op dit nummer. Dit is precies wat ik nodig had want ik ben het er namelijk helemaal mee eens.
Toen ik er aan begon had een heerlijke lush dubtech vibe maar toen ik het van e min omzette naar B min was ik dat een beetje kwijt.
Ik ga kijken of ik dat toch weer een beetje terug kan krijgen.
 
Nice zeg! Mooie opbouw. Als ik dan toch nog iets mag toevoegen: de drums zijn nu wel heel erg rechtdoor. Mist daardoor een beetje die lekkere dubtechno groove. Probeer volgende keer nog beetje te spelen met syncopen of speel bepaalde elementen zonder quantize in

Dank voor deze tip Missing Links, ik heb je advies opgevolgd in mijn laatste nummer Yeah waar ik de swing functie op de beats en percussie heb gebruikt
 
Back
Top