Arturia V Collection 8 released

Vanaf heden verkrijgbaar: Arturia V Collection 8.

3 nieuwe instrumenten en updates op vele anderen. De prijs is €499 maar kijk vooral even op je upgrade pagina. Als eigenaar van Collection 7 kan ik voor €149 naar Collection 8.

https://www.arturia.com/products/ana...on/overview#en

Venus Theory review: https://youtu.be/4s-GL34eLao

ja idd, is ie toch gekomen. alles ligt zowat plat, de servers.. zal over een paar uur beter zijn...

voor €149, dan moet je toch ook de OB-Xa hebben?

ik wacht netjes, maar indrukwekkende update.
 
voor €149, dan moet je toch ook de OB-Xa hebben?

ik wacht netjes, maar indrukwekkende update.

Ja, ik wist niet zeker of dat meegenomen zou zijn.. maar kennelijk wel dan. Vandaar dat ik ook zei dat mensen vooral even hun eigen upgrade offer moeten bekijken... en ja.. wachten loont altijd!
Ja zag nu ook Collection 7 gedumpt worden met black friday... deed me al vermoeden dat 8 eraan zat te komen :D
 
Ja, ik wist niet zeker of dat meegenomen zou zijn.. maar kennelijk wel dan. Vandaar dat ik ook zei dat mensen vooral even hun eigen upgrade offer moeten bekijken... en ja.. wachten loont altijd!
Ja zag nu ook Collection 7 gedumpt worden met black friday... deed me al vermoeden dat 8 eraan zat te komen :D

de dumpprijs was dezelfde als de sales van het afgelopen jaar. volgens mij heeft arturia een vaste cyclus, net als native instruments. de OB-Xa was een vreemde uitzondering.

ik heb v collection 7 (upgrade) dit jaar pas gekocht, dus ik wacht nog lekker. genoeg gekocht. wanneer de sale prijs, wanneer je OB-Xa hebt, €49 wordt? zou dat? ja! of wellicht doen zo zoiets als €69. maar goed, voor de OB-Xa heb ik al €49 betaald...

arturia heeft wel een vreemde methode, in je account, je kunt niet zien wat gekoppeld is, is bij native instruments overigens hetzelfde, maar toch op 1 of andere wijze, snap je het beter.

ik heb 2 upgrade opties: vanaf 6 en 7.... vreemd, die vanaf 6 is €299?, het is duurder geworden. normaal was het dezelfde prijs, welke collection je ook had.

en 8 upgrade is ook goedkoper als je OB-Xa hebt, betekent wel dat je de OB-Xa niet kunt verkopen. de koppeling wordt niet aangegeven. ik heb eens gevraagd, ik heb ook de FX bundle, upgrade van nine effects bundle, stond niets bij, dat je die niet kon verkopen, gevraagd, staat er nu bij; crossgrade koppeling (niet die woorden). ze kunnen het dus wél aangeven, of veranderen, maar niet automatisch.

ook veranderd, synclavier v2 was een gratis update, wanneer kwam synclavier? welke versie? 6? al had je geen 7, ik weet het niet meer, maar je kreeg versie 2.

nu is ineens jup8-v4 niet een update voor v collection 7 gebruikers. ze hebben wat veranderd.

goed, blijft een mooie verzameling synths. ben blij dat ik wachten kan, al genoeg BF victim geweest, en live 11 suite komt eraan...

en speel nog lekker met de synthi, cz-v, OB-Xa, mellotron, genoeg te ontdekken..

maar inderdaad samengevat: kijk in je account wat je upgrade offer is.
 
Ik heb v collection 7 en ik mag 199 euro betalen om naar 8 te gaan

Ja dat komt omdat ik inderdaad de OB-Xa al "geüpgrade" had toen die uitkwam. Daar heb ik €49 voor betaald en dat gaat nu weer van de €199 af, dus voor mij €149
 
Overigens zit er een slordigheidje in voor Mac OS X, voor mensen die een hoofdlettergevoelig filesysteem gebruiken (zoals ik). In de XML definities van alle gebruikersinterfaces refereren ze aan een bestand met de naam 'arturia.ttf' maar op het filesysteem staat 'Arturia.ttf'. Daarmee wil geen enkel instrument opstarten.

Ik heb het probleem aangemeld bij Arturia dus ze zullen het wel gaan fixen maar onderstaand script lost het probleem ook op. Dit kopieert het bestand Arturia.ttf naar arturia.ttf op dezelfde locatie. Dit moet je dus alleen doen op een filesysteem waar Arturia.ttf en arturia.ttf verschillende files zijn (hoofdlettergevoelig filesysteem) !!

#!/usr/bin/env bash

cd /Library/Arturia
files=$(find $PWD -name Arturia.ttf -print0 | xargs -0 -n 1 -I {} echo '{}' )
echo "$files" | while read n
do
new=$(echo "$n" | sed 's/Arturia.ttf/arturia.ttf/')
cp -a "$n" "$new"
done


Dit kun je middels een editor in een bestand zetten, mijn voorbeeld gebruikt "fixfont.sh"
Onthouden waar je dat bestand neer zet (bijvoorbeeld in je Documents directory).
Daarna een terminal starten (in de folder Utilities) en daar typ je in:

cd ~/Documents
sudo ./fixfont.sh


Dan even wachten... want het duurt wel even (afhankelijk van je schijf snelheid). Daarna kun je de terminal weer sluiten en je Arturia synths opstarten.
 
Laatst gewijzigd:
Ja dat komt omdat ik inderdaad de OB-Xa al "geüpgrade" had toen die uitkwam. Daar heb ik €49 voor betaald en dat gaat nu weer van de €199 af, dus voor mij €149

Op die manier :) . Ik wacht wel wanneer ze met een kortingsactie komen
 
Dit is een hele interessante update. Verbeterde Jup 8, daarbij eindelijk de Juno een Vocoder en die geweldige Emulator II. Als V6 gebruiker vind ik de update van 299 een tikkie aan de hoge kant. Ik beheers mij nog even.
 
Dit is een hele interessante update. Verbeterde Jup 8, daarbij eindelijk de Juno een Vocoder en die geweldige Emulator II. Als V6 gebruiker vind ik de update van 299 een tikkie aan de hoge kant. Ik beheers mij nog even.

ja dat is dus ook veranderd. de "normale" prijs (heb ik dit hier al gezegd, ik herhaal zoveel...) is nu €599 voor v collection 8. hiervoor was dat €499. overigens bij bax shop en de buren? was het altijd 100 euri lager. behalve als er een sale was...

de upgrade prijs van een oudere kollektie is omhoog gegaan. op zich vreemd, arturia servers lagen plat, verkopen goed, ondanks alle kritiek (en ik ben een groot liefhebber van de sound van de arturia synths).

in die zin "geluk", dat ik in een vorige sale, dit jaar v 7 heb gekocht, na of voor OB-Xa, na, volgens mij.. maar ja, dat was bij elkaar €149... de update voor mij is nu €149, dus; even duur uit.
hoop dat de sale, zal in de zomer zijn, dan, ik heb dit hier al gezegd!!!!, Vink, vink toch eens dingen af!!, voor mij €49 is. mmmmhhh. dan ben ik duurder uit... vreemd....

ik weet niet wat de sale prijs zal zijn, meestal is 50%, dus €149 vanaf v collection 6.

heb ik het nu verkeerd, of gaat de sale er ook anders uit zien, je bent duurder uit, omdat je OB-Xa al hebt, dan... goed, ooit hoofdrekenen geleerd, totaal afgeleerd. rekenen sowieso...
 
Afgelopen twe jaar hadden ze hem bij splice in de aanbieding voor 250 ipv 499 dus ik zou de aanbieding afwachten.
 
Ik ook, maar ik weet 99% zeker dat dat niet gaat gebeuren. Dat is veel te kort na de release voor een extra korting. Ik vind € 200 veel te duur voor een update van een pakket als Arturia V Collection. Dus ik wacht wel.

Snap ik, daarom hopen. Zal wel in het voorjaar worden wanneer ze een korting geven
 
Vandaag is de laatste dag van de korting, volgens mij. Voor mij biedt V Collection 8 alleen de Emulator II V, dus ik wacht tot VC9.

Is hier op het forum trouwens iemand met een echte Emulator II die de klank van de plugin met het origineel wil vergelijken? Ik vind hem eerlijk gezegd wat kil klinken tov TAL Sampler namelijk. Hoe klinkt de echte nu eigenlijk?
 
Analog lab5 is nu ook uit.Dit is naast lab4gezet met andere klanken en synths,dus delete niet lab4!
 
en speel nog lekker met de ... cz-v ... genoeg te ontdekken..
ik heb sinds kort die upgrade van collection 5 naar 8 ook aangeschaft en val af en toe van de ene verbazing in de andere met al die nieuwe synths. Die Arturia CZ-V synth is 1 van mijn favorieten nu uit die collectie. Ik kende die hele synth niet (ook de originele niet waar die op gebaseerd is en had er nog nooit van gehoord), maar wat is dit een vette synth als je into sound design bent. Dat Phase Distortion is echt gaaf om je sounds mee te designen, al helemaal omdat je je eigen oscs erin kan tekenen waarmee je vervolgens phase distortion toepast.

Je moet die CZ V wel in een rack zetten met goede delays, reverbs en filters, want de ingebouwde filters, delays en reverbs vind ik helemaal niks, maar dat is peanuts en zodra je dat gedaan hebt heb je een beest van een synth met een unieke klank.
 
gisteren heb ik een ruim 4 uur durende test sessie gedaan met de DX7-V in de arturia collectie. Dit heb ik gedaan via Komplete control zodat de knoppen al automatisch gemapped zijn en dan begint die synth toch wel te leven zodra je presets gaat aanpassen via de knoppen. Je hebt 104 hardware knoppen tot je beschikking om de sounds aan te passen op de DX7, die zijn logischerwijs in 13 pagina's opgedeeld op je komplete keyboard.

Een aantal dingen die opvallen als je zelf sounds aanpast op de dx7:
- de presets die niet uit de oorspronkelijke ROM modules komen en die vaak van de extra arturia mogelijkheden gebruik maken zijn van enorme klasse, zeker zodra je ze gaat aanpassen naar je eigen smaak.
- soundwise klinkt deze synth echt enorm goed standaard uit de box. Van super helder tot heerlijk rauwe sounds haal je er zo uit.
- de implementatie van het algoritme (knop 2 op je keyboard) is geweldig, hiermee bepaal je de routing van de oscs en dit maakt enorm veel uit (logisch) voor de sound in realtime (dit kun je ook automatiseren uiteraard zodat je continu wisselt tijdens het spelen)
- de komplete control implementatie voor V-Collection is belachelijk goed, ik heb tijdens de hele test sessie 0 keer mijn muis nodig gehad of naar het scherm hoeven te kijken, alles wat te doen via het komplete kontrol keyboard wat voor mjn gevoel na 2 uurtjes al overkwam als een hardware arturia dx7 synth. (wat niet gek is met 104 toegekende knoppen per preset).

Ik heb hier eens teruggekeken in de history naar discussies over arturia synths, maar daar vind je helemaal niets over op dit forum, op pigments na. Ik vond het wel opvallend aangezien je op andere forums daar wel levendige discussies over terug vindt.
 
Back
Top