Arturia V Collection 8 released

net even de arturia mini v3 getest, dat ding kan behoorlijk scheuren met wat loudness contour settings.

Hieronder een stukje van mijn test sessie waarin ik een pattern ingespeeld heb om die mini V3 settings een beetje te testen, de sound gaat door arturia bussforce heen om hem te sculpten en door een overdrive en de arturia delay die distorted delays toevoegt aan de sound.

 
Ha, lekker hoor. Toevallig heb ik net die Bus Force in de FX2 upgrade gekocht (van FX naar FX2 voor mij 69 euro) Nog geen tijd gehad om mee te spelen, maar je brengt me meteen op ideeën.

Zit nu de upgrade naar V Collection 8 te downloaden. Nog 11 van 30 updates te gaan. Bij mij duurt het update proces heel erg lang en ik heb geen idee waarom (zit op glasvezel)
Ik kreeg trouwens nog een extra soundpack (New Horizons) cadeau van Arturia bij het kopen van de upgrade van 129 euro. Pack moest ik dan weer apart downloaden en handmatig installeren. Het was niet te vinden in 'my soundbanks' in Analog Lab V. En zo is het proces voor voor iedereen weer anders, afhankelijk van welke producten je blijkbaar al hebt. In dank aanvaard.
 
Ik lees hier verder nog niemand over de nieuwe Microtuning functie. In de video op pagina 2 van dit draadje rond 5.38 min kun je de uitleg zien. Software is hier gratis te downloaden: ODDSOUND Werkt voorlopig alleen met OB-XA V, JUN-6 V, JUP-8 V4, VOCODER V en EMULATOR II V.
 
Die OB-XA is nu ook een stuk lekkerder, ook voor de CPU met die 8.1 update. Tof synthje hoor, lekker eerie
 
Ha, lekker hoor. Toevallig heb ik net die Bus Force in de FX2 upgrade gekocht (van FX naar FX2 voor mij 69 euro) Nog geen tijd gehad om mee te spelen, maar je brengt me meteen op ideeën.

Zit nu de upgrade naar V Collection 8 te downloaden. Nog 11 van 30 updates te gaan. Bij mij duurt het update proces heel erg lang en ik heb geen idee waarom (zit op glasvezel)
Ik kreeg trouwens nog een extra soundpack (New Horizons) cadeau van Arturia bij het kopen van de upgrade van 129 euro. Pack moest ik dan weer apart downloaden en handmatig installeren. Het was niet te vinden in 'my soundbanks' in Analog Lab V. En zo is het proces voor voor iedereen weer anders, afhankelijk van welke producten je blijkbaar al hebt. In dank aanvaard.
die busforce is eerst wel even lastig te doorgronden, maar in de video hierboven gebruik ik parallelle compressie met een zware sidechain op de compressie, dat werkt echt heel lekker voor die mini V3

Die new horizons sound pack is wel tof, mooie actie dat je die er bij kreeg, is normaal toch 20 euro voor 135 sounds. Ook veel presets van Solidtrax erin, die maakt mooie sounds. (bijvoorbeeld die bedtimes stories arpeggio sound op de obxa is van hun).

installeren duurt inderdaad lang, maar goed, 29 synths is ook best veel.
 
Die new horizons sound pack is wel tof, mooie actie dat je die er bij kreeg, is normaal toch 20 euro voor 135 sounds. Ook veel presets van Solidtrax erin, die maakt mooie sounds. (bijvoorbeeld die bedtimes stories arpeggio sound op de obxa is van hun).
ja klopt, 20 euro. Ben zelf erg fan van emptyvessel, die heeft ook een paar sounds gemaakt. Niet de mooiste in dit pack overigens en hij maakt pas sinds kort sounds voor Arturia. Denk dat een niet preset gebruiker als @vink zijn sound ook wel mooi vindt. Hij heeft veel gemaakt voor TAL sampler. Mooi, diep, rauw, granular et cetera. Soms helemaal out of this world met prachtige samples. Voor 't geval niemand hem kent: Empty Vessel en het is ook nog een erg aardige gast (met zijn leuke kat Finnegan).
 
De "New horizons" bank was ik al vergeten.... nog een geluk dat ik hier kom kijken! heb hem nu ook snel in mijn lijst gezet ;)
 
Ben zelf erg fan van emptyvessel, die heeft ook een paar sounds gemaakt. Niet de mooiste in dit pack overigens en hij maakt pas sinds kort sounds voor Arturia.
Bedankt voor de tip !
voor mij zijn de meeste sounds van emptyvessel iets te noisy of teveel bitcrushing als ik ze zo beluister, maar er zitten inderdaad wel enorme pareltjes tussen. Ik vind bijvoorbeeld Icarus Fallen een top preset van hem, wat een sfeer in die sound. Sleep System is ook zo'n geweldige pad van emptyvessel, als je daarmee speelt staat het direct als een huis, kan ik uren mee spelen zo met alleen die ene preset. Ook mooi dat die veel van die sounds in emulator II V heeft geprogrammeerd.
 
de arturia summer sale is nu aan de gang, en dat betekent dat de meeste sound preset packs nu ook in de aanbieding zijn. Een goedkope manier om je preset library flink uit te breiden. Ook is het nuttig om even te kijken in je eigen analog lab V store in het programma zelf. Bij mij stonden er nu 4 sound packs op FREE tijdens deze summer sale, die heb ik direct maar even aan mijn library toegevoegd.

je kunt hier ook kijken en snel de demos luisteren per sound set (gaat sneller als in de analog store zelf in je daw)
https://www.arturia.com/products/analog-classics/analoglab-v/sounds
 
Het gaat mij om de klank van het apparaat zelf, niet om de library. Als je een geluidsfragment ermee samplet, hoe klinkt de sample dan tov het origineel? En welke software emulatie komt dan het dichtstbij, TAL Sampler of Arturia Emulator II V?
Ff offtopic :
Uiteraard hadden die 8 -bit ADDAC's en het filter op de EII+ hun 'gritty' sound. Maar als je aan de slag gaat met een bit crusher en EQ kan je aardig in de buurt komen. En voor de luierikken (zoals ik) waveTracing - SP950 plugin (vind die niet verkeerd en best héél betaalbaar)
Die link is wel geen EII filter, maar ik dacht dat die van de SP1200 dezelfde waren, maar kan me vergissen.

TAL of Arturia geen id wie de beste 'emulatie' (lol) maakt...
 
Arturia M12 Filter

was net even bezig met het testen van wat eigen saw sounds en wilde een externe filter erop, dus ik pak standaard die arturia moog filter vst, maar dat was totaal niet wat ik zocht, toen ontdekte ik de M12 Filter vst van deze arturia collection, die had ik eigenlijk nog helemaal niet getest. Wat een beest van een filter is dat, die envelopes zijn super fijn en dat filter was precies wat ik zocht. Dus OBS studio even aan en dan wat van de presets uit proberen om een gevoel te krijgen hoe je ze kunt programmeren.

je hebt dus meerdere envelopes en een vrij toewijsbare modulation matrix in dit filter

En dan krijg je dit:
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb nu een aantal eigen presets gemaakt in het Arturia M12 filter, die envelope matrix is echt een enorme powerhouse voor dat filter. Daar kun je hele vette dingen mee doen. Zo kwam ik erachter dat je via looping envelope rate de mogelijkheid hebt om racheting toe te passen op alles wat je er in gooit. Superhandig als je berlin skool baslijntjes er in gooit bijvoorbeeld.

Zijn er meer mensen hier die dat arturia oberheim M12 filter gebruiken en ook eigen presets gemaakt hebben (misschien leuk om die uit te wisselen)?
 
voor de mensen die nog een goedkope upgrade naar v collection zoeken, er is nu tot 5 oktober een actie dat je de nieuwe SQ80V synth voor 49 euro kan krijgen (als je al arturia producten hebt) en je kunt eventueel upgraden naar v collection 8 voor 149 euro en dan krijg je de SQ80V synth er ook bij.

Ik heb de SQ80v nu voor die 49 euro gekocht, ik moet zeggen dat de eerste indruk heel erg goed is, wat een eigen karakter (gritty en old skool sound) heeft die synth. Er zijn 3 views, de hardware view en een echte indepth programming view en een effects view. Ook krijg je er 2 sound sets bij, waarvan met name de raw machinery sound set mij erg aansprak aangezien die vol met industrial sounds zit.

Hier wat screen shots die ik even snel gemaakt heb, mocht er behoefte zijn aan wat demo sounds dan hoor ik het wel.

sq80vhw.JPG



sq80vsw.JPG



sq80vsounds.JPG
 
voor de mensen die nog een goedkope upgrade naar v collection zoeken, er is nu tot 5 oktober een actie dat je de nieuwe SQ80V synth voor 49 euro kan krijgen (als je al arturia producten hebt) en je kunt eventueel upgraden naar v collection 8 voor 149 euro en dan krijg je de SQ80V synth er ook bij.

Ik heb de SQ80v nu voor die 49 euro gekocht, ik moet zeggen dat de eerste indruk heel erg goed is, wat een eigen karakter (gritty en old skool sound) heeft die synth. Er zijn 3 views, de hardware view en een echte indepth programming view en een effects view. Ook krijg je er 2 sound sets bij, waarvan met name de raw machinery sound set mij erg aansprak aangezien die vol met industrial sounds zit.

Hier wat screen shots die ik even snel gemaakt heb, mocht er behoefte zijn aan wat demo sounds dan hoor ik het wel.

Bekijk bijlage 3814646


Bekijk bijlage 3814647


Bekijk bijlage 3814648
Wat is dan de goedkoopste manier om v collection 8 te krijgen?
ik zie op mijn arturia account v collection 8 offer voor 256 euro.
en de sq80 voor 69 euro. ik heb alleen Pigments 3 van hun.

heb uit hun collectie vooral interesse in de mini v, mellotron, piano, wurly, dx7
 
Wat is dan de goedkoopste manier om v collection 8 te krijgen?
ik zie op mijn arturia account v collection 8 offer voor 256 euro.
en de sq80 voor 69 euro. ik heb alleen elements 3 vsn hun.
ik vermoed dat elements 3 als een crossgrade gezien wordt door arturia in plaats van een upgrade vanaf een eerdere vcollection versie. Die zijn inderdaad duurder bij arturia. Dat arturia prijs model is erg persoonlijk en ondoorzichtig, daarom moet je altijd inloggen om je eigen prijs te zien. Bij mij was het 49 en 149 euro (alhoewel die laatste raar was aangezien ik vcollection 8 al heb).
 
dit is wel een leuke demo van een paar van de presets uit de SQ80V

 
Gister even geprobeerd vanwege de MPE, en dat werkt, maar het is wat klunziger dan bij Pigments 3.
Dat snap ik dan weer niet.... :stupid Alsof een volledig ander team het heeft gemaakt en niet gekeken heeft naar hoe het werkt in Pigments. Ik hoop steeds weer dat de hele V collection MPE krijgt.

De sound is prima. Leuke extra's hebben ze weer verzonnen, wat het interessanter maakt dan 1 op 1 emulatie.
 
schijnbaar is de sales strategie van arturia wat gewijzigd, of was het altijd zo, dat na een tijd, de prijzen erg naar beneden vallen.

vanaf V6 en V7, €149 upgrade prijs naar V8 + SQ-80V, en natuurlik, aanbod SQ-80 V voor €49.

ik houd ook mijn portemonnee, al is dit wel zéer verleidelijk én de SQ-80 V ondersteunt... MPE! de eerste, alle andere synths lijken al de stap te gaan maken, brightness/timbre, CC74....

o ja Pigments 3 is al MPE natuurlik, en wat blijft het een CPU vreter zeg, zelfs op mijn nieuwe studio desktop pc, die toch niet onaardig is, of zelfs nou ja, goed, nou da is ook gelijk de reden, waarom de portemonnee een tijd dichtblijft, op 1 soft synth na.... en goed nog veel ontdekken van wat ik heb gekocht.

dus zelfs vanaf V6 is de prijs identiek aan de prijs vanaf V7. ik heb wel OB-Xa, maar ik weet niet of dat nu meegerekend wordt. en heb overigens ook JUP-8 V4, crossgrade.

nog genoeg te ontdekken. wachten tot V9, en dan wanneer de prijs weer zo neerzakt. of niet.

ik heb gisteravond nog wel presets zitten maken voor de OB-Xa (die nu weer werkt in Cubase Pro 11, arturia heeft me echt proberen te helpen met dit specifieke probleem, zelfs met steinberg kontakt opgenomen, arturia, ze kwamen er niet uit, vreemd genoeg stond het wel bij de release notes, het probleem. goed op het nieuwe systeem werkt ie weer, en vreemd genoeg werk ik V synths het liefst in Cubase, gewenning denk ik en wellicht voor de meeste fijn omgeving voor dit type synths.)

sja, dit was een typische VINK(TM) uitwijding...

@stevaux o gaat dat klunzig, er staat er ook bijna niets over.... gezien de CC74, en de remake van de midi instellingen, de macro's onder... heb ik het vermoeden dat MPE alomtegenwoordig wordt, kan me vergissen, maar zijn wel zéer opvallend.
 
Back
Top