Ableton Live clip editing hardware controller

Ytse

༼ つ ◕_◕ ༽つ
Lid sinds
16 december 2003
Berichten
3.085
Locatie
Rotterdam
Weet iemand naast de Push 1 en Push 2 een controller waarmee ik midi clips in Ableton Live kan editen?
Launchpad Pro MK3 is nog mogelijk. Daarmee kan je op launchpad sequence maken en daarna naar Ableton Live sturen.

Weet iemand nog andere opties?
 
Met de Toraiz squid kan je volgens mij ook clips heen en weer sturen via een sync programma.
 
Ik gebruik een Launchpad + het gratis Launchpad95 script. Dan heb je dus een sequencer als Push.. Record, note edit, clip lengte veranderen, inkorten etc. Je hebt 3 sequencer modes: drum, multinote en melodic step sequencer..
https://motscousus.com/stuff/2011-07..._Live_Scripts/

Ik gebruik de Launchpad samen met een APC Key 25 keyboard, daarmee kan ik direct de clip selecteren die ik wil editten... Via een Launchpad gaat dat wat omslachtiger.. Ook de 8 rotaries werken handiger dan een Launchpad die automation etc in stappen van 16 doet..

je hebt ook LaunchpadPro95, dan heb je meer shortcuts via de extra buttons die die controller heeft..

Ik ben erg blij met deze oplossing.. ik heb een donation gedaan aan de maker van dit script..

 
Laatst gewijzigd:
Ik gebruik een Launchpad + het gratis Launchpad95 script. Dan heb je dus een sequencer als Push.. Record, note edit, clip lengte veranderen, inkorten etc. Je hebt 3 sequencer modes: drum, multinote en melodic step sequencer..
https://motscousus.com/stuff/2011-07..._Live_Scripts/

Ik gebruik de Launchpad samen met een APC Key 25 keyboard, daarmee kan ik direct de clip selecteren die ik wil editten... Via een Launchpad gaat dat wat omslachtiger.. Ook de 8 rotaries werken handiger dan een Launchpad die automation etc in stappen van 16 doet..

je hebt ook LaunchpadPro95, dan heb je meer shortcuts via de extra buttons die die controller heeft..

Ik ben erg blij met deze oplossing.. ik heb een donation gedaan aan de maker van dit script..



Dat is wel goeie tip. ik heb nog ergens een oude launchpad. Voor drum clips lijkt me deze prima. Werkt het goed met polyphonic midi clips? Dat is multnote neem ik aan?
 
Kan het niet vinden die optie voor Toraiz squid. Maar in die prijsklasse is een Push 2 denk ik beter voor dit.

Je kan midi clips erheen slepen en weer terug, maar als je echt iets zoekt om in Ableton zelf van alles te doen is het geen goeie optie inderdaad :)
 
Werkt het goed met polyphonic midi clips? Dat is multnote neem ik aan?

ja werkt goed.. je kan meerdere notes per step plaatsen in Multinote mode..
In Melodic mode kan je 1 note per step plaatsen, maar je kan dan per step transpose voor die step invullen.. En dat kan je dan tijdens het spelen aanpassen..
 
ja werkt goed.. je kan meerdere notes per step plaatsen in Multinote mode..
In Melodic mode kan je 1 note per step plaatsen, maar je kan dan per step transpose voor die step invullen.. En dat kan je dan tijdens het spelen aanpassen..

OK, dank. Ik ga 'm proberen zodra ik mijn launchpad heb gevonden. :)
 
Back
Top