andreos - you are the sea

de zang is erg mooi, is de melodie niet ondersteund genoeg? weet ik niet.

als geheel vind ik het wel erg mooi.

de mix, daarentegen. wat de opmerkingen al aangeven. het kan zijn dat dit bereiken wil ijzig en kil, maar dan zou ik toch nog wat details aanpakken, in de mix.

het lijkt een "oude opname", wat natuurlik wel iets heeft, wellicht wil je dat bereiken. ik denk dat een betere mix, de stem ook iets zachter, het nummer veel krachtiger kan maken. of beter: de kracht die erin zit veel beter naar voren brengt.

ik merk wel dat ik aan je manier van opnemen/mixen, wen. het heeft ook wel iets, toch met wat kleine aanpassingen.

maar alles draait om hoe je zelf de klank wilt hebben.

zeker een mooie inzending!
 
Ik zie een gladgeschoren man met vlinderdas in een wit pak en brilliantine in het haar voor me... Dappere inzending

hola,

Een beetje gelijk heb je, als ik optreed wel een mooi pak aan,zeker ook mijn mix met klassiek,maar geen spul in, mijn haar:D
dank je wel

groeten van andreos:)
 
Wel... Ik luister wel meer 'andere' muziek, het enige wat me hier opvalt is dat de stem duidelijk van een Nederlander komt die Engels zingt. Maar daar kan niemand aan doen, mijn Engels klinkt ook erg Vlaams. Ik vind het heel knap. Het doet me ook wat aan Hazes denken, niet mijn ding, maar destijds als dj speelde ik er bepaalde feesten mee plat. En vanuit dat oogpunt - niet om mij te plezieren maar de massa, lijkt dit groots werk.
 
Het zit voor mij net op het randje van meeslepende nostalgie en pure camp. Ik ben er nog niet uit aan welke kant ie gaat vallen. Productietechnisch is er nog wel iets te halen.
 
Ik hoor niet Frank Sinatra maar onvervalste Johny Jordaan trillers! Je kan goed zingen, stem als een klok. Heel af en toe een tikkie valsig en het accent is niet altijd vlekkeloos. Misschien gewoon lekker als Johny in het plat amsterdams zingen?
 
Ik kan dit genre in de juiste context goed waarderen, bijvoorbeeld in een James Bond film ofzo. Maar zonder context het zo te luisteren is het niet helemaal mijn ding, dus in dat licht moet ook mijn commentaar gezien worden. De stem zit heel veel in de hoge noten en die klinken vaak (te) hard en schel. Ik heb het geluisterd op Genelec 8040's en moest echt het volume omlaag draaien omdat het mijn oren pijn deed, terwijl de rest van de instrumenten daarmee erg zacht werd. Dus dat komt waarschijnlijk aan op de mixing van het geheel en daarbij de vocal wat zachter zetten. Puur qua smaak, zou ik het super vinden als de vocal ook wat meer in de lagere tonen zou gaan, voor de afwisseling. Met een dijk van een stem als deze, lijkt me niks onmogelijk:okdan:
 
Goed gezongen, uit volle borst met mooi vibrato (al versta ik er niet veel van). Mooi arragement. Ik heb niet het gevoel naar synthesizerstrings te luisteren; dat is positief. Het lied geeft me een nostalgisch gevoel. De tijd dat men naar de radio luisterde en pa nog alleen de kost verdiende. Leuk om zoiets hier te horen.
 
Wow, echt wel weggeblazen door je stem. Ik denk dat ik een beetje en opbouw mis, zowel in muziek als stem. Je begint eventjes rustiger en lager, qua zang, maar gaat heel snel voluit. Als je dat halverwege het nummer pas had gedaan, was de impact denk ik nog groter. Hoe dan ook, is maar mijn mening he. Ik vind het sowieso geweldig.
 
Back
Top