Krek - Lazy Poem

Krek

Jungle of Wires
Lid sinds
13 oktober 2007
Berichten
2.438
Locatie
Randstad
Heb altijd de Syntforum contest heel leuk gevonden en na een aantal jaar afwezigheid zend ik ook weer eens een trackje in. Dit keer 1 van een album die ik afgelopen zomer heb gemaakt, waar een pandemie allemaal goed voor is. Ben productiever dan ooit. Ik wist niet welke track ik van dit album moest kiezen... Dobbelen heeft me tot deze gebracht.

Jungle of Wires - Lazy Poem
Deze track (ook het hele album) is gemaakt met een Elektron Model:Cycles, Ciat Lonbarde Cocoquantus, Bloom app en een Chase Bliss mood. Alles live in 1 take opgenomen met mijn Elektron Analog Heat, geen overdubs.

 
Origineel en niet slecht, maar ik had moeite met de atonaliteit van de geluiden onderling. In mijn brein gaat het als: dit klinkt niet juist.
Wel een goede sfeer gecreeërd, maar ben toch geen superfan van dit nummer.

Toch veel succes!

Gloomy.
 
Track mag best langer dus heb hem maar twee keer geluisterd.

Helemaal mee eens, enige minpunt wat mij betreft, ik dacht dat ik naar de break aan het luisteren maar toen was ie helaas al af. Mooie mix en sfeer, beetje massive attack/portishead Stilo :okdan::okdan:
 
Bedankt voor het luisteren en de comments!

Ja gedurfde noten... en dat het niet helemaal schematisch klopt. Zou zomaar kunnen. Ben niet muzikaal geschoold en begin altijd gewoon ergens en eindig altijd ergens. Ik hoor het gelukkig wel als iets echt heel vals is gheghe. Misschien eens een piano cursus volgen ofzo. Kan geen kwaad denk ik. En misschien opent het voor mij wel weer een nieuwe wereld. Ha!
 
Helemaal mee eens, enige minpunt wat mij betreft, ik dacht dat ik naar de break aan het luisteren maar toen was ie helaas al af. Mooie mix en sfeer, beetje massive attack/portishead Stilo :okdan::okdan:

Dank je wel. Ben wel echt een grote triphop fan. Dus dat het in die richting zit kan wel kloppen.
Mocht iemand het hele album willen luisteren (shameless promotion) op Bandcamp staat het hele album jungleofwires.bandcamp.com Het album heet 'Blankets of thoughts'
 
ja is wel erg kort. Ik zat er net erg lekker in maar toen was het zo afgelopen. Wel tof. Zou er zeker een keer nog iets langers van maken. 15min of zo :)
 
Je hoort dat het live 'jam' is,als je hem uitwerkt kan je er wel een gave volwaardige track van maken want de sfeer en alle sounds zijn heel goed.
 
Zo das een lekker klinkende ride! Klinkt lekker smerig ook, houd ik van. Alles lekker subtiel in de achtergrond.
Krijg het gevoel dat het bij de basis van een track blijft daardoor zit ik te wachten op iets wat niet komt. Wel heel knap dat je deze sound en vibe uit een elektron haalt! Klinkt alsof er een DAW aan te pas is gekomen.
 
Omgevingsmuziek. Ambient. Wat dat betreft wel een lekker apart sfeertje.
 
leuk nummertje, relaxte klank. ik zat te peinzen waar doet die progressie me toch aan denken, en het was het nummer 'atol scrap' van arovane.
je interessnate keuze om de galmende hihats zo vooraan in de mix te zetten pakt goed uit vind ik.
het is eigenlijk een beetje een outro, misschien is er iets te weinig informatie om door te gaan als volwaardig nummer. maar leuk! krijgt zeker een stem.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top