Hallo!

GnarlySynth

Stamgast
Lid sinds
7 december 2020
Berichten
103
Locatie
Amersfoort
Hoi allemaal. Ik ben Simon sinds en niet zo lang bezig met synthesizers. Ik maak minimal techno en voeg daar graag wat metal aan toe. Ik hoop hier wat over synths te leren. Ik ben erg geïnteresseerd in Russische synths.
Greetz


Access Virus TI2 D, Arturia MatrixBrute, Arturia DrumBrute, ASM Hydrasynth, Behringer Deepmind 12D, Behringer Cat, Behringer Poly D, Behringer Pro-1, Behringer WASP Deluxe, Em-u 9090 v2 Orbit "Dance Planet", Em-u Xtreme Lead 1, Korg MS-20FS, Novation Summit, Roland JU-06A, Roland SH-01A, Roland TB-03, Roland TR-09, Roland TR-06.

Andere gear: Ableton Live, Allan & Heath QU-32, Akai MPC X, Arturia KeystepPro, Beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ohm, Strymon Big Sky, Yamaha HS8W, Moog Theremin, overige instrumenten.
 
Laatst gewijzigd:
Hey welkom, Leuke gearlist heb je al iig. Wat voor metal hebben we het over ? Ben zelf ook van oudsher metal liefhebber, en voor leren over synths ben je hier op een prima plek denk ik.
 
Ha, vanwaar specifiek de interesse in russische synths?
 
Ik kies synths die het beste passen bij mijn workflow en genre, ik ben zeker meer een muzikant dan een verzamelaar. Ik mijd zoveel mogelijk vintage gear, liever een goede remake en als het echt moet een VST, dan een vintage synth hebben. Maintenance kosten, gebrek aan moderne usb midi interface. Toch als het apparaat handson is, een geweldig geluid heeft of iets heel unieks heeft dan heb ik er een binding mee. Dat heb ik bij de Altair Estradin 231, Formanta Polivoks. En er zijn ook geweldige Russische drummachines. Ik zal er geen betere muzikant van worden, maar dat maakt niet minder om dat deze apparaten mijn hart gewoon doen kloppen. Niet alleen muzikaal, maar ook technisch en historisch. Die Polivoks, die vreet zelfs een MS-20 met zijn filter op. En dat brullend en hels krijsen van dat ding, en dan geen capacitors hebben in de filter. Misschien een weektoetsenbordje, maar wat een tank van een apparaat. Die Estradin, wat een helleveeg echt niet een kloon van de minimoog al was het zeker er dik op geinspireerd. Daarom dus. Dus een heel klein beetje toch stiekem een verzamelaar ook:engel:
 
Staat een Altair231 op marktplaats, sla je slag ;)
 
Back
Top