[deep house] [breaks] A Short Dream

Missing Links

Ouwe rot
Lid sinds
6 juli 2004
Berichten
523
Locatie
Amsterdam
Nieuwe track, ergens tussen electronica, breaks en deep house in. Synths: Moog Slim Phatty & DSI OB-6. De rest in Ableton met wat plugins links en rechts. Benieuwd wat jullie ervan denken...

 
Laatst gewijzigd:
Lekker relaxt en jazzy maar iets te veel 'lounge' voor mijn smaak. Altijd lastig om je met andermans werk te bemoeien want je weet niet wat het uitgangspunt is maar ik vind het een beetje kaal, vooral in het begin. Dat zou je kunnen oplossen met wat 'soundscapes' en ik vind het iets te veel een slaapliedje maar aan het plaatje van het wolkje te zien is dat misschien precies de bedoeling. Ik denk dat geheel een stuk sterker zou worden met een catchy baslijntje maar misschien is dit juist wel helemaal niet de bedoeling en in dat geval heb ik niets gezegd
 
Hey leuk trackje, leuk deuntje.. Maar ik sta Modus Operandi bij in zijn commentaar. Hij is voor mij wat te "cheesy" en redelijk repetitief.. Weinig variatie op het thema, maar daar heb ik ook veel last van. Ik zou er nog een uur of vijd aan werken.

Succes!

Gloomy :)
 
He guys, Thanks voor jullie goeie feedback! De constante struggle is deze track was om m minimalistisch te maken, maar niet té. Jazzy ws niet echt de bedoeling, wel rustig en hypnotiserend. Maar als jullie m TE minimaal/repetitief vinden, dan moet ik daar wel wat mee. Misschien inderdaad met wat subtiele soundscapes verder opvullen. Of de bottom-end wat groovier maken.
 
Ik vind het mooie geluidjes en chill sfeertje maar voor m'n gevoel is de kick een beetje lomp voor de sfeer van de track. Vind het verder wel gezellig klinken! Sluit me wel aan dat kleine subtiele variaties het nog beter kunnen maken. Misschien hoeft er niet per se iets bij, maar juist variaties aanbrengen in wat je al hebt met effecten, filters, noten eraf/erbij etc.
 
Back
Top