Danny - "Venus - II"

Ja zeker dat bedoelde ik er ZEKER NIET mee. Twee melodieeën kwamen gewoon voor een aantal noten bekend over dat is zeker toeval. Wou het maar gewoon melden.

Ik denk dat je niets hoeft te verdedigen Danny. Niemand doet je dit na.
 
JimmyEyckmans : Het kan goed mogelijk zijn dat er andere nummers bestaan waar dit op trekt. Ik denk dat dit met veel muziek tegenwoordig het geval is. Als die gelijkenissen er zijn, dan is dat zeker niet bewust gedaan (ik zou trouwens ook niet weten met wat Venus - II gelijkenissen vertoont dus al je het weet dan hoor ik het graag van je ;)).

egres : Ieder zijn mening natuurlijk, geen probleem :engel:. Ik vind het wel een beetje kort door de bocht om dan gelijk te beweren dat het "gejat" is en "inspiratieloos". Als er nummers bestaan waar deze compositie op trekt, dan kan ik alleen maar besluiten dat ik net zoveel inspiratie had dan de componist van dat andere nummer :mega:.

Heeft weinig met meningen te maken,en het is ook meer als een paar noten,en tot twee x toe van twee verschillende nummers,in zulk toeval geloof ik niet.

Nu ik kan geen direct artiest naam en track erop plakken van de originele nummers maar net zoals JimmyEyckmans is het mij ook meteen opgevallen.

Heb een grote new age/ambient muziek collectie en allicht zit het daartussen.
 
Nee bij mij klonk het iets meer hit achtig geweest maar van een tijdje geleden. Een liedje dat wel typerend was voor die tijd. Het interesseert me niet veel, het waren een paar noten. Ga je daarom heel je arrangement weggooien? Ik denk het niet.
 
Wauwwwwwww!!!!!! De eerste track waar ik kippenvel bij krijg! Tevens de beste die ik tot nu toe gehoord heb.
Hier gaat absoluut een stem naartoe! Super. Het doet me inderdaad denken aan The Vangelis, en dat is bepaald geen kleintje uiteraard.
Super. Kanshebber voor de winst.
 
Danny, waar vind ik meer van jou? Ik ben nu wel heel erg nieuwsgierig geworden. Ik ontdek tot mijn schaamte eigenlijk verder nooit wat van jou gehoord te hebben!
 
Dozart : Bedankt voor de enthousiaste reactie :okdan:. Je kan meer van me vinden hier op het forum (afgelopen jaar 13 tracks gepost) dus als je gewoon Danny zoekt in de Tracks sectie van het forum kom je me vast en zeker tegen. Je kan ook naar de website gaan: https://www.guy-lian-photo.be/songs.html. Daar vind je de Solar System nummers en nog anderen.

JimmyEyckmans : Ik verdedig me ook niet tegen je, hoor ;).

egres : Geloof wat je wil of wat je niet wil. Ik weet in ieder geval dat ik de song volledig zelfstandig gemaakt heb en als die dan trekt op een andere (of anderen) ... so be it. Dat gebeurt heus wel meer :koffie:. Ik lig er niet wakker van :Z.


:doei:

Danny
 
Dozart : Bedankt voor de enthousiaste reactie :okdan:. Je kan meer van me vinden hier op het forum (afgelopen jaar 13 tracks gepost) dus als je gewoon Danny zoekt in de Tracks sectie van het forum kom je me vast en zeker tegen. Je kan ook naar de website gaan: https://www.guy-lian-photo.be/songs.html. Daar vind je de Solar System nummers en nog anderen.


Danny

Ga ik me vanavond eens mee vermaken! :okdan:
 
Ik weet in ieder geval dat ik de song volledig zelfstandig gemaakt heb en als die dan trekt op een andere (of anderen) ... so be it. Dat gebeurt heus wel meer :koffie:. Ik lig er niet wakker van :Z.


:doei:

Danny

Zolang je hem niet op de markt te koop aan biedt moet je er idd niet van wakker liggen.
 
Je weet dat je een goede melodie geschreven hebt als mensen denken dat hij van een ander nummer is, maar dit niet kunnen onderbouwen. Knap gedaan. Zou niet weten hoe je dit voor mekaar krijgt zonder DAW!
 
Bedankt voor de leuke reacties allemaal :okdan:.

ohtar : Ik begrijp niet goed dat zulke tracks componeren zonder DAW zo ontzagwekkend zou zijn :?. Stel dat je enkel een meersporen taperecoder zou hebben, dan zou je toch ook spoor per spoor lineair inspelen? En ook in een DAW neem ik toch aan dat je gewoon lineair kan inspelen? Wel ... met de interne sequencers en de MC500 MkII neem ik ook gewoon spoor per spoor op. Hier en daar pas ik dan soms een timing van een noot aan wanneer ik het niet goed genoeg vind klinken. Dan nog wat volume- en panningautomatisatie erover heen dubben en klaar is kees.
Is dus eigenlijk niet zo verwonderlijk als soms gedacht wordt :engel:.

:doei:
Danny
 
Ik ben al jaloers dat je dat allemaal zelf zo ff in kan spelen. :engel: Ik loop me altijd suf te programmeren. Wat zou het een zooi tijd kunnen schelen...
 
Dit klinkt veels te mooi en te lieflijk voor mij. Maar verder wel goed gemaakt enzo. Ik herken niet echt iets, maar is het langzamerhand niet zo dat de meeste melodieen inmiddels wel eens eerder gespeeld zijn?
 
Dozart : Wees niet al te zeer onder de indruk. Ik heb er bijna 40 jaar over gedaan om deze manier van werken te bereiken ;).

​​​​​​
1V/oct : inderdaad, op den duur zal er altijd wel iets gemaakt worden wat op iets anders trekt. Zeker wanneer er steeds meer en meer mensen zich met deze hobby gaan bezig houden :okdan:.
En ook al is het niet je smaak, toch bedankt voor je leuke reactie :).

:doei:
Danny
 
Heel mooi, doet me denken aan Disney en Celine Dion. Weet niet of dat nu net een compliment is... Ik heb zeker greatest hits van Vangelis op LP en hoor af en toe 'iets' dat me doet denken aan wat, maar weet niet wat. Elton John dacht ik zelfs even.
Maakt totaal niet uit, heel erg knap, ik zou niet weten hoe ik er aan moest beginnen :D
 
Danny, Danny. Hoe doe je't toch steeds weer opnieuw man. Conquest of Paradise 2.0. Kan zo de top1000 in. Wat mooi. Gefeliciteerd, en succes! Je bent een grote kanshebber om deze contest te winnen. Je bent het waard. Succes, Gloomy. :)
 
Danny, Danny. Hoe doe je't toch steeds weer opnieuw man. Conquest of Paradise 2.0. Kan zo de top1000 in. Wat mooi. Gefeliciteerd, en succes! Je bent een grote kanshebber om deze contest te winnen. Je bent het waard. Succes, Gloomy. :)
Thx @e-Gloomy-nations voor de mooie woorden. Er zijn meer inzendingen die winnaar kunnen worden en het is de bedenkers allemaal gegund.

Ik vind gewoon al prettig dat mijn creativiteit toch zo veel luisteraars wat luistergenot heeft kunnen geven :engel:.

:doei:
Danny
 
Back
Top