Danny - "Venus - II"

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.768
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
Zal ik dan maar de aftrap geven? Afgelopen jaar is voor mij een uitzonderlijk productief jaar gebleken met maar liefst 13 afgewerkte tracks. Allen zijn ze van het zelfde niveau dus kiezen is niet echt gemakkelijk. Absolute topper is nog steeds "Jupiter - V" maar met meer dan 14 minuten lengte, wil ik de luisteraar niet nodeloos belasten.
Laat me dan kiezen voor "Venus - II". Ook deze track heeft flink wat uitgelezen positieve reacties opgebracht en heeft de typische "Danny" sfeer: gevoelig, groots, dynamisch, beschrijvend.

Gemaakt met een Kronos 2015, EMU E4 en E4 XT Ultra, Virus C, Yamaha SY99 (twee stuks) en Roland D20. En typisch voor mijn werkwijze: geen DAW (alles gewoon ingespeeld in de interne sequencers van de synths en twee Roland MC500 MkII sequencers. Effecten van TC Electronic M-One, Lexicon MX400, Alesis QuadraVerb+ en de interne effecten van de synths.

Ik hoop dat ik met deze namen veel mensen die gedurende het jaar de weg naar mijn muziek niet weten te vinden, dit nu wel doen en ervan kunnen genieten.


En voor de overige deelnemers veel succes en plezier gewenst met deze leuke contest :).





Groetjes,


Danny
 
Ik hoor duidelijk Vangelis, Jean Michel Jarre, Kitaro, maar ook Future World Orchestra. Wat een waanzinnig mooie track, ik kreeg hier uiteindelijk een brok van in mijn keel! Ik overdrijf niet als ik zeg dat dit een van de mooiste nummers is die ik in 2020 heb gehoord. Mocht je een heel album hebben met dergelijke muziek, krijg ik graag even een seintje van je!
 
Jup, heel mooi! Dit is gewoon weer een kanshebbertje voor de winst. Heb jarenlang niet geluisterd naar de inzendingen omdat ik hier even weg was, maar ik heb echt wat gemist, ik ga meer van jou tracks luisteren. Ik ken veel muzikanten die in de zogezegde fantasy folkmuziek zitten en ik ga jou tracks, zeker deze, laten luisteren. Als dit het 'Danny' geluid is wil ik zeker meer horen. Heel heel heel mooi! .... Oh en ik vind hem te kort...
 
Dit klinkt als een track van je die ik al gehoord had. Sterk stasltje compositie en muzikaliteit :halleluja
 
Hola Danny,

Inmiddels ken ik je van de fijne songs:D
Dit is weer een hele mooie:halleluja

Groeten van Andreos:)
 
Dank voor de enthousiaste reacties :okdan:. Voor hen die vragen naar meer van dit soort muziek: op dit forum zijn tal van mijn tracks gedurende het ganse jaar gepost hoor. Gebruik de zoekfunctie van het forum en zoek naar "Solar System", dan vind je telkens tracks met de namen van de planeten gevolgd door het rangnummer van de planeet gescheiden door een koppelteken (bv Jupiter - V, Venus - II).
Je kan ook naar mijn website [link verwijderd, zie spelregels] gaan. Daar vind je nog veel meer soortgelijke muziek 8).

:doei:
Danny
 
Vangelis, is niet mijn ding. Maar het nummer zit erg knap in elkaar en klopt van alle kanten!!
 
Net als vorig jaar weer een VET space nummer, met super geluiden en atmosfeer. Ik vind het prachtig. Bovenaan op het lijstje.:halleluja
 
Heel apart, spacey begin is superkoel iig! En wat een details, echt heel goed gedaan! Of het helemaal mijn ding is weet ik nog niet, ik val af en toe van "ja super vet, mooi filmisch" naar "efteling gevoel". Al zijn efteling nummers natuurlijk ook hele knappe nummers.
Het is ieder geval een muzikale rollercoaster en vind het enorm knap gemaakt!
 
Ik vind het zeer mooi maar moet wel toegeven dat twee van de melodieën veel weg hebben van alreeds bestaande nummers? Weet je dat of is dat puur toeval? Mijn stem krijg je in ieder geval direct.
 
Cleane sounds op mekaar afgestemt maar melodieen compleet deja vu (en idd deels gejat,heb het ook direct gehoord) en out to date,beetje inspiratieloos,jammer.
 
Bedankt voor de vele positieve reacties :okdan:.

JimmyEyckmans : Het kan goed mogelijk zijn dat er andere nummers bestaan waar dit op trekt. Ik denk dat dit met veel muziek tegenwoordig het geval is. Als die gelijkenissen er zijn, dan is dat zeker niet bewust gedaan (ik zou trouwens ook niet weten met wat Venus - II gelijkenissen vertoont dus al je het weet dan hoor ik het graag van je ;)).

egres : Ieder zijn mening natuurlijk, geen probleem :engel:. Ik vind het wel een beetje kort door de bocht om dan gelijk te beweren dat het "gejat" is en "inspiratieloos". Als er nummers bestaan waar deze compositie op trekt, dan kan ik alleen maar besluiten dat ik net zoveel inspiratie had dan de componist van dat andere nummer :mega:.

In het algemeen: voor mij telt enkel:
  • Heb ik plezier beleefd aan het programmeren van de geluiden en het componeren van het nummer? Zeer zeker *D.
  • Beleef ik plezier aan het feit dat andere mensen het prettig vinden om naar mijn nummer(s) te luisteren? Gezien de reacties hier wel dus missie geslaagd :eureka:.
  • Moet mijn muziek origineel zijn? Nee, in mijn ogen niet :mexico:.
  • Moet ik het zelf mooi vinden? Tuurlijk wel :erm:.
  • Vind ik het zelf mooi? Vanzelfsprekend ... anders had ik het niet gemaakt :yamaha:.
Ik denk dat het logisch is dat muziekstijlen niet door iedereen gesmaakt worden, dat is de logica zelve. En ik kan aannemen dat de stijl die ik maak minder en minder bijval vindt op dit forum. Maar dat neemt niet weg dat ik er toch plezier aan blijf beleven en er dus ook mee door ga ... of ik er nou complete déjà vue ervaringen mee los maak of niet :geslaagd:.

Voor de rest : peace :luv: en geniet nog lekker van alle inzendingen :okdan:.


:doei:

Danny
 
Back
Top