Danny - "Venus - II"

Alles is al gezegd, klinkt geweldig mooi en verzorgd. Ik vind het knap dat je overzicht behoud op dawloze sequencers. Ik verdwaal altijd in de sequencer van bv de Kronos.
 
Zeer mooie compositie en het klinkt gewoon helemaal af. Niet helemaal mijn smaak, maar dat mocht de pret niet drukken :okdan:
 
Pffff... als je mij muzikant noemt, wat moet ik jou dan nog noemen? :D Net als @SB-SIX hoor ik stukken die heel mooi zijn. Tegelijk ben ik minder fan van de melodielijn (zoals die in dit genre nou eenmaal is "bepaald" en toch uniek is). En inderdaad de details. Alles klopt met elkaar, de sounds horen bij elkaar, de mix is perfect. Dit is gewoon heel erg goed gedaan. Ga je voor je tweede gouden ster? :)

Ik weet het al, componist is het juiste woord. Deze track komt niet door toevaligheden tot stand.
 
@NicoNoise : Thanks :okdan:. Ik vind nochthans de sequencer van de Kronos heerlijk om mee te werken ;).

@kobuz : de tijd dat dit soort muziek de maatstaf op dit forum was, is al lang voorbij (jammer genoeg) maar toch fijn dat je het weet te appreciëren :).

@Dr van Lansberg : Componist: té veel eer hoor dokter :koffie:.
Tweede gouden ster zou mooi zijn, wie weet ... maar waar zijn ze gebleven, ik zie ze niet meer.

:doei:
Danny
 
begint heel mooi, erg sterk. vanaf 1:04, dat pakt me helaas niet. het herpakt zich wel. er komen weer hele sterke passages voorbij. en dan weer een lange passage, die ik niet kan voelen.
en het herpakt zich weer.

het is onbetwist vakwerk, en b.v. vanaf 4:13 wordt het voor mij weer heel sterk, en hoor ik het vakmanschap wel, maar nu met kippevel... ik voel het... super-einde.

ik heb dit nummer een aantal keren, niet achter elkaar, beluisterd. voor de ontvankelikheid. voor mij blijft het als geheel niet staan, ondanks de echt intens prachtige passages. smaak. jazeker.
de hele zoete passage pakken mij niet, en dat kan mij wel zeker overkomen, dat zoete dingen mij pakken; dus wat er gebeurt, ik kan niet duidelikker uitdrukken, in mij.

maar; sjonge. met aandacht gemaakt.
 
@WAREHOUSEGROOVE : bedankt man :okdan:

@vink : ook jij bedankt om het meerdere malen te herbeluisteren ondanks dat het niet echt je ding is en zeker een dankwoord voor het herkennen van de moeite die er in is gestoken.

Het is vanzelfsprekend dat een stijl niet ieders smaak kan zijn, dat is een utopie. Wat me wel opvalt is dat op dit forum een melodieuze compositie gelijk als zoet of lief bestempeld wordt en soms meewarig behandeld wordt. Dit in tegenstelling tot de soms erg uitgekiende melodielijnen in combinatie met akkoordenreeksen, opbouw van spanningen en oplossingen. Maar dit lijkt hier de laatste jaren minder en minder gewaardeerd te worden. Niet dat ik dat aan m'n hart laat komen maar het valt me wel meer en meer op, ook bij al mijn andere nummers die afgelopen jaar gepost werden. En dat is toch wel een beetje jammer.

Maar nogmaals dank voor iedereen die tot nu toe gereageerd heeft, goed of minder goed :okdan:.


:doei:

Danny
 
Het is vanzelfsprekend dat een stijl niet ieders smaak kan zijn, dat is een utopie. Wat me wel opvalt is dat op dit forum een melodieuze compositie gelijk als zoet of lief bestempeld wordt en soms meewarig behandeld wordt. Dit in tegenstelling tot de soms erg uitgekiende melodielijnen in combinatie met akkoordenreeksen, opbouw van spanningen en oplossingen.

ja ik heb het woord zoet gebruikt, het nadeel van het lezen van andere reakties. een melodieuze kompositie kan mij heel erg grijpen (in kontrast wat men zal denken, gezien wat ik maak).
overigens heb ik voor de duidelikheid niet gezegd dat het niet mijn ding is, ik vind veel passages erg erg mooi en goed. ik ken ook andere nummers van je, en wanneer ik het me goed herinner pakte ze me wel als geheel.. (ik heb een erg slecht geheugen, helaas..)

wellicht heb je gelijk dat er die tendens is, ik kan dat niet echt beoordelen.

ik verwonder me juist er over dat een aantal passages, me juist niet pakken, aangezien, sja, dit mij wel kan pakken. maar ik val er simpelweg, op gevoel, soms uit.

ik houd juist van diversiteit, in muziek. ook melodieuze komposities, vanzelfsprekend. dus ik sprak eerder een verwondering uit. ik heb het woord gebruikt; zoet, je noemt zelf ook het woord; lief.
dat kan heel goed werken. mahler bijvoorbeeld, ik ben een groot mahler liefhebber, al zijn zijn symfonieën in zekere zin ook "knettergek" (een boutade, heb er eens iets over geschreven, wat preciezer).
hij heeft ook heel lieflijke melodieën, en dan doel ik niet op de overbekende adagietto uit de 5e symfonie, die hels begint.. (en adagietto vind ik ook prachtig, natuurlik, death in venice zag ik op mijn 17e of zo.. dus..). maar vooral uit de andere symfonieën, 1-4 vooral. als ik het goed heb, heb ze zo vaak geluisterd, allemaal, maar dat geheugen..

debussy en lieflijk? minder, he.

nou ja, opbouw van spanningen en oplossingen; ik herken dat; ik mis blijkbaar in de specifieke passages die tensie. een tensie. een woord wat ik vaak gebruik. daar hoort geen akademische regel bij, wat ik daarmee bedoel. eerder regulerend. goed dan kom in een jargon terecht, die ik me wel heb toege-eigend. dat gaat nu te ver. en ik kan in een ander domein, tekst, wel heel erg goed aangeven wat het dan is, ik ben nog maar een leerling, in de muziek.
 
@vink : De passage die je citeert, sloeg niet op jouw reactie maar was bedoeld in het algemeen. Vandaar dat ik er ook een lege regel had tussen gevoegd maar achteraf gezien is dat niet duidelijk ;).
Ik vind het sowieso tof van jou dat je zo aandachtig geluisterd hebt :okdan:.

:doei:
Danny
 
heerlijk! Ook nog even die duistere bladerunner vibe aan het einde, wat een afsluiter, gaaf!:okdan:
 
de hele zoete passage pakken mij niet, en dat kan mij wel zeker overkomen, dat zoete dingen mij pakken; dus wat er gebeurt, ik kan niet duidelikker uitdrukken, in mij.

Op gevaar af om misbegrepen te worden wil ik toch een poging wagen om een verklaring te geven.
Danny blijft met zijn melodielijnen meestal heel erg braaf binnen het gekozen akkoord met telkens nadruk op ofwel toontrap 1, 3 of 5. Wanneer dat dan ook nog genoeg majeur akkoorden zijn, dan krijg je inderdaad een "zoeterig" effect. Wat mij helemaal niet stoort wanneer iemand dat doet, zelf probeer ik dat wel te vermijden door iets "stoutere" noten uit de betreffende toonladder te nemen, en/of door een tweede melodielijn toe te voegen, en/of door ritmisch "tegendraads" te zijn. Danny verkiest meestal de duidelijke melodie die hoort bij het akkoord. Dat is een stijl. Even goed als een andere. Het is dus perfect normaal dat niet iedereen hetzelfde gevoel daarbij heeft.
 
@hermax : Het klopt inderdaad dat ik van eenvoudige maar mooie melodieën houd (ben zelf ook maar een eenvoudig persoon :engel:). Dat verkies ik boven muzikaal technisch super complexe uitvoeringen (waar ik overigens ontzettend veel bewondering voor heb), zulke moeilijke reeksen, solo's of whatever kan me minder bekoren. Maar het is maar goed dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben, hé :).

Ik ben al gewoon blij dat ik toch heel wat forumleden een prettige luisterervaring heb kunnen bieden 8).

:doei:
Danny
 
Ik heb al eerder commentaar gegeven op dit stuk, dus dat ga ik hier niet herhalen. Ik kan ook niet benoemen waar de melodie vandaan zou komen. Ik houd het erop dat ze is samengesteld uit bestaande lijnen en zo tot iets nieuws is gevormd. Mijn stem vanwege de kwaliteit van het arrangement, de uitvoering, de mix en de dynamiek in vergelijking met andere inzendingen die ik to nu toe heb beluisterd. Geheel subjectief vanwege overeenkomst in muziek(smaak), apparatuur, werkwijze en generatie.
 
:hallelujaHeerlijk!
Genoten, inderdaad Vangelisachtig.....knap gedaan....
Kan zo op het vinyl :eureka:
 
@Akikaze en @robbie50 : ook bedankt voor jullie mooie reacties, net zoals alle anderen die de moeite namen om in de pen te kruipen. Ik moet toegeven dat ik veel meer respons heb ontvangen dan ik oorspronkelijk verwacht had :okdan: en ben blij om dit luistergenot gegeven te kunnen hebben :engel:.

:doei:

Danny
 
Zeer geslaagde filmische muziek. Voor mij klinkt het als een mix van de betere werken van Ennio Morricone en Vangelis. Echt iets voor een futuristische dramafilm, met een speelduur van 180 minuten en dan dit nummer richting de finale waar het allemaal samenkomt.

Deze track staat in mijn top 10 dit jaar en krijgt één van de tien stemmen die ik ga uitdelen.
 
Back
Top