sKeLeTvM - Broken ft Amelia June

Wat een machtig nummer. Toch altijd super om te horen hoe mooie muziek gematcht met een interessante stem altijd tot meer dan de som van de delen leidt.
Thanks DungBeatle ! Much appreciated.

Het 'vervelende' aan een artistieke bezigheid als muziek maken is dat je nooit goed op voorhand weet waar je eindigt. Je mag dan al een idee, kennis en vaardigheid hebben, je begint met een leeg blad en hoopt dat alles mooi samenvalt. Zang kan goed zijn, maar dan moet je arrangement ook 'passen' en omgekeerd. Het is zoeken, passen, proeven en vaststellen of het goed zit om te eindigen met mmm, misschien had ik dat toch anders moeten doen of misschien staat de snare toch te luid... Hoewel ik graag muziek maak ben ik achteraf nooit helemaal 'tevreden' met het resultaat. De mix mag dan volgens velen wel goed zitten, het blijft een Mid-range Apogee die kreunt onder het aantal tracks / hardware inputs en dichtslibt. In elk geval is de summing van zo'n ding niet die van een grote digitale of analoge tafel...
 
Mooi nummer zeg, klinkt uitermate profi! :okdan:
Het geheel is nog een beetje braaf ofzo, vooral in het begin.
Misschien nog iets meer met de drums doen, ergens een dikke drum fill.
 
Mooi nummer zeg, klinkt uitermate profi! :okdan:
Het geheel is nog een beetje braaf ofzo, vooral in het begin.
Misschien nog iets meer met de drums doen, ergens een dikke drum fill.
Dank u zeer. Elke opmerking is waardevol. Er is altijd plaats voor meer en extra, de vraag is waar houd het op ? Zoals ik al in vorige posts schreef, het is steeds balanceren en denk ik vaak van less is more.
Elk extra iets mag dan ook niet in de weg zitten van iets dat je al hebt. Dus hoe meer je toevoegt, hoe moeilijker het passen wordt. Is een beetje zoals breiwerk. Je hebt je basistrui en de versierinkjes. Teveel versierinkjes en het wordt kermis. ;) (zo zie je wel haute-couture die waanzin is, maar niemand draagt..LOL)
Een drumfill kon zeker maar zoals je in deze hoort opteerde ik voor een zachte electro tom fill om de 4 maten. Ik wou het niet per se 'braaf' houden, maar wel een voor velen aanvaardbaar geheel.
 
Mooie track! Ik ben het wel eens met het commentaar op de galm op de vocal, maar als je de galm een beetje (meer) laat sidechainen door de vocal zelf denk ik dat het direct niet meer stoort. In ieder geval sowieso goed genoeg voor een stem.
 
Mooie track! Ik ben het wel eens met het commentaar op de galm op de vocal, maar als je de galm een beetje (meer) laat sidechainen door de vocal zelf denk ik dat het direct niet meer stoort. In ieder geval sowieso goed genoeg voor een stem.
Dank voor je stem ! Zoals ik zei : alle input is welkom. Ik ben alweer aan een nieuwe track bezig en heb het wat moeilijk om een track die 'afgesloten' is terug in te laden.
Ik zal de uitslag afwachten en wie weet, misschien dan. Al wil ik straks liever mijn nieuwste track posten. Drum & Bass deze keer, ook met female vocals die ik 20 jaar geleden terug opnam... Maar toch dank voor je opmerking. Is zeker geen onzin.
 
wat een heerlijk nummer. Opbouw, sounds, zang liggen allemaal heel prettig in het oor. En die subtiele drumroffel-fills en dan die prachtige warme pads rond 3:10 ineens. Hele fijne sounds uberhaupt in het nummer. Op de shortlist hoor!
 
Mooie track, goed geproduceerd en vocal weer top. Wat fijn om zo'n goede zangeres te kunnen gebruiken (jaloers :))
Qua drumsounds is het mij net iets te lief. Ik hoor hier goede inspiratie uit bijvoorbeeld massive attack, maar ik zou hier dan ook iets dikke drums in willen horen.
Maar dat is natuurlijk smaak.
 
Mooie track, goed geproduceerd en vocal weer top. Wat fijn om zo'n goede zangeres te kunnen gebruiken (jaloers :))
Qua drumsounds is het mij net iets te lief. Ik hoor hier goede inspiratie uit bijvoorbeeld massive attack, maar ik zou hier dan ook iets dikke drums in willen horen.
Maar dat is natuurlijk smaak.
Welbedankt voor de fijne comment. Ik kreeg nog een opmerking over de drums. Iemand wou een 'dikke' drumfill. Nu ja, omschrijf 'dik'. In menselijke kilo's is dat - rekening houdend met BMI - geen probleem. Klankmatig wordt dat een heel andere uitdaging... ;-)
 
Welbedankt voor de fijne comment. Ik kreeg nog een opmerking over de drums. Iemand wou een 'dikke' drumfill. Nu ja, omschrijf 'dik'. In menselijke kilo's is dat - rekening houdend met BMI - geen probleem. Klankmatig wordt dat een heel andere uitdaging... ;-)
haha ja wat is dik.
Ik vind de drums bij bijvoorbeeld massive attack er altijd lekker uit knallen.
 
Niet mijn ding, maar erg goed! Ik deel maar vijf stemmen uit, en dit is mijn nr. 3 van dit jaar.
Tja, je kan haast niet naast je eigen voorkeur qua stijl of genre. Toch probeer ik bij het luisteren van de SFSC geen rekening te houden met mijn persoonlijke smaak.
Zo ook bij jouw beoordeling en daar zijn we natuurlijk blij mee ! Dank u.
 
Proficiat!
 
Back
Top