[review] Creamware NOAH EX

maar waar het me dan eigenlijk om ging, rond de 700 is toch wel een mooie prijs voor zo'n synth waar dan een paar heel mooie klassiekers in te plaatsen zijn zonder moeilijk gedoe met cst asio of wat, gewoon via midi aansturing, toch?
ik zal er eens goed overnadenken. musschien een betere plaatsbesteding van de beschikbare 2he dan de micro Q die er nu ligt/staat...
 
inderdaad! geen VST-ASIO gedoe -alles via MIDI... PC kan uitblijven als je muziek wilt maken. Hoewel het toch verrekte makkelijk is om te editten op de PC.
 
Gisteren bleek het dan zover te zijn en is mijn hagelnieuwe Noah Ex Final Edition ook op de deurmat gedeponeerd.
Heb er even een uurtje mee kunnen pielen en wat een sound heeft deze bak zeg...

Na een ´negatieve review´ van forumlid Lennox heb ik even getwijfeld,maar kwam er snel achter dat hij eigenlijk een vd weinige is die niet vol lof is over deze bak.

Ik heb er dan ook heel lang op gehoopt ooit deze machine in mijn bezit te krijgen,maar hij viel gewoon buiten mijn budget en word ook al een tijdje niet meer nieuw gemaakt.

Op ebay worden ze nog steeds 2e hands met een niet te zuinig prijskaartje verkocht,maar heb hem uiteindelijk voor €799 nieuw (+ 2 jaar garantie) uit Duitsland vandaan...zo´n ± €200 minder als een 2e hands van ebay that is :)
Een leuk prijsje voor een ´collectors-item´

Ik kan niet wachten om van het weekeind aan de slag te gaan met de software,want het maken van een geluidje op de machine zelf is geen pretje merkte ik al...maar ook zeker niet onmogelijk.

Als ik uitgefreaked ben en wat spare-time heb zal ik zeker een demo-tje gaan posten met de sound van de Noah ;)
 
Gefeliciflapstaard!

Noah is een superbak met alle classix erin. Vergeet ook niet eens diep in die vocoder te duiken. Die vind ik persoonlijk een van de beste dingen die Creamware heeft gemaakt qua plugs. Een EMS2000, VC10 of SVC350 kan je aardig goed benaderen...
 
ik heb hem nu ook een week of zes

ik heb hem nu ook een week of zes

de EX dus.
Ik ben er ERG tevreden over. De rest van de bandleden trouwens ook. Hij komt erg goed tot zijn recht op het podium, de orgeltjes zijn super, ik heb een M3 gehad dus ik kan het weten ;-)
Verder de Moog, perfect gewoon! De Prophets zijn ook helemaal top, de Lightwave is ok maar dat is echt de enige synth die mij niet zo super kan boeien hoewel er best leuke dingen in zitten. De ESDi8 of hoe heet dat ding gebruik ik niet, ik ben niet zo'n vintage drumbakkenfiguur. De interpole en vocoder heb ik nog niet gebruikt. De prodessey is de enige die ik niet "in het echt" gehad heb, wel een Axxe, maar het ding is echt erg mooi.
Sinds eergisteren heb ik een nieuwe Apple Macmini(duocore) en daar loopt de editsoftware prima op.
Hij is ook goed als veredelde geluidskaart te gebruiken, via audio in/uitvoer van MacOs X zelf.
Ik heb gewoon mijn map van de ene naar de andere mac gesleept en spelen maar.
Geweldig gewoon. Ik ben erg blij met mijn Noahtje, eindelijk geen gesleep meer met een hoop spullen.
Polyfonie is meer dan toereikend. TOPAPPARAAT*D :biertje: :halleluja :halleluja
 
volgens mij is het gewoon een Pulsar

volgens mij is het gewoon een Pulsar

in een 19 inch behuizing,maar exact weet ik het niet.
Wel zijn de synthjes nagenoeg dezelfde code etc. als Pulsar maar toch weer niet helemaal 1-op1 uitwisselbaar.
10 dsp's te weinig?
Je kunt er een Hammond, moog, Prophet en Prodessey gelijktijdig mee draaien.
Voor mij genoeg!8)
 
Back
Top