Feedback ronde;)

Satchmo

Ingeburgerd
Lid sinds
4 december 2019
Berichten
35
Locatie
....
Hey forummers,

Dit weekend aan een track gewerkt en benieuwd naar wat feedback!

Hopelijk kunnen jullie me beetje richting geven.
 

Attachments

  • Satchmo - Make Your Body Hot.mp3
    12,4 MB · Bekeken: 82
Modus Operandi Je denkt serieus dat dit al gedraaid kan worden? (ik dj niet dus heb echt geen idee). Heb het idee dat t misschien wat cheesy is?

Ja die vocals zijn royalty free. Zitten in een samplepack dat ik had gekocht.
 
Modus Operandi Je denkt serieus dat dit al gedraaid kan worden? (ik dj niet dus heb echt geen idee). Heb het idee dat t misschien wat cheesy is?

Beetje cheesy is niet erg, juist weer helemaal hip tegenwoordig. Ik vind het wel meevallen trouwens, het heeft meer weg van die franse disco house uit eind jaren 90.

Misschien heeft het nog mastering nodig maar dat zou ik door een professional laten doen.
 
Dank voor de feedback heren. Qua mix kan het ook wel? Heb het idee dat er hier en daar wat distort ofzow. Maar dat lijkt te komen door die rhodes. Dat soort niet?
 
Dank voor de feedback heren. Qua mix kan het ook wel? Heb het idee dat er hier en daar wat distort ofzow. Maar dat lijkt te komen door die rhodes. Dat soort niet?
Hi,

ten eerste lekkere tack:walker:

De track is best heavy gecompressed en gelimit om het op dat volume nivo tekrijgen.Wat niks schokkends is voor dit genre maar om dat goed tedoen zonder dat de sound naar de knoppen gaat is wat anders.
Geen verstand van hoe de pro's dat doen omdat ik gewoon vrij zacht af master....hou van wat dynamic range behouden.
Maar even to the point qua mix balans is je low end way to much.
Je bass synth vecht ook om ruimte met je kick.
In dit nummer is duidelijk je basskick de leidende factor dus geef meer ruimte aan je kick <60 hz bv. en cut uiteraard waar nodig bass synth in lage frequencies onder <200Hz.
Je kick tail is ook vrij lang , wat inkorten kan evtentueel effect hebben dat geheel wat strakker klinkt.
Ik heb de boel wat proberen te corrigeren maar moge duidelijk zijn dat je dit in je mix moet aanpassen voor het gewenste resultaat.:beard:

Hier een reference voor de balans van de frequencies:
 

Attachments

  • untitled.mp3
    12,4 MB · Bekeken: 94
just a dude Ja is het low end veel te veel? Ik mix t namelijk af door te ab-en met een subpac (zon trillingsrugzak). Dit genre moet je gewoon een bepaalde loudness halen dacht k altijd. Maar moet zeggen dat jouw versie stuk beter klinkt. De kick lijkt veel meer punch te hebben. Vind t knap dat je dat gewoon met alleen de gehele file al kan bewerkstelligen haha.

Zou je bijvoorbeeld ook de bass dan lowcutten boven de kick? Dus bv 60 hz. als de kick 48 hz speelt?. Ben je trouwens professioneel aan t masteren?
 
just a dude Ja is het low end veel te veel? Ik mix t namelijk af door te ab-en met een subpac (zon trillingsrugzak). Dit genre moet je gewoon een bepaalde loudness halen dacht k altijd. Maar moet zeggen dat jouw versie stuk beter klinkt. De kick lijkt veel meer punch te hebben. Vind t knap dat je dat gewoon met alleen de gehele file al kan bewerkstelligen haha.

Zou je bijvoorbeeld ook de bass dan lowcutten boven de kick? Dus bv 60 hz. als de kick 48 hz speelt?. Ben je trouwens professioneel aan t masteren?

Uiteindelijk wat ik zeg is een advies ....als jij vind dat je low end oke is moet je dat vooral zo laten.Tis jouw track ,jouw keuzes bepalen uiteindelijk de sound, simpel.
Klopt zeker dat dit genre een bepaalde loudness moet hebben , 100% mee eens.Ik mix/master alleen mijn eigen tracks.
ik bied geen mix /mastering diensten aan tenzij iemand er specifiek om vraagt.
Mijn omgeving qua akoestiek is daar ook niet bepaald geschikt voor maar ik krijg wel wel een goede sound ondanks dat.:)
Als je bv vind dat de kick moet doorkomen cut wat bass synth bij de punch frequency van de kick of haal wat sub weg van de kick/bass synth dan ademt het geheel wat meer.Maar het is altijd zoeken tussen de juiste balans tussen bass en kick zodat je je bass synth bv ook weer niet te mager klinkt of vice versa de kick weer teveel energie verliest.
 
Luister je track in de auto als kan ....als er teveel bass/low end is hoor je dat overduidelijik in een auto. :okdan:
Ik laat altijd een car test doen.Als het daar niet oke klinkt is het opnieuw mixen totdat het goed is.
 
Fijne track! Zou hem ook zo op zetten tijdens een house setje als het weer kan :). Low end komt hier prima uit de subwoofer trouwens, veel mooier dan wat just a dude ermee heeft gedaan, daarbij lijkt het wel alsof er een deken over heen gegooid is.
 
Wow... instant time machine dit! Haha. Leuk!

als ik dan toch iets moet zeggen: je kick is wat lomp voor t genre. Mag wat kortere tail hebben. Drums mogen iets meer swingen (die open hi-hat op de off beat is wat in your face) en de akkoorden sound is een beetje droog. Misschien iets meer spelen met een filter voor de franse sound of juist wat meer gaan voor een mooie pianosound voor meer de new yorkse garage stijl
 
Back
Top