Midi in Ableton (apart aansturen softsynth en externe synth)

Vinz Clortho

Ingeburgerd
Lid sinds
21 juli 2010
Berichten
30
Beste mensen,

Mogelijk is er al een soorgelijk onderwerp aangemaakt. Maar toch even mijn vraag.

In Ableton wil ik diverse hardware en software synths aansturen (via mijn Push).
Nu gebeurt het dat zowel de externe synth (Roland System-1) als de softsynth (Arturia Pigments) reageren wanneer ik via de Push speel.

Hoe kan ik het zo instellen dat de twee apparaten apart van elkaar zijn aan te sturen via de Push?

Dank alvast!!

Gr. Willem
 
Normaal gezien is alleen de track die je selecteert met je push gearmd en stuur je alleen daar de midi naartoe. Zo werkt het bij mij tenminste. Heb je misschien bij meerdere tracks recording arm aanstaan? Dan stuur je wel naar meerdere kanalen. Je kan ook nog checken of Arturia pigments midi uitstuurt, als dat het geval is moet je dat of uitzetten of zorgen dat het naar een ander kanaal gaat dan dat van je system-1.
 
Hoi Kobuz,
Dank voor je reactie. Het lijkt er idd op dat op Pigments op het kanaal van de System-1 ook een minisignaal zendt.
Weet jij toevallig hoe ik dat verander?
Dank!
 
gewoon de kanalen op "auto" zetten. alleen als record "armed" is ontvangt dat kanaal noten van de geselecteerde midi IN.
 
Mooi!

Het loont de moeite om je een keertje te verdiepen in die in/auto/off instellingen, net zoals de verschillende manieren van het gebruiken van je hardware. Ik moet zeggen dat ik zo uit mijn hoofd niet alles uit kan leggen, maar als ik moet 'trial & erroren' omdat iets niet goed werkt weet ik meestal wel waar te zoeken en dat is al het halve werk :)
 
Back
Top