Ja, ik ken die speler. Zelfs voor zulke ervaren en getrainde spelers is het een uitdaging zullen we maar zeggen. Vergelijkbaar met viool, misschien zelfs nog wel moeilijker qua intonatie.
Aja, een Nederlander weet ik nog, weet even geen naam meer, jij wel? 't Was mooi, daar niet van, maar af & toe buiten de lijntjes.... voor zover je daar bij dit instrument van kunt spreken.
Viool lijkt me idd ook niet makkelijk. Bij een ter plekke gestemde viool mag je ervan uitgaan dat alle noten op dezelfde plaats op de toets zitten, maar als er bij een Theremin een koud windje door de kamer waait of er wat mensen langslopen kunnen je noten op net wat andere plaatsen in de lucht zitten. En hele korte noten weer wat lastiger, dus eventuele onzuiverheden vallen iets meer op.
Misschien dat het juist daarom zo'n fascinerend instrument is, de gedachte aan een
Rube Goldberg machine komt op (een complex apparaat dat een zeer eenvoudige opgave onnodig langzaam, indirect en omstandig uitvoert, hoe gaaf is dat

).
Met andere woorden: om een dergelijke of vergelijkbare golfvorm te maken zijn er eenvoudigere manieren, en zeker qua bediening kan het handiger, maar dan is het inmiddels een andere beleving geworden.