Electro liveset "Gezelsap"

Talames

Ingeburgerd
Lid sinds
10 januari 2016
Berichten
87
Locatie
Brussel
Eindelijk klaar om eens iets te delen!
In vergelijking met de gemiddelde producties heb ik misschien nog wel wat bij te leren, maar dat hoop ik ook te doen door het hier te posten.

 
Ach ja leren.. muziek maken is vooral ook lol maken en dat is zeker geslaagd met dit nummer.
Het plezier straalt er vanaf :okdan:

Ik heb het vooralsnog alleen over mijn laptop spekers gehoord maar ook technisch lijkt het in orde.
 
Yo Talames, wat een talent zeg. Zo veelzijdig. Goeie mix, goeie master...verrassende wendingen, altijd iets nieuws...verschillende genres onder 1 dak.. wellicht een grote muzikale achtergrond?
Ik hoorde op een bepaald moment wel een vervelende klik. Foutje ergens, maar dat is niet erg. Hoelang heb je hier aan gewerkt? Top man! :okdan: Gloomy.
 
Bedankt voor de complimenten en de vragen!

Qua werkwijze; allereerst een kleine disclaimer over het woord 'live set'. Ik beschouw dit live omdat ik het arrangement in real-time opneem in combinatie met wat parameters te tweaken, effecten enz. Alle clips zijn vooraf opgenomen
Na een drietal weken alle clips op de MC707 uitgewerkt te hebben, heb ik gedurende een week elke dag een paar opnames gedaan om dan met de beste opname in ableton nog een kleine week alles te voorzien van EQ/compressie.

Waarvoor ik de MC707 heb gekocht en wat in deze opname de sleutel is tot de sound is 8-channel multitrack zodat ik alles apart nog serieus kon manipuleren. Tijdens de opname geven mijn monitors geen indicatie dat mijn bas/kick 5 db te luid staan.

En dan de inspiratie komt voort uit mijn eigen muzikale smaak die van house aan het evolueren is naar electro/breakbeat waar de kick een origineler patroon volgt dan 4/4. Intro, Twee house nummers, twee electro nummers en eentje zonder kick ertussen om terug op adem te komen.
 
Zeker wel tof gedaan, het duurt echter wel erg lang, maar als dit allemaal live opgenomen klinkt het erg goed.

Het klinkt als een live-set met meerdere nummers aan elkaar gemixt.
Mocht dat niet de bedoeling zijn geweest is het misschien een idee om de 3 of 4 nummers los te knippen en uit te werken als losse nummers.
Dan heb je uitendelijk een EP
 
Dat was inderdaad de bedoeling, aan meerdere nummers tegelijk werken is voor mij de manier gebleken om mijn eigen muziek lang genoeg interessant te houden voor mezelf.
Ik hoop toch minstens een track verder af te werken, diegene die me het best blijft bevallen.
 
Back
Top