Akai Drumsynth voor mpc en force

In de volgende update voor mpc en force zit een toffe drum synth!

 

Attachments

  • mpc-live_product_campaign_519c62224c46ec6747ce581aebf58590.jpg
    mpc-live_product_campaign_519c62224c46ec6747ce581aebf58590.jpg
    53,4 KB · Bekeken: 3.793
Ik zat er met mijn Intellijel Plonk en WMD Crucible niet op te wachten maar een gratis drumsynthesizer erbij is mooi meegenomen. Ik denk dat er snel mee te werken is en ik heb leuke fm-klanken gehoord. 8~
 
Iemand enig idee welke klassiekers erin zitten naast de 808 en de 909?

Er zijn presets bij voor ook een 606 of CR-78-achtige klank. Bruikbaar materiaal, maar misschien niet voor degene die de exacte klank wil (persoonlijk heb ik mijn drums ook liever van een analoge bak). Die presets zijn gemaakt met de models die er per instrument (kick, snare, hats, ...) zijn. Elk instrument heeft verschillende models ter beschikking, die trouwens niet bij elk instrument per se gelijk zijn. De kick heeft bvb. 12 models, de snare 7, etc. Naargelang de model veranderen ook de types beschikbare parameters. Dus ja, het kan gevarieerd gaan. :) Zeker als je met de effecten intern de plugin gaat werken.

Heb wel al een paar minpuntjes gevonden: bij de Multi plugin kan je geen aparte sends gebruiken buiten de plugin om, tenzij via de Program Mixer. Ook kan je bij de Multi geen inserts plaatsen zoals bvb de ducking plugin op de kick. Een workaround is de kick als aparte plugin te loaden en de inserts via Program Mixer te plaatsen. Maar ik vind het vreemd dat ze daar niet aan gedacht hebben met dat er al een goeie sidechain plugin op de MPC zit.

Om de 1 of andere reden werken de Q Links in de Drum Mixer niet vanaf kolom 5. Oh en een soort van 'flatten pad' knop zou ook super zijn, om instant te kunnen samplen (want neen, de sampler verlies echt niet aan waarde). Buiten dat allemaal heb ik er wel al wat plezier aan gehad, als die paar bugfixes in orde komen lijkt het me wel de beste plugin van de 4.
 
Ik ben ook aan het denken over een MPC, voor bij mijn modular sequencing en direct samplen. Hoe erg buggy is het allemaal ?

Valt over het algemeen mee en er is om heen te werken. Wat niet betekend dat ze er niet zijn maar over het algemeen werkt het allemaal prima.
 
Valt over het algemeen mee en er is om heen te werken. Wat niet betekend dat ze er niet zijn maar over het algemeen werkt het allemaal prima.

Ok dus zeker voor mij als ik de machine nog moet leren kennen zal ik niet al te veel last hebben van de bugs.
wavejockey
Ik kom van een MPC2000XL , die heb ik een paar jaar gehad, uiteindelijk verkocht helaas. En de One lijkt mij een prima MPC om die workflow weer terug te krijgen. Met als bonus de CV/Gate outs.
Op zich ben ik dus wel een beetje bekend met de werkwijze.
 
Ok dus zeker voor mij als ik de machine nog moet leren kennen zal ik niet al te veel last hebben van de bugs.
wavejockey
Ik kom van een MPC2000XL , die heb ik een paar jaar gehad, uiteindelijk verkocht helaas. En de One lijkt mij een prima MPC om die workflow weer terug te krijgen. Met als bonus de CV/Gate outs.
Op zich ben ik dus wel een beetje bekend met de werkwijze.

Onthoud wel dat de maximum opnamelengte voor een audiotrack 5 minuten is bij de huidige MPC's. Dus dat is wel een beperking als je lange jams van je modular wil opnemen.

Er wordt al jaren gevraagd achter audio disk streaming, de geruchten zijn dat die in v3.0 er eindelijk zou komen. Wie weet lost het dat wel op.
 
Onthoud wel dat de maximum opnamelengte voor een audiotrack 5 minuten is bij de huidige MPC's. Dus dat is wel een beperking als je lange jams van je modular wil opnemen.

Er wordt al jaren gevraagd achter audio disk streaming, de geruchten zijn dat die in v3.0 er eindelijk zou komen. Wie weet lost het dat wel op.

Goede tip, geen rekening mee gehouden. Maar in eerste instantie is het puur om stukjes te sampelen, volledige takes gaan via de soundcard rechtstreeks de computer in. Disk streaming zou een leuke bonus zijn.
 
haha... is dat Andy Mac van Akai? Leuke nieuwe stijl.. :D
 
haha... is dat Andy Mac van Akai? Leuke nieuwe stijl.. :D

Geen idee.. even geluisterd maar Andy Mac is een overduidelijk Brits accent. Misschien is die Youtuber ook maar een typetje?? Maar dat doet ie wel goed dan. :) Hij zit ook op Twitter en IG trouwens:
IG: thisismotherfucker Twitter: thisismotherfkr

Eerlijk gezegd was dit de enige video die ik kon vinden over het updaten via USB stick. Op de website staat dat je moet opstarten en menu indrukken (dacht aanvankelijk ingedrukt houden tijdens opstarten, maar dat werkte niet). Sowieso moet je na menu selecteren naar settings navigeren. Maar dankzij de video van Mottafokka is het allemaal duidelijk geworden.. best tutorial ever!! really made my day :D

Dit staat op de website van Akai:
  1. Go to the Akai MPC One download page, and download the USB Firmware Update file. Downloading the incorrect one may result in a failed update.
  2. Connect your USB thumb drive to your computer, go to your Downloads folder, then copy and paste the mpc-*.*.*-update file to your thumb drive.
  3. Connect the thumb drive to your MPC One, turn on your MPC One, and press the MENU button.
  4. Hold the SHIFT button and tap Update, then follow the on-screen prompts.
    • The firmware update will take approximately a minute, and will then restart. Do not turn the unit off or disconnect the USB thumb drive while updating.
  5. Follow the steps in the Check firmware version section to make sure.
 
Geen idee.. even geluisterd maar Andy Mac is een overduidelijk Brits accent. Misschien is die Youtuber ook maar een typetje??

haha.. dat is zeker geen Andy Mac.. dat zou z'n einde zijn bij Akai..
 
Back
Top