Synthforum Contest 2020 vooraankondiging

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
2020 is in meerdere opzichten een vreemd en bijzonder jaar gebleken. We hebben veel moeten missen. We zijn misschien minder buiten geweest, velen van ons hebben familie of vrienden minder gezien, de kroegen zijn dicht, geen festivals of concerten bezocht en zeer waarschijnlijk minder of geen optredens gedaan. Maar misschien hebben we wel meer tijd gehad of genomen om met muziek bezig te zijn. En da's heel mooi, want zeer binnenkort gaan we van start met de 2020 editie van de Synthforum Contest, het evenement dat wel gewoon doorgaat, no matter what.

Voor alle nieuwe leden geldt dat jullie uiteraard ook gewoon mee mogen (en eigenlijk zouden moeten) doen. De spelregels zullen niet anders zijn dan die van de voorgaande edities en worden op zaterdag 5 december bij aanvang van het inzenden bekend gemaakt.

De planning ziet er als volgt uit:

Inzenden - Zaterdag 5 december tot en met zaterdag 19 december.
Luisteren en beoordelen - Alle inzendingen worden op hetzelfde moment vrij gegeven, zondag 20 december. Tot en met zaterdag 16 januari kun je de tracks beluisteren.
Stemmen - In de laatste week (die dus loopt van zondag 10 januari tot en met zaterdag 16 januari) kun je je stemmen uitbrengen.

De uitslag wordt zo snel mogelijk daarna bekend gemaakt.

Ook dit jaar zullen de inzendingen op alfabetische volgorde worden geplaatst en geldt opnieuw het advies om te beginnen met luisteren bij de inzending die onder je eigen deelname staat (of als je zelf niet deelneemt, alfabetisch als eerste onder je forumnaam staat). Zo voorkomen we dat inzendingen verderop in het alfabet minder vaak beluisterd worden.

Het zou wel eens de laatste keer kunnen zijn dat we de contest op deze manier organiseren. Dus zorg ervoor dat je erbij bent dit jaar. Poets je beste track van het jaar nog eens goed op of maak hem eindelijk helemaal af.

We zien elkaar over een kleine twee weken.
 
Ook dit jaar zullen de inzendingen op alfabetische volgorde worden geplaatst en geldt opnieuw het advies om te beginnen met luisteren bij de inzending die onder je eigen deelname staat (of als je zelf niet deelneemt, alfabetisch als eerste onder je forumnaam staat). Zo voorkomen we dat inzendingen verderop in het alfabet minder vaak beluisterd worden.

kunnen jullie de lijst niet ordenen op views of plays waarbij de minste boven aan komt?

Jullie idee is leuk maar denk niet dat dat werkt. Er zijn natuurlijk ook stemmers zonder inzending.
 
kunnen jullie de lijst niet ordenen op views of plays waarbij de minste boven aan komt?

Jullie idee is leuk maar denk niet dat dat werkt. Er zijn natuurlijk ook stemmers zonder inzending.

Lijkt mij ook een goed idee omdat dan de tracks met de minste (of geen) stemmen bovenaan komen te staan en zo ook meer kans maken om toch nog beluisterd en beoordeeld te worden.
 
Laatst gewijzigd:
kunnen jullie de lijst niet ordenen op views of plays waarbij de minste boven aan komt?

Dat hebben we een aantal jaren geleden gedaan. Het probleem daarmee bleek dat het onoverzichtelijk werd. Leden wisten niet meer of ze een track wel of niet beluisterd hadden.

Er zijn natuurlijk ook stemmers zonder inzending.

of als je zelf niet deelneemt, alfabetisch als eerste onder je forumnaam staat
 
Welnee joh. Het mooiste va SF?

haha, is wel voor mij, sinds ik meedoe, een bizondere tijd. dit jaar wordt het moeilik, ik heb niet veel te kiezen. dus probeer nu 2 songs nog geheel af te krijgen (missen alleen vocals..).

misschien moet ik een persoonlikke pre-contest doen, wat ik het afgelopen jaar heb gemaakt, laten kiezen wat de beste is, door SF leden.... :D8):beard:
 
Voor mij is het alvast een uitdaging want ik ken er niks van, maar ik stel voor dat er vanaf 2021 ook werk wordt gemaakt van videoproductie.
Dus 2 contests : mét en zonder video. 8)

ja hee, heb ik net beamers, hoe moet ik dát hier laten zien?
 
Dat hebben we een aantal jaren geleden gedaan. Het probleem daarmee bleek dat het onoverzichtelijk werd. Leden wisten niet meer of ze een track wel of niet beluisterd hadden.
Misschien zou iedere track zijn eigen rating moeten krijgen? Dan is het minder relevant hoe vaak een track beluisterd wordt, maar meer relevant hoe deze beoordeeld wordt :)

Vervolgens zou je miss degene met de hoogste ranking bovenaan kunnen zetten, zodat tracks die maar 1x beoordeeld zijn met bijv 5/5 sterren, deze onder de aandacht wordt gebracht en door meer mensen beoordeeld wordt, zodat de gemiddelde ranking meer representatief wordt :)
 
Via TikTok of Insta :)

ben je nu helemaal getiktokt! :beard: stripboeken daar krijg je hersencellen mee, tik tok, ik zie pubercellen afbreken.. :beard::beard::beard::beard:

ik heb de oplossing al, volgens mij kun je een mini-beamer op android smartphone (en dat is blijkbaar al een ouwerwets term; smartphone) plaatsen. immersive experience....

Ik ga dit jaar voor het eerst meedoen denk ik. 8o)

zo! yeah!
 
Dit jaar zijn er een behoorlijk aantal ambient tracks die ik zou kunnen insturen. Zal eens goed nadenken welke het zal worden en daar eventueel nog een speciale versie van opnemen.
 
Leuk. Wil wel meedoen maar liever niet met een bestaande track die ik al op SF heb gepost.
Dus dan moet (mag) ik aan de bak. We zullen zien of het lukt.:okdan:
 
Back
Top