Ambient / Berlin - Sinkhole (Eurorack live jam + vid)

Met reproduceren bedoelde ik eigenlijk zoiets als met MIDI, waarbij alles opgenomen en teruggespeeld kan worden, inclusief de data van de diverse MIDI-controllers. M.a.w. heeft jouw systeem zoiets als MIDI IN/OUT of een ander protocol?

Ja er zitten wel een aantal midi ingangen op. De main sequencer (NerdSeq) heeft midi in en out. Daarmee kan ik 6 kanalen aansturen met per kanaal cv, gate en extra modulatie. Deze zijn ook via midi aan te sturen. Verder zit er nog een midi in op de smalle 1u rij van de draagbare koffer, en in de grote kist zit nog een 4 kanaals midi module die ook polyfone midisignalen kan verdelen over 4 cv/gate paren. Maar eigenlijk gebruik ik nauwelijks midi, omdat de sequencers die in het rack zitten al super krachtig zijn. De nerdseq is bijvoorbeeld een tracker interface waar je ook patterns in kan maken, dus voel ik niet de noodzaak om dat vanuit de daw te doen. Ik gebruik wel altijd de midi input om te syncen aan de clock van mn daw zodat alles netjes uitgelijnd staat op de grid. Ieder laagje komt als apart spoor binnen dus ik kan achteraf nog war dingen wegknippen die irritant worden :)
 
...

Ieder laagje komt als apart spoor binnen dus ik kan achteraf nog war dingen wegknippen die irritant worden :)

Dus in principe kan je met de MIDI mogelijkheden van je systeem wel "achteraf" je sessie reproduceren. Ik vraag dit ook omdat, mocht ik ooit gaan werken met een hardware modular synthesizer systeem, ik wel graag de sessies (vaak een soort improvisaties ter plekke) achteraf kunnen reproduceren. Zo werk ik ook meestal nu met MIDI in mijn DAW: ik ga wat "rommelen" op mijn keyboard en dat neem ik dan op. Zet er dan verschillende instrumenten bij en na een tijdje rust kan ik de draad weer oppakken waar ik gebleven was. (Maar mss is dat gezever waar je niet op zit te wachten, omdat jij totaal anders werkt...)
 
Dus in principe kan je met de MIDI mogelijkheden van je systeem wel "achteraf" je sessie reproduceren. Ik vraag dit ook omdat, mocht ik ooit gaan werken met een hardware modular synthesizer systeem, ik wel graag de sessies (vaak een soort improvisaties ter plekke) achteraf kunnen reproduceren. Zo werk ik ook meestal nu met MIDI in mijn DAW: ik ga wat "rommelen" op mijn keyboard en dat neem ik dan op. Zet er dan verschillende instrumenten bij en na een tijdje rust kan ik de draad weer oppakken waar ik gebleven was. (Maar mss is dat gezever waar je niet op zit te wachten, omdat jij totaal anders werkt...)

Ligt eraan of je de touwtjes erin laat zitten of niet. De modules zelf zijn allemaal losse apparaatjes, ze worden apart aangestuurd met cv signalen (een kabeltje met stroom erdoor, niet met midi). Je kan dus net zo goed de draad oppakken na een tijdje met of zonder midi, dat maakt niet uit als de draadjes maar blijven zitten. En als je aan meerdere projecten tegelijk werkt dan maak ik de sporen eerst audio en dan kan ik daar later weer lagen aan toevoegen
 
Ligt eraan of je de touwtjes erin laat zitten of niet. De modules zelf zijn allemaal losse apparaatjes, ze worden apart aangestuurd met cv signalen (een kabeltje met stroom erdoor, niet met midi). Je kan dus net zo goed de draad oppakken na een tijdje met of zonder midi, dat maakt niet uit als de draadjes maar blijven zitten. En als je aan meerdere projecten tegelijk werkt dan maak ik de sporen eerst audio en dan kan ik daar later weer lagen aan toevoegen

Ah, ik snap het. Bij een groot project zal je dan wel met zeer veel sporen eindigen om te bewerken, me dunkt.
 
Mooi hoor, Berlijn is trots op je.
 
Back
Top