[Dub Techno] Tek Check

toffe track goed mix.
grappig dat je die sample van Ronni Size heb gebruikt.
Hoor nog een vrouwen vocal die ik ook uit D&b ken...

op 4.10 gebeurt er iets raars met volume...
 
toffe track goed mix.
grappig dat je die sample van Ronni Size heb gebruikt.
Hoor nog een vrouwen vocal die ik ook uit D&b ken...

Dank. Het is een eerbetoon aan het D&B genre wat voor meer dan 10 jaar een groot deel van mijn leven was.
Ik heb het ook in de omschrijving gezet.

op 4.10 gebeurt er iets raars met volume...

Goed gehoord! is aangepast (zelfde link)
Track staat nu ook op Bandcamp

Dit klinkt echt heerlijk zeg.
Deze track weet me echt te pakken.
Vooral die acid-sounds zijn erg fijn.

Fijn om te horen!

Gezellige track! Voor een dub track vind ik het altijd wel leuk als er veel live tweaks op de delays en reverbs zitten, maar misschien is dat helemaal niet wat je zelf leuk vind.

Het denk ik meer een techno track dan een dub track maar er zit nog aardig wat automation op de reverb en echo hoor!
 
Klinkt goed! Mooi gebalanceerde mix, de handclaps zijn misschien wat droog en luid, maar dat kan ook mijn brakke gehoor zijn of mijn persoonlijke smaak :-). Verder idd leuk die Ronni Size sample, dat neemt me mee terug in de tijd.
 
Fijne track om naar te luisteren.
Lekkere opbouw en goede sounds.
Blijft boeien gedurende de loop van de track.
Zit goed in de mix. Well done :halleluja
 
Toffe track en lekker gemixt! Ik mis wel een beetje een soort 'samenhang', ik heb er een beetje een gevoel bij dat het nog niet helemaal bij elkaar hoort allemaal. Misschien omdat veel vrij abrupt gebeurd (geluiden erbij of eraf zonder aanzetje als je begrijpt wat ik bedoel). Heel fijn hoe die 303 erbij komt trouwens :)
 
Klinkt goed! Mooi gebalanceerde mix, de handclaps zijn misschien wat droog en luid, maar dat kan ook mijn brakke gehoor zijn of mijn persoonlijke smaak :-). Verder idd leuk die Ronni Size sample, dat neemt me mee terug in de tijd.

Ik heb de claps ietsje zachter gezet en de vind het inderdaad een verbetering. Dank!
(upload is aangepast op hetzelfde linkje)

Fijne track om naar te luisteren.
Lekkere opbouw en goede sounds.
Blijft boeien gedurende de loop van de track.
Zit goed in de mix. Well done :halleluja

Mooi zo’n reactie. Ik kan het zelf wel mooi vinden maar als anderen dat ook vinden geeft dat echt bevestiging en stimulus om op deze weg door te gaan.

Toffe track en lekker gemixt! Ik mis wel een beetje een soort 'samenhang', ik heb er een beetje een gevoel bij dat het nog niet helemaal bij elkaar hoort allemaal. Misschien omdat veel vrij abrupt gebeurd (geluiden erbij of eraf zonder aanzetje als je begrijpt wat ik bedoel). Heel fijn hoe die 303 erbij komt trouwens :)

Jaa daar sla je wel de spijker op zijn kop. Eerlijk gezegd is dat een beetje bewust gedaan omdat het anders zo’n hypnotiserend slaapliedje wordt. Dat is ook de reden dat ik zelf nauwelijks naar ambient en dubtech luister. Dus het is gedaan om je wakker te houden maar wellicht kan het toch subtieler met het zelfde effect. Ik ga dat in deze track niet meer aanpassen maar in een volgend nummer ga ik er eens mee experimenteren.
 
Laatst gewijzigd:
Mooie track. Ik zou de bassline choppen om de 8-16 bars. Want die is wat monotoom, voor de rest: erg veel oog voor detail, prima mastering, lekkere groove, stereo separation... enz.. Fijne dansplaat. Fijn dat je wat hebben kunnen doen met de commentaren. Ik heb geen opmerkingen verder. Leuke 303 :halleluja

Gloomy.
 
Mooie track. Ik zou de bassline choppen om de 8-16 bars. Want die is wat monotoom, voor de rest: erg veel oog voor detail, prima mastering, lekkere groove, stereo separation... enz.. Fijne dansplaat. Fijn dat je wat hebben kunnen doen met de commentaren. Ik heb geen opmerkingen verder. Leuke 303 :halleluja

Gloomy.

Dank voor je input wederom Gloomy. Monotoom is geen Nederlands woord maar ik denk dat je monotoon bedoelt. Je had die kritiek ook al op een eerder nummer van mij en toen had ik al gezegd dat dat juist bewurst is gedaan.. monotoon is soms juist goed. Er zijn hele nummers die maar uit één toon bestaan, bijvoorbeeld Billie Ellish Bad Guy wat een wereldwijde nummer één hit was nog niet zo lang geleden. Deze baslijn is niet monotoon maar speelt een melodie. Hij is wel repetatief, misschien bedoel je dat?
 
Laatst gewijzigd:
Lekkere track, alleen meer house dan dub techno, het chord stabje heeft iets weg van een dubbtechno patch, maar dan missen de dotted 8 tape echoverbs. Maar dat mag de pret niet drukken hij stampt lekker door!
 
Hij is wel repetatief, misschien bedoel je dat?

Ja, dat bedoelde ik :o:

Ik herinner me natuurlijk vaak niet meer wie ik wat heb geschreven. Maar ja, dat is een kwestie van smaak... Ik hou van afwisseling, tenzij het zeer hypnotizerend werkt. Tribal bvb.

Als jij tevreden bent, is dat meer als/dan okée voor mij.

Succes.

Gloomy :)
 
Lekkere track, alleen meer house dan dub techno, het chord stabje heeft iets weg van een dubbtechno patch, maar dan missen de dotted 8 tape echoverbs. Maar dat mag de pret niet drukken hij stampt lekker door!

Lastig hoor al die genres, iedere keer als ik iets gemaakt heb vraag ik me af in welk hokje het past. Er bestaat trouwens ook dub house. Het leuke dat ik het onder dub techno heb gezet op hearthis.at is dat hij nummer 4 in de top 100 van de dub techno lijst heeft gehaald 8D

Ja, dat bedoelde ik :o:

Gloomy :)

Repetatief vind ik ook niet erg in muziek.. het hele idee van ritme is dat het zichtzelf herhaalt.
Toch heb ik de baslijn een beetje aangepast. Ik denk dat dit het laatste is wat ik aan dit nummer doe.
(zelfde linkje)

Dank voor de tips en de positieve reacties!
Was weer erg helpvol
 
Die nr4 snap ik wel, eindelijk weer eens een dub nr met een beetje vaart.
als ik nog 2cts mag geven.

- iets meer drums op en afbouwen
- die claps zijn gaaf, maar zou ik een een break met heel veel verb en 1/8dot tapedelay laten doorlopen, de stabs mogen af en toe wel wat resonanter en ook met wat meer delay.
zo krijg je een beetje meer contrast, schuurt die wat dichter tegen dub aan en wordt die ook gelijk een stuk dieper
 
Haha oké, ik ga hem weer onder de loep nemen. Soms wil je gewoon dat een nummer een keer klaar is want eerlijk is eerlijk, je kan wel bezig blijven en ik vind hem toch echt wel goed zo al hij is. Ik heb er alweer eentje klaar die ik vandaag ga posten.
 
Ook deze is prima, heb niets toe te voegen aan de feedback die er al gegevens (voor zover deze nog relevant is).
 
Dank voor de input allen.
Ik ben zeer content met deze track vanwege de groove, de sounds en hoe het geheel inelkaar steekt.
Het is voor mij het beste wat ik in tijden gemaakt heb maar ik zie nog wel ruimte voor verbetering.
Voorlopig laat ik hem zo en ga ik me op nieuwe nummers concentreren maar ik ga er nog eens goed naar kijken en daan neem ik bovenstaande tips mee.
 
Hij is zeer zeer mooi geworden M.O., dank aan iedereen, maar goed dat dit forum bestaat :)

Nee yo, heb er werkelijk van genoten, niets wat mijn attentie trok, behalve mooie dingen.

Probz :halleluja

Gloomy.
 
Back
Top