[Dub Techno] Tek Check

Deze na twee en een half jaar weer opgepakt en hij krijgt eindelijk een release.
Ik heb hem aardig onder handen genomen gezien ik in de loop der tijd wat productietechnieken heb geleerd die ik nu op deze track heb toegepast.

Ik hoor graag of er nog verbeteringn mogelijk zijn:

 
Klinkt goed. Lekkere basdrum, zit er gefilterde noise op gelayerd?

Dankl! Ja klopt, goed gehoord. Ik heb de filter van Ableton's sampler gebruikt:

Screenshot 2023-08-03 at 13.26.47.png


Er zit ook nog saturatie op en een behoorlijke EQ dip tussen 100 en 200 Hz
 
Heb toch weer een mooie wijziging gedaan. Op plekken waar veel verschillende geluiden door elkaar klinken heb ik de al bestaande geluiden een lichte hi-cut gegeven en wat zachter gedaan om de nieuwe geluiden wat meer ruimte te geven. Was een tip van een mede producer die dat bij al z'n tracks doet. Erg cool! Subtiel maar heeft effect en de track gaat er ook meer door leven
 
Wat een fijne track, er zit veel energie in! Leuk dat ook jij een acid bass aan een dub tech track toevoegde. Heb hem in het laatste deel van deze track zitten. Vindt dat, mits juist gedoseert, prima bij dub techno passen.
 
Heb toch weer een mooie wijziging gedaan. Op plekken waar veel verschillende geluiden door elkaar klinken heb ik de al bestaande geluiden een lichte hi-cut gegeven en wat zachter gedaan om de nieuwe geluiden wat meer ruimte te geven. Was een tip van een mede producer die dat bij al z'n tracks doet. Erg cool! Subtiel maar heeft effect en de track gaat er ook meer door leven
Ik ga dit ook eens proberen, zit ook met wat rommeligheid te stoeien, maar wanneer ik de nieuwe elementen later laat beginnen mist t de energie die ik zoek.

Lekkere track overigens! Paar keer geluisterd op de telefoon, verveelt niet! Vind het ook altijd lekker als verschillende elementen samen de melodie vormen; prrrr ba whapp- wheiuw 🤘🤘
 
Back
Top