Behringer Swing

Behringer komt met een kopie van de keystep.
Er wordt ook verteld dat binnenkort die gratis daw er aan komt dus de combi is dan wel logisch.
Jammer dat ze niet met een leuke originele MPE controller komen die mooi aansluit op hun daw die er nu aankomt, dat zou een leuke binnenkomer zijn geweest.

 

Attachments

  • Image_SWING-Controls.png
    Image_SWING-Controls.png
    1,1 MB · Bekeken: 3.699
Samenvattend:

Behringer steelt weer eens een ontwerp om het vervolgens massaal aan te bieden.
Geen nieuws dus....

Deze keer even geen clone van een product dat al soms decennia van de markt is. Nee, deze keer weer eens een product dat nog volop in de ‘bloei’ is. Gewoon, omdat het kan...

99% keurt het ontwerp eigenlijk wel af. Toch is 1% erg blij ermee en vindt het ethisch best verantwoord, of doet niet aan ethiek voorbij de eigen omgeving.

De Swine is vooral voor Azië bedoeld en daarnaast voor de beginnende muzikanten. Dat is voor een aantal twijfelaars toch een reden om de diefstal van baas Buli goed te keuren. De ‘gutmensch’ in ons komt dan naar boven. Na het geloof schenken we hun nu Behringer en consorten. Worden we blij van.

Dan nog het groepje die Buli een held noemt. Buli is een held dat hij dit voor ons doet. Echt, hij doet dit voor ons, zijn marges zijn zo laag. Waar doet ie het van vraag je je af. Een echte weldoenert die man.
Gelukkig hoeft hij nauwelijks belasting te betalen. Dat is zo afgesproken en dus legaal.....en dus helemaal ok. Die gemiste belasting wordt wel ergens anders vandaan gehaald. Vinden we helemaal niet erg, we hebben zo wel weer een extra 606 en op de markt. Kickuhhh!!!! Gaaf man! F*ck al die moderne synths en hun bedrijven. Hadden ze zelf maar geld moeten verdienen met namaken ipv innoveren.

Ondanks, (of dankzij) de Barturia Swine wordt een enorme knaller. Zeker met de gratis DAW. En dat eco-systeemgebeuren (dat je 100% Behringer moet zijn, anders werkt je daw of synth of...... niet).
Blijkt namelijk dat als het zover is, een goed deel van de markt toch ook wel die twee tientjes wil besparen.

Probability betekent bij de Swine overigens iets anders dan bij de Arturia. In het geval van de Swine betekent het of de Swine het wel of niet doet. De sync is verder ook obv probability. Ben wel benieuwd naar de aankomende, niet gesyncte muziekstroming. Lastig dansen, maar wel hippe Behringer shit. :mega:
 
Laatst gewijzigd:
In elk geval mag Behringer tevreden zijn dat het "Streisandeffect" zijn werk weer uitstekend heeft gedaan, want door alle ophef weet inmiddels iedereen die de muziekpublicaties en -fora een beetje in de gaten houdt dat er een goedkopere variant van de Keystep uitkomt. En dat zonder dat Uli een cent aan reclamekosten heeft uit hoeven geven. :D

Snap wel wat je bedoeld maar denk toch dat het in dit geval om iets meer fundamenteler gaat, iedereen kent Behringer en dit beetje extra 'aandacht' zal niets afdoen aan de substantiële marketingbudgetten die er al zijn. Waar het denk ik zelf om gaat is dat dit een testcase is of Uli ermee wegkomt. Arturia is dan nog een redelijk grote speler inmiddels maar stel je bijv. al die kleine modular module makers voor, die kunnen echt niet tegen behringer op.

Maargoed, wat consumenten zeggen over Behringer is anders dan wat hun portemonnee zegt, heb gisteren ook een blackfriday RD3 gescoort voor €95,- En ja eerder waren er ook al 'goedkope' clones, maar voor mijn x0xb0x vroeger was ik al met al toch iets van €400- kwijt, dit is dan een totaal andere prijsklasse natuurlijk.
 
Sje6...

Laat ik eerst nog inhoudelijk reageren. Toen het over een 909-replica van DinSync ging, schreef Nick niet expliciet dat voor hem de exclusiviteit van het originele product erg belangrijk is. Nu wel.

Die mening mag hij toebedeeld zijn. En een ander mag een mening over die mening hebben.

Niet handig om in dit topic te schrijven dat je niemand aanvalt (mijn interpretatie), om het vervolgens wel te doen (en blijkbaar is dat niet alleen mijn interpretatie ;))

De ban vind ik wel bijzonder. Ik (persoonlijk) kan andere (relatief recente) uitspraken van andere forumleden benoemen, die ik (nogmaals persoonlijk) net zo "kwetsend" zo niet "kwetsender" vind, die niet tot een ban geleid hebben.

Zelf vind ik het beter om nu dan ook maar te stoppen met mijn lidmaatschap. Ik heb in dit geval immers Nick "uit de tent gelokt". Of dat middels een ban moet of op andere wijze, weet ik niet. Ik ben geen moderator. Wellicht wil één van de moderators contact met mij opnemen middels PB, over hoe dit het beste aan te kunnen pakken. Alvast bedankt :okdan:
 
Sommige mensen moet je ook gewoon geen toegang tot een toetsenbord geven.. gaat altijd fout, keer op keer :D

Nu ik hier toch ben. Ik vind eigenlijk niet dat er zo heel veel innovatie zat in de keystep, gewoon een redelijk uitgebreide sequencer met functies die je op andere apparaten ook ziet. Misschien dat de knoppen het wat meer hands-on maken. Pro 37 is wel een leuk ding.. maar qua recording principe wel heel erg afgekeken van bestaande apparaten. Daar zou je ook over kunnen discussiëren
 
Samenvattend:

Behringer steelt weer eens een ontwerp om het vervolgens massaal aan te bieden.
Geen nieuws dus....

Deze keer even geen clone van een product dat al soms decennia van de markt is. Nee, deze keer weer eens een product dat nog volop in de ‘bloei’ is. Gewoon, omdat het kan...

99% keurt het ontwerp eigenlijk wel af. Toch is 1% erg blij ermee en vindt het ethisch best verantwoord, of doet niet aan ethiek voorbij de eigen omgeving.

De Swine is vooral voor Azië bedoeld en daarnaast voor de beginnende muzikanten. Dat is voor een aantal twijfelaars toch een reden om de diefstal van baas Buli goed te keuren. De ‘gutmensch’ in ons komt dan naar boven. Na het geloof schenken we hun nu Behringer en consorten. Worden we blij van.

Dan nog het groepje die Buli een held noemt. Buli is een held dat hij dit voor ons doet. Echt, hij doet dit voor ons, zijn marges zijn zo laag. Waar doet ie het van vraag je je af. Een echte weldoenert die man.
Gelukkig hoeft hij nauwelijks belasting te betalen. Dat is zo afgesproken en dus legaal.....en dus helemaal ok. Die gemiste belasting wordt wel ergens anders vandaan gehaald. Vinden we helemaal niet erg, we hebben zo wel weer een extra 606 en op de markt. Kickuhhh!!!! Gaaf man! F*ck al die moderne synths en hun bedrijven. Hadden ze zelf maar geld moeten verdienen met namaken ipv innoveren.

Ondanks, (of dankzij) de Barturia Swine wordt een enorme knaller. Zeker met de gratis DAW. En dat eco-systeemgebeuren (dat je 100% Behringer moet zijn, anders werkt je daw of synth of...... niet).
Blijkt namelijk dat als het zover is, een goed deel van de markt toch ook wel die twee tientjes wil besparen.

Probability betekent bij de Swine overigens iets anders dan bij de Arturia. In het geval van de Swine betekent het of de Swine het wel of niet doet. De sync is verder ook obv probability. Ben wel benieuwd naar de aankomende, niet gesyncte muziekstroming. Lastig dansen, maar wel hippe Behringer shit. :mega:

En LEEG is de fles azijn!
 
Arturia is dan nog een redelijk grote speler inmiddels maar stel je bijv. al die kleine modular module makers voor, die kunnen echt niet tegen behringer op.

Voorlopig zie ik week na week, maand na maand, jaar na jaar alleen maar meer modules, synths en weet ik wat voor muziekapparatuur op de markt komen van allerlei gevestigde, grote, kleine en zelfs nieuwe merken. Vooralsnog lijkt het allemaal prima naast elkaar te kunnen bestaan en profiteert vooral de consument van een enorme keuze uit producten in alle prijsklassen, van schofterig goedkoop tot tranentrekkend duur. Beginnen met muziek is nog nooit zo gemakkelijk geweest. Analoge synths zijn nog nooit zo bereikbaar geweest. Maar ook in het midden en hoge segment komt de ene na de andere topper uit. We hebben het gewoon nog nooit zo goed gehad. Vandaar dat ik zo weinig kan met de zure toon die in dit soort draadjes meestal de boventoon voert.
 
Samenvattend:

Behringer steelt weer eens een ontwerp om het vervolgens massaal aan te bieden.
Geen nieuws dus....

Deze keer even geen clone van een product dat al soms decennia van de markt is. Nee, deze keer weer eens een product dat nog volop in de ‘bloei’ is. Gewoon, omdat het kan...

99% keurt het ontwerp eigenlijk wel af. Toch is 1% erg blij ermee en vindt het ethisch best verantwoord, of doet niet aan ethiek voorbij de eigen omgeving.

De Swine is vooral voor Azië bedoeld en daarnaast voor de beginnende muzikanten. Dat is voor een aantal twijfelaars toch een reden om de diefstal van baas Buli goed te keuren. De ‘gutmensch’ in ons komt dan naar boven. Na het geloof schenken we hun nu Behringer en consorten. Worden we blij van.

Dan nog het groepje die Buli een held noemt. Buli is een held dat hij dit voor ons doet. Echt, hij doet dit voor ons, zijn marges zijn zo laag. Waar doet ie het van vraag je je af. Een echte weldoenert die man.
Gelukkig hoeft hij nauwelijks belasting te betalen. Dat is zo afgesproken en dus legaal.....en dus helemaal ok. Die gemiste belasting wordt wel ergens anders vandaan gehaald. Vinden we helemaal niet erg, we hebben zo wel weer een extra 606 en op de markt. Kickuhhh!!!! Gaaf man! F*ck al die moderne synths en hun bedrijven. Hadden ze zelf maar geld moeten verdienen met namaken ipv innoveren.

Ondanks, (of dankzij) de Barturia Swine wordt een enorme knaller. Zeker met de gratis DAW. En dat eco-systeemgebeuren (dat je 100% Behringer moet zijn, anders werkt je daw of synth of...... niet).
Blijkt namelijk dat als het zover is, een goed deel van de markt toch ook wel die twee tientjes wil besparen.

Probability betekent bij de Swine overigens iets anders dan bij de Arturia. In het geval van de Swine betekent het of de Swine het wel of niet doet. De sync is verder ook obv probability. Ben wel benieuwd naar de aankomende, niet gesyncte muziekstroming. Lastig dansen, maar wel hippe Behringer shit. :mega:

En zo is het maar net :D
 
Samenvattend:

Behringer steelt weer eens een ontwerp om het vervolgens massaal aan te bieden.
Geen nieuws dus....

Deze keer even geen clone van een product dat al soms decennia van de markt is. Nee, deze keer weer eens een product dat nog volop in de ‘bloei’ is. Gewoon, omdat het kan...

99% keurt het ontwerp eigenlijk wel af. Toch is 1% erg blij ermee en vindt het ethisch best verantwoord, of doet niet aan ethiek voorbij de eigen omgeving.

De Swine is vooral voor Azië bedoeld en daarnaast voor de beginnende muzikanten. Dat is voor een aantal twijfelaars toch een reden om de diefstal van baas Buli goed te keuren. De ‘gutmensch’ in ons komt dan naar boven. Na het geloof schenken we hun nu Behringer en consorten. Worden we blij van.

Dan nog het groepje die Buli een held noemt. Buli is een held dat hij dit voor ons doet. Echt, hij doet dit voor ons, zijn marges zijn zo laag. Waar doet ie het van vraag je je af. Een echte weldoenert die man.
Gelukkig hoeft hij nauwelijks belasting te betalen. Dat is zo afgesproken en dus legaal.....en dus helemaal ok. Die gemiste belasting wordt wel ergens anders vandaan gehaald. Vinden we helemaal niet erg, we hebben zo wel weer een extra 606 en op de markt. Kickuhhh!!!! Gaaf man! F*ck al die moderne synths en hun bedrijven. Hadden ze zelf maar geld moeten verdienen met namaken ipv innoveren.

Ondanks, (of dankzij) de Barturia Swine wordt een enorme knaller. Zeker met de gratis DAW. En dat eco-systeemgebeuren (dat je 100% Behringer moet zijn, anders werkt je daw of synth of...... niet).
Blijkt namelijk dat als het zover is, een goed deel van de markt toch ook wel die twee tientjes wil besparen.

Probability betekent bij de Swine overigens iets anders dan bij de Arturia. In het geval van de Swine betekent het of de Swine het wel of niet doet. De sync is verder ook obv probability. Ben wel benieuwd naar de aankomende, niet gesyncte muziekstroming. Lastig dansen, maar wel hippe Behringer shit. :mega:

Samenvattend; alles wat Behringer doet kan alleen maar slecht zijn?
Altijd fijn als mensen zo genuanceerd zijn.
 
Persoonlijk vind ik de reissues door Behringer van classic synths zeker niet verkeerd. Build quality lijkt niet altijd even solide, maar wat ik van sommige reviews heb opgepikt klinkt zeer goed en overall zijn ze dan zeer geschikt zolang je er niet mee op een podium gaat raggen.
 
Mijn ma zij laats als de blaadjes van de bomen vallen gaan mensen raar doen. De eerste symptomen van een winterdip?

Alles mag gezegt worden maar niemand heeft zin in constant gezijk.
Ook in het echte leven word je dan weg gestuurd.

Ik kom vaak heel vaak op SF omdat ik muziek en nederlands leuk vind.
maar kan zelf slecht tegen 'arrogantie'.
Wees er gewoon bewust van dat iedereen zijn eigen mening heeft en breng die dan beschaafd over.
ipv ik was resident DJ in een grote club en heb voor 30000 mensen opgetreden op de nijmeegsche 4daagse daarom ben ik beter dan een ander...:doei:

Gelukkig zijn er een hoop lieve mensen van amateurs tot pro's die gewoon lekker hun passie delen.

Aub post niets in een Behringer topic als je er toch niets aan vind.

mijn mening is het een neppe kopieer actie maar kan aan de andere kant ook relativeren dat het gewoon maar handel is.
 
Samenvattend; alles wat Behringer doet kan alleen maar slecht zijn?
Altijd fijn als mensen zo genuanceerd zijn.

Uhh....nee. Dat schreef ik niet. Ik weet het, het was wellicht TLTR. Excuus daarvoor :D
Maar de nuance zit ’m in het onderwerp, de Barturia. Dat is zeker niet gelijk alles van Behringer.
Ik hoop verder van harte dat mensen blij van de Barturia worden. Op naar mooie nieuwe shit :okdan:
 
Mijn ma zij laats als de blaadjes van de bomen vallen gaan mensen raar doen. De eerste symptomen van een winterdip?

Jij hebt een hele wijze moeder!

Gelukkig zijn er een hoop lieve mensen van amateurs tot pro's die gewoon lekker hun passie delen.

Aub post niets in een Behringer topic als je er toch niets aan vind.


Ik vind het zelf prima om kritiek op een product of bedrijf of... te lezen van een ander in een topic over dat product, bedrijf, of.....
Zolang we elkaar niet bedreigen of uitschelden is er toch niets aan de hand?
Ik vind een andermans mening juist belangrijk.
Het kan bij voor andere inzichten zorgen of juist mijn eigen mening versterken.
Daarbij, ‘ieder vogeltje zingt zoals hij is gebekt’ :beard:
De ene persoon verwoordt het anders dan de ander. Maar nogmaals, zolang geen bedreigingen of gescheld, prima toch?


mijn mening is het een neppe kopieer actie maar kan aan de andere kant ook relativeren dat het gewoon maar handel is.

Dat bedoel ik. Moet kunnen toch? Je zegt dat je de Barturia een neppe kopieer actie van Behringer vindt. In de topic over de Barturia.
Ik denk verder dat de meeste personen redelijk tot goed kunnen relativeren hoor. Maar niet iedereen vindt het ertoe doen om dat bij iedere (kritische) reactie er aan toe te voegen. Ik zelf in ieder geval niet.
Misschien een idee ‘relativeer button‘ toevoegen om anderen forumleden niet te veel te laten schikken?:D
Niet iedereen met stevige kritiek en een duidelijke mening is ook een zuurpruim of een aansteller of huilebalk.
 
Laatst gewijzigd:
Voorlopig zie ik week na week, maand na maand, jaar na jaar alleen maar meer modules, synths en weet ik wat voor muziekapparatuur op de markt komen van allerlei gevestigde, grote, kleine en zelfs nieuwe merken. Vooralsnog lijkt het allemaal prima naast elkaar te kunnen bestaan en profiteert vooral de consument van een enorme keuze uit producten in alle prijsklassen, van schofterig goedkoop tot tranentrekkend duur.

Als de consument uiteindelijk maar profiteert of zoiets....Ik betwijfel het overigens.


Beginnen met muziek is nog nooit zo gemakkelijk geweest.

Software? Toch al een tijdje hoor....

Analoge synths zijn nog nooit zo bereikbaar geweest. Maar ook in het midden en hoge segment komt de ene na de andere topper uit. We hebben het gewoon nog nooit zo goed gehad.

Daar is best een aardige vraag naar, maar dat rechtvaardigt niet altijd de wijze waarop het bereikbaar wordt gemaakt. Ik ben overigens persoonlijk milder over de meeste clones van Behringer. Maar daar zal ik maar niet over uitweiden . Had ik dat maar helemaal niet gedaan :P
Vandaar dat ik zo weinig kan met de zure toon die in dit soort draadjes meestal de boventoon voert.
Ahhh.....de bekende dooddoener. :D Zuurpruim, azijnpisser, huilebalk. Persoonlijk kan ik daar dan weer niet zo veel mee.
Nou goed, in ieder geval geen bedreiging of gescheld. En als jij wel graag op die manier reageert, helemaal goed. :okdan:
Even goede vrienden verder. :luv:. Hoeft niet, mag wel.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind het zelf prima om kritiek op een product of bedrijf of... te lezen van een ander in een topic over dat product, bedrijf, of.....
Zolang we elkaar niet bedreigen of uitschelden is er toch niets aan de hand?
Ik vind een andermans mening juist belangrijk.
Het kan bij voor andere inzichten zorgen of juist mijn eigen mening versterken.
Daarbij, ‘ieder vogeltje zingt zoals hij is gebekt’ :beard:
De ene persoon verwoordt het anders dan de ander. Maar nogmaals, zolang geen bedreigingen of gescheld, prima toch?

Ja mee eens moet kunnen als we het allemaal maar leuk houden, :halleluja
 
Samenvattend:

Behringer steelt weer eens een ontwerp om het vervolgens massaal aan te bieden.
Geen nieuws dus....

Deze keer even geen clone van een product dat al soms decennia van de markt is. Nee, deze keer weer eens een product dat nog volop in de ‘bloei’ is. Gewoon, omdat het kan...

99% keurt het ontwerp eigenlijk wel af. Toch is 1% erg blij ermee en vindt het ethisch best verantwoord, of doet niet aan ethiek voorbij de eigen omgeving.

De Swine is vooral voor Azië bedoeld en daarnaast voor de beginnende muzikanten. Dat is voor een aantal twijfelaars toch een reden om de diefstal van baas Buli goed te keuren. De ‘gutmensch’ in ons komt dan naar boven. Na het geloof schenken we hun nu Behringer en consorten. Worden we blij van.

Dan nog het groepje die Buli een held noemt. Buli is een held dat hij dit voor ons doet. Echt, hij doet dit voor ons, zijn marges zijn zo laag. Waar doet ie het van vraag je je af. Een echte weldoenert die man.
Gelukkig hoeft hij nauwelijks belasting te betalen. Dat is zo afgesproken en dus legaal.....en dus helemaal ok. Die gemiste belasting wordt wel ergens anders vandaan gehaald. Vinden we helemaal niet erg, we hebben zo wel weer een extra 606 en op de markt. Kickuhhh!!!! Gaaf man! F*ck al die moderne synths en hun bedrijven. Hadden ze zelf maar geld moeten verdienen met namaken ipv innoveren.

Ondanks, (of dankzij) de Barturia Swine wordt een enorme knaller. Zeker met de gratis DAW. En dat eco-systeemgebeuren (dat je 100% Behringer moet zijn, anders werkt je daw of synth of...... niet).
Blijkt namelijk dat als het zover is, een goed deel van de markt toch ook wel die twee tientjes wil besparen.

Probability betekent bij de Swine overigens iets anders dan bij de Arturia. In het geval van de Swine betekent het of de Swine het wel of niet doet. De sync is verder ook obv probability. Ben wel benieuwd naar de aankomende, niet gesyncte muziekstroming. Lastig dansen, maar wel hippe Behringer shit. :mega:

Leukste post van deze thread :)
 
maar stel je bijv. al die kleine modular module makers voor, die kunnen echt niet tegen behringer op.

Juist die kleine Eurocrack drug bakkers kunnen lekker innoveren. Omdat ze klein zijn. Dat gaat een stuk moeilijker als je een groot bedrijf bent. Kwestie van kleine vs grote oplages. Om die reden zijn er ook zo veel module makers.

Kwa prijs zit BH in eurorack een beetje bij Doepfer in de buurt lekker goedkoop. Net als mijn 6600 euro aan Doepfer:D

Ik denk dat BH met deze actie wel een grens heeft bereikt. Het heeft een hoop emotie opgewekt. Hier op SF maar ook zie ik best wat mensen de FB BH groepen verlaten.
Als je een racefiets gaat kopen en in winkel A kost dezelfe 1200e maar de verkoper is een eikel en winkel B kost die 1300e en de verkoper is behulpzaam dan koop je toch in winkel ... :D
 
Juist die kleine Eurocrack drug bakkers kunnen lekker innoveren. Omdat ze klein zijn. Dat gaat een stuk moeilijker als je een groot bedrijf bent. Kwestie van kleine vs grote oplages. Om die reden zijn er ook zo veel module makers.

Kwa prijs zit BH in eurorack een beetje bij Doepfer in de buurt lekker goedkoop. Net als mijn 6600 euro aan Doepfer:D

Ik denk dat BH met deze actie wel een grens heeft bereikt. Het heeft een hoop emotie opgewekt. Hier op SF maar ook zie ik best wat mensen de FB BH groepen verlaten.
Als je een racefiets gaat kopen en in winkel A kost dezelfe 1200e maar de verkoper is een eikel en winkel B kost die 1300e en de verkoper is behulpzaam dan koop je toch in winkel ... :D

Ja dat klopt ook wel. Sowieso is de eurorack markt denk ik zo gefragmenteerd dat dit niet interessant is voor Behringer om groots op in te zetten. In die zin was het maar een voorbeeld. Wat ik mooi vind van de 'kleine' jongens is dat ze innoveren en dat ze heel direct met hun klanten samenwerken. Maar het punt blijft wel, stel dat je een vaste klant bent ergens, het product kost 200. Dan komt Behringer die exact hetzelfde aanbiedt voor 100. Je moet wel heel principieel zijn (of rijk) om dan aan je principes vast te blijven houden.
 
Back
Top