Behringer Swing

Behringer komt met een kopie van de keystep.
Er wordt ook verteld dat binnenkort die gratis daw er aan komt dus de combi is dan wel logisch.
Jammer dat ze niet met een leuke originele MPE controller komen die mooi aansluit op hun daw die er nu aankomt, dat zou een leuke binnenkomer zijn geweest.

 

Attachments

  • Image_SWING-Controls.png
    Image_SWING-Controls.png
    1,1 MB · Bekeken: 3.699
Nou snap ik 'm! :eureka:
Arturia heeft Behringer opgekocht en brengt de special limited black edition op deze manier voor een schappelijke prijs naar de wereld.
Ze blijven alleen de naam Behringer voeren omdat die al zo lekker verkoopt de laatste tijd. :D
 
Ik neem aan dat dit inderdaad zo is wat niet wil zeggen dat ik dit ok vind.
Sinds er massaal in China wordt geproduceerd komt het natuurlijk vaker voor dat een ander bij dezelfde fabrikant ook wat laat maken en dan z'n eigen naam er op zet.
Dat zie je bijv bij gereedschap ook, daar zie je een bovenfrees of electrische handzaagmachine van een bepaald merk en dan zie je van een ander merk in een net iets andere kleur met een paar andere knoppen dezelfde handzaag, en nu is het een midikeyboard....
It's a dog eat dog world.

Ja, en dan is 'ie van Chinesium gemaakt, in plaats van hoogwaardig staal...
 
Ik zou willen dat Behringer op de Nederlandse huizenbouwmarkt toetreed. :verkoght:
 
Weer zo'n schaamteloze, net iets goedkopere, kopie. Zoals vrijwel al hun producten. Van Boss pedal kopieën tot Roland synth kopieën. En binnenkort ook nog een DAW... Met meteen een hele collectie VST ripoffs erachteraan natuurlijk. Een tijdje geleden heb ik zo'n presentatie gezien van die Uli Behringer: wat een eng mannetje, dat pretendeert de goedheiligman te zijn die met zijn kopieerschip de wereld gaat veroveren. Het ergste is nog dat Behringer ook geregeld essentiële onderdelen voor diverse zaken volledig opkoopt, zodat andere fabrikanten die onderdelen daarna bij Behringer moeten inkopen als ze iets willen produceren daarmee.

Het Uli effect is uiteindelijk dat gevestigde namen eens moeten gaan kappen met de hoofdprijs vragen voor hun producten. Kan ik als consument alleen maar blij mee zijn.
 
Het Uli effect is uiteindelijk dat gevestigde namen eens moeten gaan kappen met de hoofdprijs vragen voor hun producten. Kan ik als consument alleen maar blij mee zijn.

Dude, de keystep kun je gewoon kopen momenteel voor een nog lagere prijs dan wat behringer nu aanbiedt, dus deze bs van je gaat niet op.
 
Dude, de keystep kun je gewoon kopen momenteel voor een nog lagere prijs dan wat behringer nu aanbiedt, dus deze bs van je gaat niet op.

Ik wacht ff tot volgende maand wanneer je de swing voor 39,95 kan kopen bij Bax. :dubbel:
 
Zure puristen die balen dat hun dure vintage spulletjes minder waard worden door Uli? :dubbel:
 
Zure puristen die balen dat hun dure vintage spulletjes minder waard worden door Uli? :dubbel:

Ja, want dat zie je ook met verzamelaars van kunst. Sinds je van alles goedkope kopieën uit China kunt krijgen is de waarde van een Hodgkin gekelderd man. Zúúr dat ze zijn.

Trollen; niet zo makkelijk als je denkt.
 
Ja, want dat zie je ook met verzamelaars van kunst. Sinds je van alles goedkope kopieën uit China kunt krijgen is de waarde van een Hodgkin gekelderd man. Zúúr dat ze zijn.

Trollen; niet zo makkelijk als je denkt.

Synths zijn generieke gebruiksvoorwerpen, geen unieke kunstvoorwerpen. En ja, ik denk dat er inmiddels wel wat zure mensen rondlopen hier. Of staan jullie ook allemaal de schuimbekken in de Appie als ze weer eens een goedkopere huismerk variant hebben gemaakt van een A-product?
 
Synths zijn generieke gebruiksvoorwerpen, geen unieke kunstvoorwerpen. En ja, ik denk dat er inmiddels wel wat zure mensen rondlopen hier. Of staan jullie ook allemaal de schuimbekken in de Appie als ze weer eens een goedkopere huismerk variant hebben gemaakt van een A-product?

En een verzamelaar is niet geïnteresseerd in een apparaat dat precies kan wat het apparaat van zijn affectie kan. Hij is enkel geïnteresseerd in dat specifieke apparaat van zijn affectie. Net als een kunstverzamelaar.

Een Behringer apparaat is geen substitutie voor een vintage apparaat. De prijs van een Behringer heeft daarom bijna geen invloed op de prijs van een vintage apparaat. De markt is het bewijs.

Kortom: je kletst uit je nek. En dat weet je zelf ook.

Mij maakt het verder niet uit wat Behringer doet trouwens. Ben niet geïnteresseerd in Behringers of vintage apparaten.
 
Met je Appievoorbeeld ondergraaf je je eigen standpunt. Want inderdaad: niemand zit vol passie te wachten op een huismerk.
 
En een verzamelaar is niet geïnteresseerd in een apparaat dat precies kan wat het apparaat van zijn affectie kan. Hij is enkel geïnteresseerd in dat specifieke apparaat van zijn affectie. Net als een kunstverzamelaar.

Een Behringer apparaat is geen substitutie voor een vintage apparaat. De prijs van een Behringer heeft daarom bijna geen invloed op de prijs van een vintage apparaat. De markt is het bewijs.

Kortom: je kletst uit je nek. En dat weet je zelf ook.

Mij maakt het verder niet uit wat Behringer doet trouwens. Ben niet geïnteresseerd in Behringers of vintage apparaten.

Je hebt recht op je eigen (vrij agressieve) mening. In mijn optiek heb je synthverzamelaars en muzikanten, dat zijn meestal twee totaal verschillende groepen. Ik heb niets met synthverzamelen an sich, hoewel ik best veel vintage gear heb en gebruik. Ik vermoed dat jij bij het andere kamp hoort.

Dat een behringer kloon geen substitutie is voor "een echte" slaat wat mij betreft nergens op, en dat onderbouw je dan ook verder niet. De meesten hier zullen nat gaan bij een blinde 1 op 1 vergelijking.

Dat de markt voor vintage synths volgens jou nog niet hard reageert qua vraagprijs zegt bitter weinig. Qua consumentenvraag is er echt wel iets aan het veranderen.

Kortom, niet zo bitter, er is dit jaar al genoeg om over te zeiken.
 
Aangenomen dat dit legaal is (daar mag een rechter zich eventueel over buigen) heb ik geen probleem met deze nieuwe fase in de clone wars. Competitie duwt prijzen omlaag en Behringer duwt harder dan welk merk dan ook, dus ik ben ook benieuwd of en hoe Arturia op deze uitdaging gaat reageren. The bottom line is dat steeds meer mogelijkheden in het prijsbereik van steeds meer mensen komen en dat juich ik enkel toe.
 
Ik denk dat ulli zat te denken, wat zullen we sintforum eens schenken... het was namelijk wat stil, voor een plekje dat graag een behringer discussie wil...
 
"ja maar alle smartphones lijken ook op elkaar" :D
 
Behringer bPhone 12 Pro? :verkoght:
 
Back
Top