Behringer Swing

Behringer komt met een kopie van de keystep.
Er wordt ook verteld dat binnenkort die gratis daw er aan komt dus de combi is dan wel logisch.
Jammer dat ze niet met een leuke originele MPE controller komen die mooi aansluit op hun daw die er nu aankomt, dat zou een leuke binnenkomer zijn geweest.

 

Attachments

  • Image_SWING-Controls.png
    Image_SWING-Controls.png
    1,1 MB · Bekeken: 3.699
Ze hebben ook de micro usb connector gekopieerd.
Daar had ik toch een iets andere connector voor in de plaats gezet... en ook de editor ziet er hetzelfde uit, zelfs de shift functies.


Njah, ik ben fan van hun vintage synth copies maar dit is terug Behringer down the hill...
 
Njah, ik ben fan van hun vintage synth copies maar dit is terug Behringer down the hill...

Maar eigenlijk doen ze dit toch al jaren, anderen kopiëren? Nu is het van een hedendaags bedrijf dat zelf ook in de budget synths zit en zo'n zelfde product nog op de markt heeft, maar in principe is dit hetzelfde toch?
 
Terug naar hun roots dus :dubbel:
Lopende producten kopieëren, zoals met Mackie destijds.
 
30B60BE8-EF14-45FB-A069-F23886A00A8D.jpeg
Zelfs de normaal toch iets neutralere bronnen lachen ermee :)

nee, dit is er echt wel over, hoe moeilijk kan het nu zijn om iets te maken die er anders uitziet, dit is gewoon puur provocatie
 
Behringer maakt Roland clones dat Roland zelf weigert te maken (acb gedoe ipv analoog), das toch anders
niet dat ik geen 100 voorbeelden kan geven waar behringer wel in de fout is gegaan..

maar een midi controller namaken, ik snap echt niet waarom, lijkt me meer werk dan gewoon iets zelf uitvinden, dus dan kan ik enkel bedenken dat dit opzettelijk gedaan is om arturia te provoceren
 
ik snap echt niet waarom, lijkt me meer werk dan gewoon iets zelf uitvinden, dus dan kan ik enkel bedenken dat dit opzettelijk gedaan is om arturia te provoceren

Nee,het is iets dat goed verkoopt,daarom wordt het nagemaakt.

Er moet geen moeite meer gedaan worden,iets zelf uitvinden kost meer werk (bedenk werk kost meer soms dan de productie! (op terrein gaan polsen etc,kost maanden werk door personeel dat betaalt moet worden))

Dus gewoon idee overnemen,prijs lager en je snoept alle potentiele kopers van Arturia af.
 
Dat ze synths namaken die niet meer worden gemaakt is nog tot daar aan toe...
 
De reacties zijn nog nooit zo negatief geweest. De counter van likes/dislikes op hun youtube productvideo hebben ze moeten uitzetten

toch wel een duidelijk signaal
 
Behringer maakt Roland clones dat Roland zelf weigert te maken (acb gedoe ipv analoog), das toch anders
niet dat ik geen 100 voorbeelden kan geven waar behringer wel in de fout is gegaan..

Dat een bedrijf als Roland weigert om producten uit hun eigen catalogus niet meer te maken of alleen nog in een andere vorm (Want ze maken ze nog steeds in een andere vorm) is hun goed recht en geeft een ander bedrijf toch niet het recht om dat wel te doen? Voor mij is dat al over een grens, en die is Behringer al lang gepasseerd. Maar toen was het voor velen geen ethisch probleem en is iedereen ‘hebberig’ en enthousiast omdat Behringer dingen maakt die velen zelf graag willen hebben voor een prikkie.

Nu is het in 1 keer wel een probleem omdat het een product is dat nog op de markt is, dat gaat inderdaad nog verder, maar komt eigenlijk op hetzelfde neer. Dus als je dit niet vind kunnen dan vind ik het raar dat diezelfde mensen dat voorheen wel vonden kunnen. Dat is een beetje meten met twee maten.
 
Laatst gewijzigd:
Oooh shit ik zie ze nu naast elkaar en wat een ripoff.
mag dat uberhaupt wel?
Behringer heeft wel meer dingen 1 op 1 gekopieerd. Kan me iets van een DI herinneren.
nou als hij 10 euro kost zie ik het door de vingers :)))

Laat ze de Cirklon klonen. Of een andere multitrack seq met cv io
 
Back
Top