Net iets minder dan de geschatte 1 miljard jaaromzet van Uli.
Qua amerikaanse cijfers is de omzet schijnbaar het viervoudige van dat van Arturia. Omzet van arturia en behringer op de europese markt weet ik zo niet. Maar een miljard lijkt me stug.
Net iets minder dan de geschatte 1 miljard jaaromzet van Uli.
Arme striptekenaar
. Ik hoop dat ie genoeg tijd en geld heeft. En daarna goed tegen zijn verlies kan.![]()
Starbucks heeft mogelijk minder financiële hinder dan de striptekenaar, maar toch..
![]()
Mja ik weet niet, ik zie vooral een hoop emotie maar het is gewoon handel. (...)
Krijg ik nu voor iedere post een euro?
Het is niet echt mogelijk om dit uit te leggen als we de hele tijd in een David vs Goliath scenario uit de bijbel blijven hangen. Bovendien is die Starbucks meme vergelijking wel grappig, maar loopt op alle vlakken mank
Midi keyboard = piano achtige toetsen, modulatie links, overige controls boven
dat is net als:
Laptop = Computer die je open kan klappen, trackpad onder het toetsenbord, inputs/outputs aan de zijkanten
Ik heb de Roli al eerder aangehaald. De Arturia is een standaard keyboard. Bij Roli hebben ze het wezenlijk anders aangepakt, en daarom wel een patent:
https://patents.google.com/patent/USD809588S1/en
Bovendien is die Starbucks meme vergelijking wel grappig, maar loopt op alle vlakken mank
Voorlopig geeft behringer 3 jaar garantie terwijl verschillende grote merken zoals Sequential, Korg, Arturia bijv 1 jaar garantie geven, Novation geeft 3 jaar weet ik en die hebben ook een uitstekende afterservice maar het is niet zo dat die andere merken allemaal even geweldig zijn.
Ik heb nu een paar jaar een Deepmind en een Neutron en die voelen nog zoals de eerste dag dus geen probleem wat mij betreft.
Ik vind Behringer z'n aktie deze keer ook niet zo sympathiek maar ik blijf wel genuanceerd in deze terwijl als ik jou zo hoor dan heb je een behoorlijk vooringenomen mening, heb je al een synth van Behringer een tijdje geprobeerd?
Dat zou je mening over de kwaliteit waarschijnlijk een beetje genuanceerder maken.
Behringer spullen begin deze eeuw waren klote en moest je van wegblijven, dat weet iedereen. We zijn inmiddels wel bijna 20 jaar verder he, dat is dus een nietszeggende vergelijking.
Mijn 16 kanaals yamaha mg mixer, drie jaar intensief gebruik: paar kapotte kanalen, drukknopjes die geen contact meer maken, ofwel einde levensduur. Vergelijk je hem met mijn huidige mackie dan is de Yamaha build quality echt totaal ruk.
Qua Behringer kan ik van de td3, de crave en de miniboog zeggen dat de bouwkwaliteit uitstekend is, boven verwachting. Heb je zelf al eens gespeeld met het nieuwe Behringer spul of baseer je je mening op je onderbuik?
Voor 50 max 60 euro mag Behringer die Swing (uiteindelijk is het maar een onnozele controller) aanbieden. Zal het kopen. Zie niet in om voor zoiets een zaag te spannen. Kopen dat Behringer kot! En wat Arturia (or whatever...) er van vindt, interesseert mij geen zak natuurlijk. Zo simpel is da.
Voor 50 max 60 euro mag Behringer die Swing (uiteindelijk is het maar een onnozele controller) aanbieden. Zal het kopen. Zie niet in om voor zoiets een zaag te spannen. Kopen dat Behringer kot! En wat Arturia (or whatever...) er van vindt, interesseert mij geen zak natuurlijk. Zo simpel is da.
Lekker zo. Heeft iemand al eens een track van je gejat en onder z'n eigen naam uitgebracht? Moet kunnen toch?.
Voor 50 max 60 euro mag Behringer die Swing (uiteindelijk is het maar een onnozele controller) aanbieden. Zal het kopen. Zie niet in om voor zoiets een zaag te spannen. Kopen dat Behringer kot! En wat Arturia (or whatever...) er van vindt, interesseert mij geen zak natuurlijk. Zo simpel is da.
Blijft lastig he, het verschil tussen auteursrecht en waar het in deze draad om gaat.![]()
Gaat hier om de Barturia Swing. Dat filmpje dat je repost en zo blij mee bent gaat 0 seconden over de Barturia.![]()
De Europese wetgeving is twee jaar garantie, op alle denkbare electronica, als het in Europa is verkocht. Behringer, Korg, Roland, Moog, alles.
Ik heb geen vooringenomen mening, maar zou graag eens een video zien van een professioneel electronica persoon die zo'n Behringer apparaat eens helemaal onder de loep neemt qua onderdelen. Mijn eigen ervaring met het merk is van rond 2010 zoiets. Het is leuk spul als je begint met muziek maken en wat aanklooit voor een paar tientjes. En nog steeds. Maar als ik het vergelijk met wat ik allemaal onder handen heb gehad in de afgelopen jaren, dan is dat van Behringer echt van de minste kwaliteit qua bouw en geluid. Ook lees ik nog geregeld verhalen over uitvallende en krakende kanalen op mixers bijvoorbeeld. Daarom waag ik me ook niet aan die synths en drumcomputers van hun. Verwachting is hier niet dat die quality control procedures daarvoor opeens tig keer beter zijn. Op basis van de YouTube videos is wel te oordelen dat het acceptabel klinkt voor het geld, alleen geloof ik dus absoluut niet dat bijvoorbeeld de Crave dezelfde electronica aan boord heeft als de Moog Mother 32. Die 450 euro verschil zit hem niet alleen in het logo en de grootte/efficiëntie van de organisatie.
Trouwens, heb ook een Mackie VLZ4 hier gehad en die is weer terug naar de winkel gegaan omdat er een hardwarematige fout in het design van de mixer zit. Een kleine 1.5 decibel verschil tussen links/rechts main outputs. Valt ook niet te compenseren d.m.v. panning, maar alleen i.c.m. outboard gear. Vrijwel alle VLZ4 modellen hebben daar last van. Dus Mackie is wat dat betreft ook geen heilige. En dat was tevens de tweede mixer, nieuw uit de doos, met een issue van dat merk.
Als ik een x aantal keer een issue heb gehad met een merk, of geregeld verhalen hoor over slechte quality control en afhandeling van aftersales, dan koop ik gewoon niets meer van dat merk. En als daar nog de ongelofelijke schady praktijken van Uli-wapper bijkomen, dan haak ik al helemaal af. Dus ik koop gewoon nooit meer iets van Behringer, ook al maken ze het beste ROMpler workstation ooit voor 200 euro.
als je een Moog 32 tegenover een Crave zet dan:
is de Moog mogelijk in USA gemaakt? (Weet ik niet zeker)
krijg je echte CEM chips waar met gouden handen overheen is gestreken (waarschijnlijk uit dezelfde machine als die clone chips)
Wordt de crave is grotere oplage gemaakt, waardoor de kosten voor case en print lager zijn
heeft meneer Moog nog met zn gouden handen over de case gestreken
Het prijsverschil wordt dan vrij logisch, zonder dat er extreme kwaliteit verschillen hoeven te zijn
waarmee ik niet zeg dat de ene beter of slechter is, het is een persoonlijke keuze
Voor clonen van hetzelfde merk (Behringer) van een ander merk (Roland) is je mening 180 graden anders. Wellicht zit dat in het feit dat het hier een controller betreft en geen synthesizer. Niet dat het mij stoort ofzo, ik vond het opvallend.
Ik vind niet dat iedereen toegang moet kunnen hebben tot zulke instrumenten.