Robot stem met vocoder

Groene ridder

Ouwe rot
Lid sinds
13 juli 2006
Berichten
1.099
Locatie
België
Hallo,
Ik probeer een robot-achtige stem te creëren zoals de cylons in de originele Battlestar Galactica tv reeks.
Daarmee probeer ik iets te maken zoals het nummer 'One of the crowd' van de Pet shop boys.
Tot nu toe heb ik geëxperimenteerd met de EVOC PS vocoder plugin in Logic. Het lukt een beetje, maar voor robot stemmen te creëren is dit toch niet de eenvoudigste plugin.
Zijn er vocoder plugins of stem vervormers voor Logic Pro die zeer geschikt zijn voor robot stemmen in deze stijl te maken die jullie me kunnen aanraden?
 
Werd dat niet met een EMS vocoder gedaan? Wat mis je nu aan het geluid? misschien meer eq-en of een plugin met meer vocoderbanden zoeken?
 
Ik zet het signaal van de vocoder op 'VOC' waardoor het mogelijk is een audio track te kiezen als modulator.
De carrier bij de EVOC PS is me niet helemaal duidelijk. Er zijn 2 bronnen: wave 1 en wave 2 waarvoor je een golfvorm kan kiezen, maar deze worden enkel aangeduid met cijfers geen golfvorm.
Door hiermee te experimenteren heb ik ondertussen echter wel een robot stem kunnen creëren. Niet zo 'crunchy' als de cylons maar ik ben er wel redelijk tevreden mee.
Een beetje EQ hielp ook.
 
Inderdaad en de juiste frequenties / octaven kiezen :)
Een fantastische combinatie was de vocoder van de V-synth samen met een analoge zaagtand zoals van de Future retro XS.
Ik ben echter volledig op software overgeschakeld.
 
Voor een een robot stem, krijg ik meestal de beste resultaten met een wat smallere pulse golfvorm.

Succes.

:okdan:
 
Nord modular , nog steeds een van de beste vocoders , en dat voor maar 12 bands
 
Je kunt ook eens kijken naar de Vocoder V van Arturia. Op de overview pagina vind je verschillende audio demo's en 6 audio presets. Op de resource pagina vind je een aantal songs.


De vocoder is los verkrijgbaar maar is ook onderdeel van collection V. Ik zou het niet voor de volle prijs kopen (als je kunt wachten) want ze zijn regelmatig in de sale.
 
afgelopen week deze binnen gekregen, ga er morgen eens uitgebreid mee experimenteren.
 

Attachments

  • 20210127_190839_resized.jpg
    20210127_190839_resized.jpg
    183,7 KB · Bekeken: 159
Back
Top