Hoe krijg ik mijn muziek op Spotify, Apple Music, Beatport, enz.

Even geduld hebben tot deze plugin in de aanbieding komt (kun je altijd op rekenen bij PA, maar nu nog te vroeg)
 
Even geduld hebben tot deze plugin in de aanbieding komt (kun je altijd op rekenen bij PA, maar nu nog te vroeg)
Hier zit ik ook al een aantal weken op te azen, filmpjes gezien van Luca en dit is een ontzettend goeie plugin volgens mij.

Herstel: die ik bedoel is deze:
 
Laatst gewijzigd:
Het ligt er een beetje aan wat je doel is.

Metric AB gebruik je om je eigen mix met een willekeurige referentie mix te vergelijken. Je kunt schakelen tussen je eigen mix en cd- of iTunes-mixen van je favoriete technici en bands, andere versies van je mix, et cetera. Je kunt ook verschillende formaten afspelen, zoals o.a. WAV, MP3, AIFF en FLAC. Gewoon rechtstreeks vanuit je mix-sessie. Deze plugin is al een keer in de aanbieding geweest op PA.

Met Streamliner kun je vooral luisteren naar hoe je eigen mix zal gaan klinken na het uploaden naar streamingdiensten. Streamliner gebruikt hiervoor algoritmen die worden gebruikt door Spotify, Apple Music, YouTube en andere platforms. Daarnaast krijg je ook functies als Automatic Loudness Matching, Target Levels en Reference Track Comparison, om ervoor te zorgen dat je niveaus kloppen. Verder krijg je deze codecs: Spotify, Tidal, Apple Music, YouTube Music, Deezer, Pandora, Soundcloud, Bandcamp, Napster, Beatport Pro, Primephonic, Mixcloud, Facebook Video, Instagram, Twitch, Gaana en meer. Als je Streamliner goed gebruikt hoor je dus 'in theorie' hoe je gemasterde mix zal klinken op deze platforms.

Het ligt er dus aan wat je precies nodig hebt. Maar beide plugins werken heel handig IMHO.
 
ADPTR AUDIO Metric AB is nu in de aanbieding voor 29.99 dollar ex. btw. met code lys1-2999
Ik zet de code hier, omdat mensen het in dit draadje hadden over deze plugin.
 
Ik vind het maar lastig om plays en followers te krijgen op Spotify. Het ging een tijdje de goede kant op maar als je er niet achteraan blijft zitten zakt het net zo hard weer in. Ik heb ook geen zin om er geld tegenaan te gooien bij die push services, voelt toch een beetje als vals spelen. Nog tips waar ik curators kan vinden?
 
Ik post 'm hier, vanwege de vorige berichten in dit draadje. Hij is eindelijk in de bonus ;-)

ADPTR audio STREAMLINER nu voor 36.29 dollar inclusief BTW met deze code: ANY-2999

 
Inmiddels ben ik gestopt met zelf aanbieden van mijn muziek op de digitale platforms. Er gaat mij te veel tijd, geld en energie in zitten om de boel alsmaar te blijven promoten. Nu bied ik mijn muziek aan bij bestaande labels en dan komt het daar vanzelf terecht. Zij doen dan ook de promotie ed zodat ik me op muziek maken kan richten.
 
Ik post 'm hier, vanwege de vorige berichten in dit draadje. Hij is eindelijk in de bonus ;-)

ADPTR audio STREAMLINER nu voor 36.29 dollar inclusief BTW met deze code: ANY-2999


Daar zat ik op te wachten, bedankt !
 
Interessant topic, ik vond deze YT van Fabfilter:

The secret of maximum loudness

part 1


part 2
 
Ik heb vorige maand m'n ultieme muziek voldoening gevonden.

Al M'n 32Bit 44.1 DIY Mastered Tracks op audio CD branden met samplitude X4, Maximum 5 tracks per CD


De CDJ-2000 NX2 speelt CD's beter af dan aiff USB,
maar ik kan daar geen simpele domme mainstream google brain verklaring voor geven.

De CDJ CD motor maakt wel wat geluid,
maar 't klinkt perfect en dat vind ik audiophile niveau, maar dat is uitleg voor hans beekhuyzen

Tussen de CDJ en DJM staat er nog wel een TC DBMax tussen,
en da's een soort van Broadcast enhancer, wat spotify probeerd te doen met de mp3 zelve


Maar on topic - Spotify

Ik vind de spotify kwaliteit altijd al heeeeel slecht klinken,
't is een soort van gepushte radio broadcast station qualiteit. alles klinkt ook hetzelfde

Je verdient er ook niks aan als artist,
of ik vergelijk met niet met Yves deruyter z'n enige echte spotify succes track


Ergens zou er een Aiff 24/32 Bit 44.1khz track verkoop site moeten zijn,
(en ja beatport heeft Aiff/wav en al die andere Loss less muziek verkoop sites)
Maar je moet het dan zelf nog op Audio CD branden,

Je zou vanuit de verkoop pagina site als direct op CD moeten kunnen branden,
En ja, 't mag geen mp3 source zijn


Jammer dat de CDJ 2000 einde reeks is, en er geen CDJ's meer met CD speler worden gemaakt

De CDJ is de perfecte Audio card, USB storage Drive en CD Speler, en kan pitchen
Ik weet geen ander alternatief


Okey,
Maar 't is perfect zaligmakend m'n tracks op Audio CD,,,

't is met Samplitide X4 en vooral 3 powercore units en de vengeance FX plugins gemasterd.


Ik hoor dat goed, de beperkte 'bandbreedte' of audio range van native plugins
maar er zijn gewoon geen powercore DSP alternatieven, dus tja, dan is 't maar alleen voor mezelf

UAD zijn emulaties, En da's vooral voor professionele Pro tools engineers vind 'k


Dus ik vind de spotify geluids qualtieit een totale catastrofe
Dat mag nooit een audiophile standard worden
't is alleen maar een broadcast radio compressed en pushed sound layer

Dus Audio CD voor mij, en max 5 tracks per CD !!

(Ik denk dat de clock anders is bij CD's, dan bij aiff USB stick op de CDJ ?)

okeyy

En ja, de prodigy / fat of the land vind ik een perfecte audio cd qualteit.
Jammer dat ik die niet nieuw kon kopen,, en ja, had ik al 25 jaar geleden moeten hebben gekocht

Okey, da was't,,
 
Back
Top