Black Friday taxes?

dorrus

Stamgast
Lid sinds
14 november 2004
Berichten
177
Het is bijna Black friday en ik heb mijn oog laten vallen op "Cinematic Studio Strings" waarop dan 25% korting wordt gegeven.
Dit is echter exl taxes welke pas berekend gaan worden bij aankoop. ( te laat dus om van de koop af te zien wanneer genoemde belasting hoger uit gaat vallen dan mijn budget toelaat ?) Weet iemand misschien hoe hoog die Taxes uit gaan vallen bij downloaden vanuit de usa?
 
Geen taxes, als jij als EU inwoner in VS iets koopt moet je daar ook geen tax betalen

Dacht ik ook even maar dit is wat ze zelf schrijven:
The libraries are sold worldwide, and because tax requirements vary from country to country the list price necessarily excludes tax. Our international payment service FastSpring applies local taxes when required by local legislation. The tax is collected by FastSpring and then passed directly to the relevant government body. During the purchase process the final amount given will include VAT which will be itemised separately in the invoice/receipt issued.
 
als jij als EU inwoner in VS iets koopt moet je daar ook geen tax betalen

Maar zodra je het naar de EU/NL/BE brengt of invoert mag je er wel BTW over afdragen. Als ingezetene van de EU mag je dus ook 21% BTW afdragen over de geleverde software uit de VS (wanneer de aankoopwaarde hoger ligt dan 22 Euro).
 
Dat gaat over fysieke producten, in die meerkost betaal je in eigen land aan de douane. Als de leverancier van de software natuurlijk een vestiging in eu heeft betaal je gewoon het btw tarief van je land (mogelijks met invoer meerkost, al weet ik niet of dat geldt voor software)

sowieso kan ik me niet inbeelden dat je niet kan doorklikken om de eindprijs te weten te komen zonder “eraan vast te hangen”
 
Aankopen via Fastspring die ik in het verleden heb gedaan werden met 21% BTW belast.
 
Het is bijna Black friday en ik heb mijn oog laten vallen op "Cinematic Studio Strings" waarop dan 25% korting wordt gegeven.
Dit is echter exl taxes welke pas berekend gaan worden bij aankoop. ( te laat dus om van de koop af te zien wanneer genoemde belasting hoger uit gaat vallen dan mijn budget toelaat ?) Weet iemand misschien hoe hoog die Taxes uit gaan vallen bij downloaden vanuit de usa?

Ik had het zelfde toen ik de Izotope Total Balance Bundle wilde aanschaffen.
Eerst wordt je lekker gemaakt met een mooie prijs (167 euro) en klik je door dan.. bam, gelijk de teleurstelling.

Ik op de chat bij Izotope mijn teleurstelling uitgesproken.
En net toen ik wilde afhaken omdat ik aangaf dan maar verder te kijken.. Bam, kreeg ik in de chat n 20% code

Dus uiteindelijk kwam het bedrag nog lager uit, 162euro voor:
  1. Ozone 9 Advanced
  2. Neutron 3 Advanced
  3. Nectar 3 Plus
  4. Tonal Balance Control 2
Geen slechte deal.
Je moet wel al iets van een Izotope product hebben, al is het maar n element product dat je overal gratis bij krijgt.
 
Bedankt voor de reacties
Ik kocht in het begin van dit jaar, (tijdens een aanbieding) het KORG legacy VST pakket- ook in de USA en er werd geen cent belasting over berekend, waarom dan wel bij Cinematic vraag ik me af
 
Ik had het zelfde toen ik de Izotope Total Balance Bundle wilde aanschaffen.
Eerst wordt je lekker gemaakt met een mooie prijs (167 euro) en klik je door dan.. bam, gelijk de teleurstelling.

Ik op de chat bij Izotope mijn teleurstelling uitgesproken.
En net toen ik wilde afhaken omdat ik aangaf dan maar verder te kijken.. Bam, kreeg ik in de chat n 20% code

Dus uiteindelijk kwam het bedrag nog lager uit, 162euro voor:
  1. Ozone 9 Advanced
  2. Neutron 3 Advanced
  3. Nectar 3 Plus
  4. Tonal Balance Control 2
Geen slechte deal.
Je moet wel al iets van een Izotope product hebben, al is het maar n element product dat je overal gratis bij krijgt.

Klopt, daarom heb ik die bundel bij pluginboutique gekocht. Hun prijzen zijn wel incl btw
 
Klopt, daarom heb ik die bundel bij pluginboutique gekocht. Hun prijzen zijn wel incl btw

Gezien mijn ervaring met pluginboutique is dat het soms net iets duurder is dan wanneer ik het via de leverancier direct koop, toch even n snelle check gedaan op pluginboutique.com
Hier kost de total balance bundle 200 euro. Via Izotope 167 euro (ex belasting en ook 200 euro met belasting. Dus ook bij Plugin Boutique komt de belasting er netjes bij als ik het zo goed lees.
 
Gezien mijn ervaring met pluginboutique is dat het soms net iets duurder is dan wanneer ik het via de leverancier direct koop, toch even n snelle check gedaan op pluginboutique.com
Hier kost de total balance bundle 200 euro. Via Izotope 167 euro (ex belasting en ook 200 euro met belasting. Dus ook bij Plugin Boutique komt de belasting er netjes bij als ik het zo goed lees.

Een goede alternatief is JRR shop via ebay.
 
Ik heb Sonnox plugins gekocht die nu sterk afgeprijst zijn en heb vastgesteld dat ze op de site van Sonnox ex taxes worden verkocht en komen duurder met de taxes t.o.v als je ze bij Thomann koopt,crazy.
 
Ik koop wanneer mogelijk bij audiodeluxe.com. Euro prijzen zijn daar in dollar (en soms nog beter) wat voor ons voordeliger is.
 
Back
Top