Afgehandeld Sortering "Nieuws & Events" voorpagina

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
9 december 2002
Berichten
7.298
Locatie
la côte belge
Ik merk dat er veel posts snel "verdwenen" gaan

Bijvoorbeeld gisteren filmpjes gepost in de Korg SQ-64 thread, normaal verwacht ik dan toch enkele reacties te zien, maar die blijven uit.

De oorzaak zit er volgens mij in dat die topic heel moeilijk te vinden is.
En dat gebeurd wel meer, vroeger keek ik zo goed als enkel naar de frontpage van synthforum, maar ik merk dat veel zaken daar niet meer passeren..

In dit geval denk ik dat de oplossing makkelijk is:

Het nieuwsblok op de voorpagina is gesorteerd op "datum van toevoeging", niet op "datum van laatste reactie".
En de recente berichten blok eronder is waarschijnlijk ingesteld dat hij geen nieuws toont.
Volgens mij zou de nieuwsblok beter gesorteerd zijn op datum van laatste reactie
 
Sortering op meest recente reactie vind ik wat lastig. Je loop dan namelijk het risico dat andere nieuwsberichten binnen een dag verdwenen zijn. Ik kan wel het aantal post op de FP verhogen naar bijvoorbeeld 20. We kunnen even aankijken hoe dat gaat.
 
Nee, want het meest recente nieuws staat bovenaan in een slideshow.

je zou kunnen het aantal items verminderen en nieuws wel in de blok eronder tonen?
 
Nee, want het meest recente nieuws staat bovenaan in een slideshow.

Daar heb je wel een punt. Ik weet alleen niet of gebruikers ook echt naar die slideshow kijken. Ik zal de sorteervolgorde aanpassen.

je zou kunnen het aantal items verminderen en nieuws wel in de blok eronder tonen?

Voorlopig houd ik Nieuws liever gescheiden van Nieuwe berichten
 
Ik merk dat er veel posts snel "verdwenen" gaan

Bijvoorbeeld gisteren filmpjes gepost in de Korg SQ-64 thread, normaal verwacht ik dan toch enkele reacties te zien, maar die blijven uit.

De oorzaak zit er volgens mij in dat die topic heel moeilijk te vinden is.
En dat gebeurd wel meer, vroeger keek ik zo goed als enkel naar de frontpage van synthforum, maar ik merk dat veel zaken daar niet meer passeren..

In dit geval denk ik dat de oplossing makkelijk is:

Het nieuwsblok op de voorpagina is gesorteerd op "datum van toevoeging", niet op "datum van laatste reactie".
En de recente berichten blok eronder is waarschijnlijk ingesteld dat hij geen nieuws toont.
Volgens mij zou de nieuwsblok beter gesorteerd zijn op datum van laatste reactie

Daarom kijk ik nooit meer op de voorpagina, maar op de ' Berichten van vandaag' pagina.
 
"Nieuwe berichten" is ook mijn place-to-go.. ik heb 'm zelfs onder een knopje in mijn browser zitten.. :eureka:
 
Mja dat bevestigd toch maar dat er moet gesleuteld worden aan de voorpagina, dat het voor bezoekers meteen zichtbaar is zonder doorklikken, met hoofddoel meer interactie op forum = leuker en nuttiger forum

ik weet ook niet de beste oplossing echter
 
sorry, was daarnet van mobiel getypt

Ik bedoelde dat 2 mensen hier ook aangeven nooit de frontpage te gebruiken, terwijl dat net het uithangbord van de website zou moeten zijn.
Ik merk dat ik zelf minder actief ben op het forum dan vroeger, en dat ligt bij mij zeker niet door verschuiving naar andere social media, ik vind forums nog altijd de meest efficiënte bron van informatie uitwisseling. Onlangs via de knop "berichten van vandaag / nieuwe berichten" toch opeens de "nood" gevonden om op een heleboel zaken te reageren :)

Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn van de forum software, maar heb wel een verleden in web development dus sta me toe even vrijuit te brainstormen:
Ik zie een mogelijke oplossing in het beperken van de "nieuws en events" blok tot 10 items (zoals de slider dus) en eventueel ook bepaalde info weglaten daar, in feite gewoon de titels zijn relevant.
Een stapje verder zou je de slideshow op 50% breedte kunnen zetten (want meeste foto's komen nu toch niet mooi over op 100% breedte) en de lijst van nieuws dan ernaast op 50% breedte
Aanvullend hierop dan wel de recente reacties op nieuws en events tonen in "Recente berichten" blok, die dan ook meer prominent (hoger) zichtbaar zal zijn.

Ik vind het overigens maar normaal als je een "recente berichten" blok hebt, dat deze alle recente berichten bevat, maar ik snap dat jullie het niet gedaan hebben omdat ze dan "dubbel" zouden staan in geval van nieuw, maar ik denk met mijn voorstel hierboven dat dat dus geen zo'n groot probleem meer is.
 
Ik stel het zeer op prijs dat je feedback geeft, laat ik daarmee beginnen. Ja, de FP is het uithangbord van het forum, maar met name voor bezoekers. Het geldt minder voor leden in mijn optiek. Blijft een feit dat bezoekers natuurlijk ook relevant zijn.

De standaard software biedt helaas geen mogelijkheid om je voorstel te implementeren zonder de hele FP opnieuw te ontwerpen. Daarnaast zie ik nog niet op welke manier je voorstel het probleem oplost dat nieuwsberichten snel uit het zicht verdwijnen. Dat er zaken voor verbetering vatbaar zijn, ben ik met je eens. Ik verwacht echter niet dat we nu energie gaan steken in de FP. Prioriteit ligt op dit moment bij het oplossen van de bestaande technishce problemen. Ik verwacht hier op korte termijn meer over te kunnen vertellen.
 
Ja, de FP is het uithangbord van het forum, maar met name voor bezoekers. Het geldt minder voor leden in mijn optiek.
Dat zie ik echt wel anders, mijn bezoek patroon van synthforum is als volgt:
- Frontpage
- "Te Koop" gedeelte
En daarna ben ik weer weg.. Ik bezoek al het forum op die manier sinds 2002, en ik denk niet dat ik de enige ben..
Pas als ik iets specifiek zoek ga ik doorklikken of de zoekfunctie gebruiken..

Daarnaast zie ik nog niet op welke manier je voorstel het probleem oplost dat nieuwsberichten snel uit het zicht verdwijnen.

zo:

Aanvullend hierop dan wel de recente reacties op nieuws en events tonen in "Recente berichten" blok, die dan ook meer prominent (hoger) zichtbaar zal zijn.

Ik vind het overigens maar normaal als je een "recente berichten" blok hebt, dat deze alle recente berichten bevat, maar ik snap dat jullie het niet gedaan hebben omdat ze dan "dubbel" zouden staan in geval van nieuw, maar ik denk met mijn voorstel hierboven dat dat dus geen zo'n groot probleem meer is.

overigens verwacht ik helemaal geen korte termijn oplossing hiervoor, ik kaart gewoon een probleem aan zodat er kan nagedacht worden over een mogelijke toekomstige oplossing.
 
Dat zie ik echt wel anders, mijn bezoek patroon van synthforum is als volgt:
- Frontpage
- "Te Koop" gedeelte
En daarna ben ik weer weg.. Ik bezoek al het forum op die manier sinds 2002, en ik denk niet dat ik de enige ben..
Pas als ik iets specifiek zoek ga ik doorklikken of de zoekfunctie gebruiken..

Dat is uiteraard goed om te weten. Voor mijzelf is Nieuwe Berichten" mijn place to go, maar ik begrijp dat dat per lid anders kan zijn. Goed om rekening mee te houden.

Voor wat het Nieuws betreft, het is toch zo dat nieuws sneller verdwijnt als er 10 regels staan in plaats van 20? Dan maakt sorteervolgorde toch geen verschil? Het enige dat verandert, is dat sommige nieuwsberichten langer zijn en andere minder lang. Het gevolg is dat berichten waarop niet direct wordt gereageerd, nog sneller uit beeld verdwijnen. Dat geldt zeker als we de keuze zouden maken om met een nieuws feed van een andere partij zouden gaan werken omdat het aantal berichten in dat subforum dan een stuk groter wordt.
 
Dat is uiteraard goed om te weten. Voor mijzelf is Nieuwe Berichten" mijn place to go, maar ik begrijp dat dat per lid anders kan zijn. Goed om rekening mee te houden.

Voor wat het Nieuws betreft, het is toch zo dat nieuws sneller verdwijnt als er 10 regels staan in plaats van 20? Dan maakt sorteervolgorde toch geen verschil? Het enige dat verandert, is dat sommige nieuwsberichten langer zijn en andere minder lang. Het gevolg is dat berichten waarop niet direct wordt gereageerd, nog sneller uit beeld verdwijnen. Dat geldt zeker als we de keuzen zouden maken om met een nieuws feed van een andere partij zouden gaan werken omdat het aantal berichten in dat subforum dan een stuk groter wordt.

wel fijn dat nieuwsberichten niet zo snel uit het zicht verdwijnen, je navigeert toch snel op een forum (luiheid, ja..). zo kan ik nog snel zien of er nog nieuwe berichten zijn, "nieuwe berichten" gebruik ik wel, maar niet vaak, wellicht dat aanwennen...
 
Voor wat het Nieuws betreft, het is toch zo dat nieuws sneller verdwijnt als er 10 regels staan in plaats van 20? Dan maakt sorteervolgorde toch geen verschil? .

ik denk vooral zo: tegenwoordig komen bedrijven meestal met een nietszeggende teaser,
dat komt dan op frontpage terwiljl er nog geen info is
tegen dat de info komt (paar weken later), is het bericht weg van de frontpage
en de topic erover zullen er enkel nog reacties in komen door mensen die specifiek daar naar op zoek waren
 
Back
Top