DT 990 pro 250 ohm probleem

Theoath

Stamgast
Lid sinds
8 december 2015
Berichten
249
Locatie
Gemert
Ik gebruik deze hoofdtelefoon bij mijn synths dan klinkt hij super. Maar als ik cd's luister op mijn oude audio versterker en het volume wat harder draai klinkt de rechterkant niet goed meer.
Klinkt net of er iets mee trilt of los zit. Iemand enig idee wat dat kan zijn of als deze niet geschikt is voor cd's luisteren wat is een goede en betaalbare optie:beard:
 
Weet je de impedantie waarde van de koptelefoonuitgang van die oude versterker?
 
Wel raar dat je het maar langs een kant hebt
 
Weet zo niet de impedantie waarde maar gebeurd vooral bij heftige bassen. Tot 1/3 van het volume gaat alles goed maar tussenin heb je nummer die gewoon harder af gespeeld moeten dan staat volume
op 1/2 en gaat het mis maar zeker niet bij alle nummers. Ga straks even googlen wat die waarde is.:beard:
 
ik gebruik idd een mixer met mijn synths en dan klinkt alles perfect maar doe dat ook op een veel lager volume.
Als ik sommige cd's draai wil ik even knallen en dan begint het maar ook niet bij alle cd's en alleen rechterkant plus als ik zeg maar met mijn handen de schelpen bedek en een beetje druk is het ook weg.
dit zijn de gegevens die ik gevonden heb van de versterker:
Specifications


Power output: 105 watts per channel into 8Ω (stereo)

Frequency response: 20Hz to 20kHz

Total harmonic distortion: 0.004%

Input sensitivity: 0.2mV (MC), 2.5mV (MM), 150mV (line)

Signal to noise ratio: 76dB (MC), 94dB (MM), 110dB (line)

Verder wel grappig 25 jaar oud maar nog steeds een top model De versterker bedoel ik ben zelf 58 en zeker geen top model:beard:
Ik lees wel dat het volume hoger is rond de 130 watt en dat 50% volume max is om uit te houden.
alvast bedankt voor de moeite en misschien dat met deze info iemand de oplossing weet.
 
Luister je naar je synths via een mixer? Zolang het in je studio goed klinkt op dezelfde volumes, dan zou ik het idd in eerste instantie bij je oude versterker zoeken.

Mee eens,
eerste verdachte is een vuile koptelefoon aansluiting van versterker
Tweede verdachte is los contact koptelefoon aansluiting van versterker
 
Doet hij het ook als je de jack maar half insteekt, maar wel aan beide kanten geluid krijgt?
 
Misschien zit er inderdaad iets los en is het een mechanisch dingetje. Even de kussenschelpen eraf wippen en een beetje duwen. Heb het ook wel eens gehad. Overigens is bij mijn 990 nu na 30 jaar een kant uitgevallen. Snoer of spoel maar eens doormeten.
 
Dank jullie ga de tips later vandaag eens uitproberen idd mono tron helemaal niet aan gedacht om dat als eerste te proberen:beard:
 
Alles uit geprobeerd met mijn synth set up tot de Pijngrens niks aan de hand. Verschillende andere koptelefoons geprobeerd hetzelfde probleem.
Kwam ik erachter dat de versterker op direct source stond en als ik die uitzet en wat bas eruit haal is alles goed. Btw sommige cd's klinken echt veel minder/beter op direct source.:beard::beard:
 
Back
Top