MONUMENTUM

Lid sinds
14 oktober 2008
Berichten
3.903
Locatie
-
In In memory of the all time victims who died as a result of epidemics worldwide…

MONUMENTUM _Roland Emile Kuit_xs.jpg

Overwhelmed by all news I felt I had to do something for the all-time-victims of pandemics. I created this sonic memorial to reflect on this horrific situation. This COVID-19 pandemic hovering as a noise through all societies and makes us more aware of who we are and the importance of art. Micro-movements of air as sonic genomes like a virus can exist in only the symbolic dimension of evolution until it finds a host. Like we can be hosts for these 40 quadraphonic works of sound art resonating with our collective history. Therefore, MONUMENTUM is a timely reminder that death is a part of humanity that we can not escape and must embrace into sound. A sonic reconciliation of our commitment to society.

Op veel digitale aanbieders. Hier op Amazon: https://www.amazon.co.uk/Monumentum-Roland-Emile-Kuit/dp/B089Y6QRKF
 
Met de Tien Plagen konden we ons nog bedienen van rijmpjes ("bloed en kikker / mug en prikker / pest en puist / hageldruist / sprinkhaan, dikke duisternis / dood die 't eerst geboren is").

Jij schudt er zowaar 40 (!) uit je mouw. Daar kan geen ezelsbruggetje tegenop. Ik ben heel benieuwd. Geen lichte kost. Hoe zou het ook kunnen..

Ik luister nu naar een stereo-versie. Wordt er ook een quadrafonische versie verspreid?
 
Dit werk is in quad voor in galerieën, wel ben ik ook bezig de audio in ambiosonic om te zetten *:
40 multi-speakers klankwerken als installatie die resoneert met onze collectieve geschiedenis. Virale netwerken die klanken opwekken als microtonale ruisachtigen.
Ter bezinning waar wij, als mens, staan. Wat kunnen we leren uit deze situatie?
Geconstrueerde ruis als geconstrueerde chaos. Uit chaos ontstaan altijd nieuwe dingen, als uit een bron van mogelijkheden.
Overigens is dit werk over 36 landen simultaan uitgezonden door Radio Arte Italia. Dat was op 1/2/3 september. Link
Ik had nu in NYC kunnen zitten voor expo maar door de covid heb ik dit uitgesteld. Er is veel belangstelling voor dit werk wat ik natuurlijk fijn vind.

* Ambiosonic is interessant omdat je dan niet meer aan het aantal speakers vast zit. Dit aantal kan verkleind of vergroot worden naargelang de mogelijkheden/budget die je hebt.
 
Dit werk is in quad voor in galerieën, wel ben ik ook bezig de audio in ambiosonic om te zetten *:

Daar ben ik zeer in geïnteresseerd. Zou je kunnen laten weten als dat een keer ergens te beluisteren is?
 
Met de Tien Plagen konden we ons nog bedienen van rijmpjes ("bloed en kikker / mug en prikker / pest en puist / hageldruist / sprinkhaan, dikke duisternis / dood die 't eerst geboren is").

Jij schudt er zowaar 40 (!) uit je mouw. Daar kan geen ezelsbruggetje tegenop. Ik ben heel benieuwd. Geen lichte kost. Hoe zou het ook kunnen..

Dit werk doe je natuurlijk niet cadeau aan vrienden en geliefden, ondanks de Sinterklaas en Kerst ;)
 
Ik ben met een paar plekken hier in NL in gesprek. Doe ik.

Ik neem aan dat je ook aan de WillemTwee ('s-Hertogenbosch) hebt gedacht? Zou mooi zijn om je werk quadrafoon te horen in de Toonzaal! En volgens mij is quadrafonie ook een passie van Hans..

Hint hint WT analog
 
Back
Top