Vital spectral warping wavetable synth

Vital vst veroorzaakt geen crashes of bevroren DAW hier, met Intel Core I5 - 8 GB RAM en ingebouwde (op moederbord) video en geluid.
De presets vallen hier en daar wat tegen, maar zelfs de gratis versie laat je heel diep sounddesign doen en zelfs wavetables en samples importeren gaat hier prima!
 
De standalone werkt hier vooralsnog wel het meest stabiel.
Het crashen (bij bepaalde presets) gebeurd alleen bij de LV2 versie (daar is alleen nog een Linux build van, hopelijk komen de Win/Mac versies als de kinderziektes er uit zijn).

De VST3 werkt wel ok-ish, alleen vind ik het wel iritant ik niet in m'n pluginhost het volume kan aanpassen, dat negeert ie gewoon.
 
En gisteren van het vital forum de wavetables van Massive kunnen downloaden, klinken goed. Gek genoeg kan ik het topic niet meer vinden, misschien was er toch iets met rechten en zo. Hoe dan ook, bevalt me wel om met slechts 1 interface te werken met wavetables van andere wt-synths. Zit nog wel te worstelen met organiseren van de wavetables, het lukt met drag en drop maar dan worden het allemaal user wavetables die ik per stuk opnieuw moet benoemen.
 
En gisteren van het vital forum de wavetables van Massive kunnen downloaden, klinken goed. Gek genoeg kan ik het topic niet meer vinden, misschien was er toch iets met rechten en zo. Hoe dan ook, bevalt me wel om met slechts 1 interface te werken met wavetables van andere wt-synths. Zit nog wel te worstelen met organiseren van de wavetables, het lukt met drag en drop maar dan worden het allemaal user wavetables die ik per stuk opnieuw moet benoemen.

er zijn genoeg wavetables op internet te vinden, rechtenvrij.

bedoel massive of massive x, want die laatste is toch met WT en massive werkt toch net wat anders, nee volgens mij heb ik dat fout.

als je massive (en/of massive x) hebt, kun je natuurlik simpel wel de WT's gebruiken. of download de demo van serum..

maar eigen wavetables maken, is best leuk in vital. maar ik maak ook gebruik van hele simpele wavetables, daaruit kun je ook veel halen.

het organiseren van wavetables? ik moet eens leren mijn samples te organiseren, ik had daar een oplossing voor.. maar ik werk nu ook veel op mijn laptop, zo tussendoor even iets maken, dus ook presets; ik moet een nieuwe methode vinden.

folder struktuur, een aparte folder voor wavetables. wanneer je meerdere wavetable synths hebt, en je kunt de path veranderen, een "root" folder voor wavetables.. en natuurlik per plugin een aparte subfolder..

vital slaat overigens de WT op in de presets..
 
er is een Vital 1.5.1 beta uit, niet toegankelik voor de free users of de plus users, maar ik kan je verklappen, dat doet men al, veel meer leuke spectrale trucjes, en zeer verbeterde GUI(-afhandeling...).

vanzelfsprekend komt ie ook als 'free' versie uit..
toch eens een supporter of subscriber??? ding genomen, om te snuffelen... en het is ook fijn de developer te ondersteunen.. wordt meer en meer een eigenzinniger synth én uitgebreider, ik hoop dat er nog meer spectrale trucjes komen...
een livestream; die laat zien wat er nu kan;
ow eerst deze, nog niet gekeken, maar is wel een overzicht; kijk ik nu, haha;



dan de livestream, van DataBroth;

 
Ik gebruik Vital veel hier. Soms vind ik het leuk om andere synth oscillators na te maken in Vital en de sound zo dichtbij mogelijk te krijgen en dan deze als templates op te slaan. Vind het altijd nog een geweldige synth. De UX is als geen ander, kan absoluut het snelst werken met deze synth. Het enige wat ik nog te wensen over heb is envelope preset save mogelijkheid en wat betere filters (vind de huidige niet zo goed klinken wanneer je wat meer drive toevoegt)
 
Ik gebruik Vital veel hier. Soms vind ik het leuk om andere synth oscillators na te maken in Vital en de sound zo dichtbij mogelijk te krijgen en dan deze als templates op te slaan. Vind het altijd nog een geweldige synth. De UX is als geen ander, kan absoluut het snelst werken met deze synth. Het enige wat ik nog te wensen over heb is envelope preset save mogelijkheid en wat betere filters (vind de huidige niet zo goed klinken wanneer je wat meer drive toevoegt)


aha die is van jou, had m al gevonden, mooie showcase! nice!
 
Back
Top